Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #560 Gepost op: 21 april 2008, 23:25:18 »
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq=feta&protein_source=vegetarisch&course=hoofdgerecht&id=387400

Bovenstaande heb ik jaren geleden eens gemaakt (het was zo´n beetje het eerste gerecht dat ik maakte als vegetarier) en is goed bevallen. Simpel doch smakelijk.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #561 Gepost op: 22 april 2008, 02:21:44 »
Bovenstaande heb ik jaren geleden eens gemaakt (het was zo´n beetje het eerste gerecht dat ik maakte als vegetarier) en is goed bevallen. Simpel doch smakelijk.
Dat vraagt toch eigenlijk om een draad 'je eerste keer'. Vast niet zo opwindend als dat waar je nu waarschijnlijk aan denkt, maar misschien wel de moeite waard. In ieder geval heeft mijn eerste vegetarische maaltijd geen blijvende indruk achtergelaten - ik ben zo'n beetje 'per ongeluk' en stukje-bij-beetje vegetariër geworden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #562 Gepost op: 22 april 2008, 08:47:50 »
Bovenstaande heb ik jaren geleden eens gemaakt (het was zo´n beetje het eerste gerecht dat ik maakte als vegetarier) en is goed bevallen. Simpel doch smakelijk.
Dat vraagt toch eigenlijk om een draad 'je eerste keer'. Vast niet zo opwindend als dat waar je nu waarschijnlijk aan denkt, maar misschien wel de moeite waard. In ieder geval heeft mijn eerste vegetarische maaltijd geen blijvende indruk achtergelaten - ik ben zo'n beetje 'per ongeluk' en stukje-bij-beetje vegetariër geworden.

haha ja, ik weet het waarschijnlijk vooral nog omdat mijn ouders het goed vonden dat ik vegetarisch ging eten op voorwaarde dat ik meermalen per week zou gaan koken, dus mijn vegetarier zijn en mijn kookkunst gaan hand in hand. :O

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #563 Gepost op: 22 april 2008, 09:02:20 »
er zitten toch geen kersen in? alleen pruimen, abrikozen, peren geloof ik...

opwarmen in eigen sap, beetje indikken, en dan serveren bij een nagerecht.

Volgens Wikipidia is tutti frutti inderdaad gedroogd zuidfruit, ik dacht in eerste instantie aan de blikjes met platte stukjes abrikoos, peer e.d. in siroop, waar altijd ook wel een geconfijte kers bijzat.
Denk jij daar ook aan, omdat je van "eigen sap" spreekt en vooral is het in het bezit van LL de Ling zijnde Bonduelle-blikje gevuld met gedroogd fruit of
bewerkt en geweld fruit in siroop?
« Laatst bewerkt op: 22 april 2008, 09:03:17 door karl »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #564 Gepost op: 22 april 2008, 13:41:50 »
Ik  heb zo'n blikje staan. Maar ik snap ineens wat jij bedoelde Karl. Die hadden we bij mijn ouders in het restaurant ook! Gruwel.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #565 Gepost op: 22 april 2008, 15:41:09 »
Heette, denk ik, "macédoine de fruits". Waren zielige, glibberige, onsmakelijke overblijfselen van fruit. Werd in Horeca-zaken als makkelijke passe-partout bij desserten gegoten (coupe Maison).

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #566 Gepost op: 30 april 2008, 12:25:39 »
Moest vandaag kijken of de katten van een vriendin wel verzorgd werden. Ze had nog groente en fruit dat ik mee mocht nemen. Maar niet weinig. Drie kleuren paprika's, 2 winterwortels en een courgette.

Wat zal ik daar eens van maken? Ik heb nog eieren. De supermarkt is open, dus ik kan er zo even langs.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #567 Gepost op: 30 april 2008, 20:01:59 »
Yo, Eelco, wat doet men zoal met spatzle?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #568 Gepost op: 30 april 2008, 21:33:50 »
Moest vandaag kijken of de katten van een vriendin wel verzorgd werden. Ze had nog groente en fruit dat ik mee mocht nemen. Maar niet weinig. Drie kleuren paprika's, 2 winterwortels en een courgette.

Wat zal ik daar eens van maken? Ik heb nog eieren. De supermarkt is open, dus ik kan er zo even langs.

Een Spaanse omelet?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #569 Gepost op: 30 april 2008, 22:39:38 »
Yo, Eelco, wat doet men zoal met spatzle?
Ik neem aan dat je kant-en-klare Spätzle bedoelt - die je, net als pasta, zo'n tien minuten moet koken? Echte Spätzle maak je van deeg, eieren, water en zout en dat deeg schaaf je met een soort maxi-kaasschaaf zo in het kokende water. Moet ik toch eens uitproberen.

Traditioneel is natuurlijk Käsespätzle. De gekookte Spätzle aanbraden in boter en bestrooien met kaas (eigenlijk Emmentaler, ik neem toch liever Goudse en Parmezaanse kaas). Ik meng er meestal ook nog groente door - broccoli, wortel, paprika, dat soort dingen. En dan nog wat Italiaanse kruiden.

Meer Spätzlerecepten (in het Duits).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #570 Gepost op: 30 april 2008, 22:46:40 »
Of dus gewoon een groene salade er bij?

En ik zie ook al een champignon-roomsaus staan. Zat zelf meer te denken aan champignonragout en rode kool, maar dat zullen mijn vooroordelen zijn.

O, trouwens, als ik je toch heb: Reibekuchen? Hoef ik niet eens een uur voor op de fiets, hebben ze gewoon in de super om de hoek.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #571 Gepost op: 01 mei 2008, 01:00:12 »
Ik was alweer in de huiskamer - International Highlights op tv.gusto (dit keer Gary R., die weer mooie stapeltjes voer heeft gemaakt, met erwten, gegarneerd met erwtensaus, gezeefd door the actual sieve itself).

Rode kool, dat lijkt me meer een Ossie-variant van Spätzle, dat zal men in Beieren vast niet goed vinden  :P. Champignons lijkt me wel een goed idee.

En Reibekuchen: nooit gekocht, nooit gemaakt. Lijkt me wel lekker, ondanks de spelfouten in het recept. Zelfgemaakte röstis staan echter nog wat hoger op mijn lijst.

Een uur op de fiets... heen- en terugweg, neem ik aan? Waar vanuit Hengel?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #572 Gepost op: 01 mei 2008, 09:23:44 »
Moest vandaag kijken of de katten van een vriendin wel verzorgd werden. Ze had nog groente en fruit dat ik mee mocht nemen. Maar niet weinig. Drie kleuren paprika's, 2 winterwortels en een courgette.

Wat zal ik daar eens van maken? Ik heb nog eieren. De supermarkt is open, dus ik kan er zo even langs.

Een Spaanse omelet?

Heb de groene en rode paprika en de courgette door de pittige pastasaus gegooid. Was erg lekker. Nu heb ik nog een gele paprika en wortels. Omelet vind ik eigenlijk niet zo lekker. Ik denk dat mijn vriend gewoon ei op zijn brood krijgt zo ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #573 Gepost op: 01 mei 2008, 11:26:20 »
Hee, wel een goed idee. Ik ga zo eens roerei maken voor de lunch!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #574 Gepost op: 01 mei 2008, 11:58:28 »
Een uur op de fiets... heen- en terugweg, neem ik aan? Waar vanuit Hengel?
De Hengelse kant van Enske. En het is een uur heen, en een uur terug.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #575 Gepost op: 02 mei 2008, 19:25:30 »
Zelfgemaakte röstis staan echter nog wat hoger op mijn lijst.

Kleine of grote?
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #576 Gepost op: 02 mei 2008, 21:02:23 »
Zelfgemaakte röstis staan echter nog wat hoger op mijn lijst.
Kleine of grote?
Zo ter grootte van een vegaburger, had ik zo in gedachten.
Gemüse ist mein Fleisch

storywriter.raven

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #577 Gepost op: 19 mei 2008, 18:06:06 »
Hopelijk kunnen jullie me helpen:

ik heb
-tofu
-olijfolie
-3 tomaten
-2 hele knofloken
-halve komkommer
-halve kaas
-4 pakken rijst
-1 kilo aardappelen
-veel eieren
-3 liter melk
-honing
-veel kruiden

het is de bedoeling dat de tofu opgaat, de rest hoeft niet..
verder hebben we nog wat groenten in blik, maar het gaat eigenlijk nu om de tofu xD

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #578 Gepost op: 19 mei 2008, 20:43:54 »
Op dit forum staat een draad over wat je allemaal met tofu kan doen. Die zou ik eens doorspitten.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #579 Gepost op: 02 juni 2008, 17:59:34 »
Ik wil graag humus maken, want ik heb nog een blikje kikkererwten staan, maar eet dat eigenlijk niet zo graag (humus wel), hoe maak ik dat?

Of: kan ik iets lekkers maken met kikkererwten, spinazie, allerhande fruit (ananas, mango, ...) en geitenkaas?