Vrijdag had ik kerstdiner gemaakt, mijn ouders en oudste zus kwamen bij ons eten.
Het thema was seizoensgroenten en -fruit. Vooraf pompoensoep met soepstengels en geroosterde pompoenpitjes.
Daarna als hoofdgerecht 'hete bliksem uit de oven', met erbij groenten uit de oven met komijnzaad (koolraap, pastinaak, rode biet), gestoofde witlof, gebakken kastanjechampignons. Er waren ook nog bladerdeeghapjes (rode ui/belegen kaas, champignons/blauwe geitenkaas) en een witte saus met peterselie en bieslook. De hete bliksem was lekker, maar ik had nog veel meer appel erdoor kunnen doen.
Als toetje stoofpeertjescrumble met kaneelijs. Mijn moeder had teveel bladerdeeghapjes gehad en kon haar crumble niet meer op

.
Gisteren nog het restje hete blisem en witlof met saus als lunch, plus nog pompoensoep. Ik had extra soep gemaakt, en die heb ik nog opgevuld met extra pompoen en rode linzen. Staat nu nog een bak in de vriezer van.
Als avondeten pandanrijst met eitjes in pittige tomatensaus, tofu in pindasaus en sajoer lodeh met wortel, aardappel, prei, sperziebonen en taugé.