Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11940 Gepost op: 13 april 2016, 19:12:01 »
Mijn eerste post op dit forum na lang meelezen!  :D

Vandaag at ik Valess met Milnervulling, gekookte venkel met citroensap en zwarte peper en gebakken aardappelen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11941 Gepost op: 13 april 2016, 22:12:57 »
Welkom Gem!

Hier een wat vreemde combinatie, want ik wilde een Japans komgerecht maken, en was daar al vergevorderd mee toen ik kaasburgers ontdekte die (door mijzelf) wat verstopt waren in de koelkast en hoognodig op moesten. Dus de tofu weggelaten bij het komgerecht, en het komgerecht van bruine rijst met citrus/miso/tahindressing, gestoofde raapsteeltjes, pittige paksoi en puntpaprika en ingemaakte gember geserveerd met op een los bordje erbij de kaasburger.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11942 Gepost op: 13 april 2016, 22:31:03 »
Na een week steeds tussendoor een broodje oid gegeten te hebben, vandaag weer eens echt eten. Salade van udon noodles, mango, broccoli, snijbonen en vegakip volgens allerhande recept (allerhande deed niet vega). Alleen ipv de 25 minuten die het volgens allerhande zou duren, deed ik er 50 minuten over, dus toen het klaar was, had ik geen tijd meer om te eten, want de taxi stond al voor.
Dus nu eet ik hem nu. Op zich toch al een vooruitgang.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.904
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11943 Gepost op: 13 april 2016, 23:19:06 »
Welkom Gem. Laat jij toevallig net als ik bepalen door de (bonusaanbiedingen van de ) Albert Heijn wat je eet? ;)

Ik at vanavond

Valess met Milnervulling, [...] gebakken aardappelen.

maar dan met appelmoes.

Offline neleH

  • *****
  • 1.735
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11944 Gepost op: 14 april 2016, 09:35:50 »
Welkom Gem!

Hier een wat vreemde combinatie, want ik wilde een Japans komgerecht maken, en was daar al vergevorderd mee toen ik kaasburgers ontdekte die (door mijzelf) wat verstopt waren in de koelkast en hoognodig op moesten. Dus de tofu weggelaten bij het komgerecht, en het komgerecht van bruine rijst met citrus/miso/tahindressing, gestoofde raapsteeltjes, pittige paksoi en puntpaprika en ingemaakte gember geserveerd met op een los bordje erbij de kaasburger.

lekker fusion!

Offline neleH

  • *****
  • 1.735
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11945 Gepost op: 14 april 2016, 09:37:57 »
Vanavond 'iets met aubergine en kropsla en mozzarella' (inderdaad in de bonus deze week). Ik heb ook nog een bakje pesto en 2 tomaten (tot zover een goede combinatie) en een verpakking falafel (die schuift door naar morgen).

Gisteren aten we rostirondjes van koolraab, geraspte kaas en knoflook. eronder een plakje gebakken appel en erop wat pijnboompitten. Dit alles 'op een bedje' van sla en erbij nog een restant soep. Was een geslaagd experiment!

Offline Sam

  • ******
  • 7.070
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11946 Gepost op: 14 april 2016, 10:06:12 »
Vanavond laat thuis, gelukkig nog een lekker stuk quiche in de diepvriezer dus dat wordt snel en makkelijk, erbij een salade van komkommer, rode puntpaprika en komijn/limoendressing.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.541
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11947 Gepost op: 14 april 2016, 15:04:26 »
Gisteren had ik iets in Amsterdam, en we kregen lekkere afhaalpizza, op z'n italiaans. Met aardig wat groenten als beleg of tomaat/mozarella. In de trein terug nog een quinoasaladertje van de Hema.

Vandaag heb ik weer zoiets maar dan in Rotterdam. Deze keer zonder pizza's. Dus heb ik als lunch pastasalade gemaakt, met radijs, tomaat, komkommer, radijsblaadjes, paprika, ijsbergsla en het restje ananasstukjes van de zuurkool van eergisteren. Met nog een restje blauwe kaas en zonnebloempitjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.384
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11948 Gepost op: 14 april 2016, 16:22:19 »
Gisteren heb ik een poos rondgewandeld in de hoofdstad van Malta, Valletta. Klein maar best leuk en gezellig. Tegen een uurtje of half acht besloot ik dat ik niet eerst naar het hotel terug wilde gaan, om dan weer op pad te gaan om een restaurant te zoeken. Helaas was het restaurantaanbod in Valletta ook beperkt tot pizza, burgers en rabbit. Daarom maar voor de locatie gekozen: een plein voor de bibliotheek, met veel gasten, zonder verkeer en genoeg mensen te bekijken. Dat het alweer pizza werd en de kwaliteit van de pizza, zoals verwacht, niet erg goed was, heb ik dan maar op de koop toe genomen.

Vanmiddag was ik, na mijn praatje, uitgenodigd voor een lunch in een of ander health restaurant. Wat er precies gezond is aan pizza, burger en steak, weet ik niet, maar de parmigiana di melanzana, bestrooid met rucola, was erg lekker (dit keer inderdaad geen pizza, vier dagen achter elkaar vond ik wel voldoende).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11949 Gepost op: 14 april 2016, 18:17:23 »
Welkom Gem. Laat jij toevallig net als ik bepalen door de (bonusaanbiedingen van de ) Albert Heijn wat je eet? ;)

Bedankt voor alle welkomswensen iedereen! Nee, waar ik te gast was daar heb je geen AH. Als ik alleen eet laat ik me soms door de bonusaanbiedingen (ver)leiden inderdaad!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.315
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11950 Gepost op: 14 april 2016, 20:24:14 »
Minestrone.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11951 Gepost op: 14 april 2016, 21:57:54 »
Vandaag weer niet thuis rond etenstijd. Eerst twee bananen op weg naar Alkmaar en koekjes bij schoonmoeder op de bank. Nu dezelfde salade als gisteren. Maar wel vroeger dan gisteren, dus er zit vooruitgang in.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline niewied

  • *****
  • 1.871
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11952 Gepost op: 15 april 2016, 17:09:32 »
kikkererwten gekookt met kombu en gebraden met ui, knoflook, wortel, kruiden. Een deel verwerkt tot humus (met wat andere kruiden, had jammer genoeg geen korianderblad). Verder resten. De koelkast moet leeg. Tropengang.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11953 Gepost op: 15 april 2016, 19:05:43 »
Mac 'n' cheese met een paarse en een oranje bloemkooltje en wat paarse bimi. Toe tiramisu.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11954 Gepost op: 15 april 2016, 19:41:50 »
Omelet, mie, boontjes en een tomaten-gembersaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.541
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11955 Gepost op: 15 april 2016, 20:12:02 »
Vriend had een soort van chili con seitan gemaakt; bruine bonen met spitskool, wortel, mais, prei, ui. Met ketjap en kruiden. En seitan, natuurlijk.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.384
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11956 Gepost op: 15 april 2016, 20:41:00 »
Champignonrisotto met erbij een ratatouille van aubergine, courgette, tomaat en puntpaprika (scheutje citroensap, laurierblad, pepertje). Lekker simpel, een fijne combi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.839
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11957 Gepost op: 15 april 2016, 21:16:46 »
Gebakken aardappelblokjes met boontjes. Daarbij rode kool.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.315
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11958 Gepost op: 16 april 2016, 12:08:42 »
Gister maakt mijn zwager asperges met krieltjes, ei en een mosterdsausje. Er waren ook nog veel lekkere hapjes bij de borrel, veel kaas.

Vandaag weet ik het nog niet, maar ik wil nog wel iets leuks verzinnen. De buurvrouw komt eten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.839
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11959 Gepost op: 16 april 2016, 19:29:46 »
Lasagna met asperges. Diepvries, maar import uit Italië. Daarbij gemengde sla en tomaat.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.