Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15120 Gepost op: 09 februari 2018, 20:04:29 »
Champignon-uirisotto en bloemkool in een lichte kaas-nootmuskaatsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15121 Gepost op: 09 februari 2018, 22:13:23 »
Rijst met veg kipstukjes en o.a. ananas. Liefdevol door mijn vriend bereid, nadat ik weer eens iets te lang bij de vrijdagmiddagborrel was blijven plakken. Daar teveel toastjes met brie en eiersalade gegeten, dus nu een beetje vol.  :-\

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15122 Gepost op: 10 februari 2018, 12:40:46 »
Met wat maak je de dille/dragondip dan? Je krijgt er, behalve vinaigrette, wel eens een witte, ondoorzichtige dip bij die ook lekker is. Maar een zurige component lijkt me wel nodig.

Ik vind de zurige component ook nodig. Ik doe yoghurt (Turkse of gewone volle), evt een lepeltje olijfolie of mayonaise, kappertjes/kleine zure augurkjes (daar komt het zure van), evt een kneepje citroensap of azijn, zout, dille of dragon. Ik serveer dan meestal 2 dips, deze en een vinaigrette met veel citroen.
Door de dilledip kunnen overigens, in plaats van kappertjes of augurkjes ook klein stukjes ingemaakte citroen.

Ik at gisteren tomatendahl uit Veg2, biryani, pappadums, pickles, raita en ingemaakte bloemkool.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15123 Gepost op: 10 februari 2018, 19:46:26 »
Erg lekker klinkende dip! Ga ik onthouden.
Hier wokgroenten  met noedels en gekruide sojastukjes.
Voor morgen hutsepot-groenten gekocht (als je niet te lang in de keuken wil voorbereiden en ook niet te veel verschillende groenten apart wil kopen vind ik een voorgesneden mix van groenten toch heel makkelijk), te bereiden met een notenburger en aardappelen of aardappelpuree.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15124 Gepost op: 10 februari 2018, 20:15:38 »
Spaghetti met knoflook, sambal, boerenkool, courgette, tomaat, en geraspte kaas. Erg lekker.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15125 Gepost op: 10 februari 2018, 21:29:48 »
Een curry met spitskool, lenteui, champies, prei en wortel, met kokosmelk en pinda's. Met pandanrijst. Door de curry ging gember, loas, sereh, ui, knoflook, kurkuma, beetje currypasta, scheutje sojasaus, sambal, verse koriander en een djeroek poeroet blaadje. Een beetje een ratjetoe, die neigt naar Thais, maar wel lekker  ;)

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15126 Gepost op: 10 februari 2018, 22:29:13 »
Gestoofde paksoi en champignons met sojasaus, knoflook, tabasco, kerriepoeder en honing. De kruidenkast van mijn ouders is vrij beperkt. Daarbij rijst en vegaballetjes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15127 Gepost op: 11 februari 2018, 08:42:03 »
Maandag weer een kliekje koekjesstoofpot.

Dinsdag gekookte rijst, gebakken broccoli met knoflook en hoisinsaus, gebakken tofu met ketjap en sambal, satésaus. En gebakken uitjes.

Woensdag stamppot rauwe andijvie met meegekookte knoflook, pesto, oregano, tijm en gedroogde tomaatjes.

Donderdag een ovenschotel met zuurkool, aardappel en wat vruchten.
Haalt het niet bij die zuurkoolsalade die ik laatst maakte.

Vrijdag kibbeh met aubergine, tomaat en komijn. Erbij sla met bieten en pecannoten, met pistachedressing.

Gister een stoofschotel met sjalotten, wortel, bleekselderij en wat spitskool die op moest met gebakken champignons, in rode wijn. Erbij puree van aardappel, knolselderij, knoflook en peterselie.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15128 Gepost op: 11 februari 2018, 11:52:01 »
Wij aten gisteren tagliatelle in salieboter, met erbij spruitjes, pastinaak, wortel en kidneybonen uit de wok.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15129 Gepost op: 11 februari 2018, 11:58:39 »
Bietjes met aardappel uit de oven, zoals https://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/13125-ovenschotel-van-bietjes-en-aardappel, maar dan met schimmelgeitenkaas. Altijd grappig als je naar je eigen recept moet zoeken.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15130 Gepost op: 11 februari 2018, 18:36:00 »
Eimuffins, gekookte witlof, gebakken aardappelpartjes in chiliolie

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15131 Gepost op: 11 februari 2018, 19:36:23 »
Aardappelgratin, gegrilde hamburger van AH, salade van witlof en komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15132 Gepost op: 12 februari 2018, 00:26:40 »
Vrienden op bezoek. Pizza uit de pizzarette! Goed gelukt pizzadeeg, kruidige tomatensaus, mozzarella, paprika, oesterzwam, aubergine, ui, spinazie, rucola, ananas, olijven, fijngesneden knoflook, pepertjes, Italiaanse kruiden, nootmuskaat, chili-olie. Combineren maar!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15133 Gepost op: 12 februari 2018, 08:46:12 »
Gisteren risotto met groene asperge (hmmm en ze zijn in de bonus bij AH). Vanavond een vegaburger met coleslaw.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15134 Gepost op: 12 februari 2018, 09:42:56 »
Vrijdag zelfgemaakte ravioli met kaasvulling met een lichte tomatensaus en een grote bak salade caprese met daarin ook nog avocado. Zaterdag tomatensoep met erbij zelfgemaakte kaas-uienkruier, ik gebruik veel pittigere kaas dan in de winkel dus die was ook erg lekker. Gisteren super simpel broodjes vegetarische hamburger met uitjes en zelfgemaakte hamburgersaus. Ik gebruik geen hamburger broodjes meer hiervoor want die vind ik tegenwoordig veel te zoet (iemand anders hier ook last van), ik vind van die een beetje bebloemde kadetjes er het lekkerst voor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15135 Gepost op: 12 februari 2018, 13:25:44 »
Vrijdag zelfgemaakte ravioli met kaasvulling met een lichte tomatensaus en een grote bak salade caprese met daarin ook nog avocado. Zaterdag tomatensoep met erbij zelfgemaakte kaas-uienkruier, ik gebruik veel pittigere kaas dan in de winkel dus die was ook erg lekker. Gisteren super simpel broodjes vegetarische hamburger met uitjes en zelfgemaakte hamburgersaus. Ik gebruik geen hamburger broodjes meer hiervoor want die vind ik tegenwoordig veel te zoet (iemand anders hier ook last van), ik vind van die een beetje bebloemde kadetjes er het lekkerst voor.

Klinkt allemaal lekker! Ik gebruik nooit zoete broodjes, idd die kadetjes die je zelf nog even moet afbakken (volkoren) (bio bij AH volgens mij, of iets met spelt) vind ik het lekkerst.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15136 Gepost op: 12 februari 2018, 14:47:40 »
Vanavond de tomatendal uit Heel veel Veg die Selly vrijdag at. Met rijst en komkommersalade. De dal staat al klaar in de koelkast.
Gisteren een pasta met champignons, prei, crème fraîche en pesto van mizuna.

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15137 Gepost op: 12 februari 2018, 17:00:02 »
Couscous, jonge spinazie met rode paprika en ui, falafel.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15138 Gepost op: 12 februari 2018, 18:06:52 »
Ravioli gevuld met noten en en in  roomboter gestoofde salie met parmezaanse kaas en groene asperges 

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15139 Gepost op: 12 februari 2018, 19:04:46 »
Ik at gisteren bij Minglemush in Den Haag (denk Foodhallen in Amsterdam, maar dan kleiner).

Toevallig was ik daar gisteren met mijn zus, zwager, kinderen en mijn vriend. Wat vonden we dat tegenvallen! Ten eerste waren er minstens 3 stalletjes gesloten, dus werd de trek in burger, soep (de comforfood-stal had geen vega soep), falafel en Mexicaans niet gestild. Het was er ook niet zo druk, maar misschien omdat het zondag was.Ten derde waren de spelletjes in de arcade allemaal een beetje gammel. Dat werd wel opgelost, maar toch was onze eerste indruk niet echt positief.

Ik at er uiteindelijk een vega pokebowl, die wel lekker was.

Vandaag de boerenkoolrisotto van de voorkant.