Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #940 Gepost op: 14 juni 2017, 08:39:38 »
Mijn kater komt soms wel en soms niet, loopt dan naar je toe om 1,5 meter voor je ineens lekker toch de andere kant op te gaan.
Mijn poes komt wel redelijk naar je toe, maar vooral om te checken of je wat lekkers hebt.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #941 Gepost op: 23 juni 2017, 13:19:37 »
Wij hebben een kat die ons probeert te commanderen: ze gaat boven aan de trap als een dolle staan schreeuwen om ons zover te krijgen dat we naar bed gaan. Altijd als je thuis bent, dus niet speciaal met bedtijd. Is nog niet zo heel lang gaande maar begint aardig irritant te worden. Ze is heel lief en schattig dus we hebben tot nu toe altijd terug gepraat in de hoop haar te kalmeren, of naar boven toe om even te aaien!

Omdat die aanpak niet het gewenste resultaat heeft gegeven zijn we sinds kort begonnen met negeren, we hebben het er moeilijk mee maar het lijkt te helpen. Is ook wel nodig want sinds we terug zijn van vakantie heeft ze volume en frequentie opgeschroefd tov voor de vakantie. Gisteren probeerde ze zelfs boven het geluid van de centrifugerende wasmachine uit te krijsen. Je weet niet wat je hoort en dat uit zo'n klein katje (net 2 kg). :kitty:

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #942 Gepost op: 23 juni 2017, 14:49:20 »
Herkenbaar Jol! Mijn ene bejaarde kat is stokdoof en kan niet meer horen waar ik ben in huis, haar oplossing is dan ook een keel opzetten en dan kom ik wel opdraven. Ik ben goed getraind :-) Het is dan wel zo dat als ze me dan ziet wel braaf meeloopt naar waar ik wil gaan zitten/liggen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #943 Gepost op: 28 mei 2018, 19:28:21 »
Over 7/8 weken, krijgen we een nieuw  huisgenootje. Een heilige birmaan kitten.

Foto’s volgen indien gewenst  :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #944 Gepost op: 29 mei 2018, 06:27:33 »
Oh een Birmaantje! Die zijn zo ongelooflijk lief.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #945 Gepost op: 29 mei 2018, 15:27:52 »
Ooo een Birmaan! Prachtige katten.
Ik heb twee Ragdolls, die lijken op de Heilige Birmaan ;)
Van het weekend hoorde ik dat Ragdolls dommer zijn dan Birmanen, en bedankt haha. Ik was in Den Haag bij Avonturia de Vogelkelder bij de kattendag van Royal Canin :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #946 Gepost op: 31 mei 2018, 11:53:04 »
Oh een Birmaantje! Die zijn zo ongelooflijk lief.

Jaaaaa we hebben al 1 birmaan, dus we zijn er bekend mee. Lewis is echt een enorme knuffelkont en we hopen dat nummer 3 dat ook wordt!

 
Ooo een Birmaan! Prachtige katten.
Ik heb twee Ragdolls, die lijken op de Heilige Birmaan ;)
Van het weekend hoorde ik dat Ragdolls dommer zijn dan Birmanen, en bedankt haha. Ik was in Den Haag bij Avonturia de Vogelkelder bij de kattendag van Royal Canin :)


Nou dommer dan onze Birmaan kan haast niet hoor whahaha. Mensen denken idd erg vaak dat we een ragdoll hebben. Je moet t net weten. Onze nieuwe huisgenoot is een chocolate point. We hebben nu een redpoint.

Wat hield de kattendag in?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #947 Gepost op: 09 juni 2018, 17:20:02 »
De kattendag was van royal canin dus vooral veel voer, daar ging ik dan ook niet voor want geef geen royal canin. Er waren van allerlei rassen katten aanwezig vanuit catterys. Je kon allerlei vragen stellen en katten aaien. Er was ook een ragdoll en een heilige birmaan, ook naakte katten en brits kortharen bijvoorbeeld. Was het tweede jaar dat ik geweest ben, ik vind het altijd wel gezellig om alle andere kattengekken dan te spreken haha.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #948 Gepost op: 19 juli 2019, 17:21:47 »
De kat van m'n ouders logeert 2 weken bij ons. Hij is net een jaar oud, heel schattig en vindt er nog niks aan  :-\  Hij wil nog niet onder het bed vandaan komen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #949 Gepost op: 27 juli 2022, 11:40:06 »
Onze poes Annie is afgelopen zaterdag verongelukt vlakbij ons huis. Ze was nog maar 11 maanden en ze kwam bij ons als 'vondeling' met haar broertje, toen ze nog maar 4 weken oud waren (over het hek gegooid bij mijn werk). 355 gram zwaar.
Ik vind het zo kut en vooral voor Jip, haar broertje. We hebben haar niet zelf gevonden en konden haar maandag pas ophalen bij de dierenambulance. We hebben haar mee naar huis genomen (diepgevroren) zodat Jip en de andere 2 katten 'afscheid' konden nemen en zien dat ze dood was (zodat ze haar niet gaan zoeken).
Jip begon haar meteen te likken en te besnuffelen. Zo zielig maar ook zo lief. De andere kater Pieter deed hetzelfde (en onze 4e poes Suus boeide het niet zo).
Later spring Jip nog een paar keer op haar om samen te spelen, maarja, er gebeurde niks natuurlijk.
Daarna hebben we haar naar een crematorium gebracht.
We missen haar maar ik vind het vooral voor Jip zo zielig. Hij mag nu ook eigenlijk niet meer naar buiten, want we zijn natuurlijk doodsbang dat hij ook onder een auto komt.
Ze mogen eigenlijk alleen in de achtertuin, maar ze klimmen in bomen en zijn zo de schutting over. Maar op de weg kwamen ze eigenlijk nooit dus extra zuur. :'(


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #950 Gepost op: 27 juli 2022, 12:01:57 »
Dat is erg treurig, neleH. Sterkte voor jou en de andere katten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #951 Gepost op: 27 juli 2022, 12:31:04 »
Wat naar. Heel veel sterkte, Helen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #952 Gepost op: 27 juli 2022, 13:12:27 »
Dank! Ik merk dat ik er echt wel last van heb (en Fabian ook). Het heeft vast tijd nodig.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #953 Gepost op: 27 juli 2022, 20:39:51 »
Ah, wat zonde! Sterkte.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #954 Gepost op: 19 januari 2023, 14:31:15 »
https://nos.nl/artikel/2460419-landelijke-chipplicht-voor-katten-op-komst

Mooi nieuws. Ben wel benieuwd hoe het afgedwongen gaat worden.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #955 Gepost op: 16 maart 2023, 23:51:09 »


Maar mijn kat Sufjan doet geen vogel kwaad!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #956 Gepost op: 17 maart 2023, 11:39:26 »
Ha, ik zag dit ook. Wij hebben 4 katten :-). Ze komen nauwelijks buiten (we proberen zo zoveel mogelijk binnen te houden, om deze reden + we wonen aan een drukke weg). Maar toch. Arjen heeft hier wel een goed punt (zoals zo vaak).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #957 Gepost op: 17 maart 2023, 11:51:41 »
Ja, mijn vriendnoemt ze ook al jaren "lieve moordenaartjes".

En dan willen ze met de positieflijst dwerghamsters verbieden  ::)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #958 Gepost op: 18 maart 2023, 22:44:43 »
Wij hebben er weer 5, en ondanks dat het krap is in een appartement, blijven ze binnen, o.a. hierom.

Maar ik ken best wel veel mensen die dat een vorm van dierenmishandeling vinden. Ik vind het dus dierenmishandeling als je je kat wel naar buiten laat (ook voor de kat trouwens).

In mijn vorige huis mochten ze wel in de tuin (die was afgezet en ze mochten alleen in de tuin als ik erbij was als levende vogelverschrikker) en het was vrij bizar hoe vaak ze een overvliegende duif te pakken hadden, of dat er zo’n beest gewoon op ze af vloog, dus ze mogen alleen mee naar onze huidige tuin als we die ook aan de bovenkant dicht weten te maken (daar zit een vrij grote variëteit aan vogels en dat houden we graag zo).


We hebben wel besloten om geen nieuwe katten meer te nemen als deze overleden zijn (maar dat voornemen hadden we al langer, toen overleed onze oudste kat, en aan maand later mijn schoonvader en we wilden zijn kat ook niet naar het asiel brengen, dus opeens hadden we weer vijf), enerzijds omdat R. allergisch is, anderzijds omdat ik het steeds lastiger vindt dat ze obligaat carnivoor zijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!