Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1340 Gepost op: 12 oktober 2010, 15:42:40 »
Het lijkt me wel een uitdaging. Misschien dat ik het morgen eens probeer, wil het al een tijdje eens doen... En dan komen mijn frambozen ook wel goed van pas :p

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1341 Gepost op: 15 oktober 2010, 12:58:55 »
En?
(Ik ben niet nieuwsgierig, dat lijkt maar zo, maar het lijkt me zo ontzettend lekker.)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1342 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:04:14 »
Ik heb het niet gemaakt, wel frambozenijs en die was mislukt (als in "een bevroren blok frambozenroom met een vieze glibberige nasmaak op je gehemelte"). Margarita-ijs is dan weer bijzonder goed gelukt (en niet moeilijk)!

Offline wenche

  • **
  • 27
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1343 Gepost op: 19 oktober 2010, 14:45:06 »
Ik heb nog champignon-tagliatelle saus, maar dit is te weinig voor 2 porties, wat kan ik hier mee doen om 2 porties te krijgen (dus saus over 2 porties macaroni) of wat kan ik er mee om iets heel anders er van te maken??
Ook heb ik natuurlijk komkommer, ui en knoflook... En de winkel is nog open, dus ik kan ook nog andere dingen er bij halen

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1344 Gepost op: 19 oktober 2010, 15:04:02 »
Kleine porties pasta per persoon en dan een lekkere salade erbij maken?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1345 Gepost op: 19 oktober 2010, 15:09:27 »
Je kunt het als ragout in pasteibakjes doen en dan als voorgerecht serveren? Mengen met bechamelsaus en er een lasagna mee maken?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline wenche

  • **
  • 27
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1346 Gepost op: 19 oktober 2010, 15:30:07 »
Je kunt het als ragout in pasteibakjes doen en dan als voorgerecht serveren? Mengen met bechamelsaus en er een lasagna mee maken?

Hmm dat idee van de ragout klinkt wel erg lekker :)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1347 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:16:14 »
Wat kan ik met:
een bijna volledige stronk broccoli, een klein restje bloemkool, een restje gekookte aardappelen, half bakje champignons?
Verder heb ik o.a. nog paprika, courgette, andijvie, erwtjes & prei uit de vriezer, eieren en een kerel die geen kaas blieft. En kan er een aanvulling uit de winkel gehaald worden.
Wat zal ik eens voor "spannends" maken?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1348 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:28:26 »
Wat hier in huis altijd een groot succes is: Soep. Groente (welke dan ook, in dit geval dus de broccoli en bloemkool) koken, en dan samen met aardappelen pureren... even aanspicen en klaar! Bloemkool/broccolisoep vind ik altijd lekker met een scheutje ketjap en wat komijn. Ik denk dat gebakken champignons er ook lekker in zijn.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1349 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:30:20 »
 :D Dat is wat ik idd. meestal met restjes broccoli/bloemkool doe!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1350 Gepost op: 26 oktober 2010, 12:22:59 »
Soep is een goed idee, en ik zou dan de champignons bakken met een beetje knoflook, peper en zout en die op toast bij de soep eten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1351 Gepost op: 26 oktober 2010, 12:41:53 »
Wat kan ik met:
een bijna volledige stronk broccoli, een klein restje bloemkool, een restje gekookte aardappelen, half bakje champignons?
Verder heb ik o.a. nog paprika, courgette, andijvie, erwtjes & prei uit de vriezer, eieren en een kerel die geen kaas blieft. En kan er een aanvulling uit de winkel gehaald worden.
Wat zal ik eens voor "spannends" maken?

Ik bedenk net dat er ook nog 1 koolrabi is.
Soep is eigenlijk mijn standaard oplossing voor restverwerking. Maar ik heb nu vakantie, dus wilde wel eens wat anders proberen. Pruttelpotje, ovenschotel, bladerdeeg o.i.d. en dan dus zonder kaas  ::)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1352 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:42:13 »
Ah ja, koolrabi... Na een jeugdtrauma van koolrabi met een vatsig melksausje, eet ik koolrabi's alleen nog maar rauw, eventueel met een dipsausje. Heeft iemand betere iedeeen met deze groente, want hij zit donderdag weer in mijn groentetas?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1353 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:47:50 »
Of een wortel-koolrabi-kidneybonensalade met een yoghurtdressing (met pepertje, mosterd, komijnzaad, drupje honing). Of in schijven met genoemde yoghurtdressing als dip.

Of gestoofd met een mosterdsausje, geserveerd met bijvoorbeeld bulgur, en dan zou ik er nog wat anders bijmaken (kidneybonen in pittige tomatensaus, tarka dhal, of zo).
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1354 Gepost op: 30 oktober 2010, 11:38:13 »
Ik krijg vandaag een spaghettipompoen uit eigen tuin van mijn schoonpapa. Maar geen idee wat ik daar het beste kan maken, er worden nog boodschappen gedaan, dus kan vanalles bij halen. Ik dacht bij iets van pasta of een soepje maken. Iemand een lekker idee?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!


Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1356 Gepost op: 30 oktober 2010, 13:01:23 »
papardelle met pompoensaus en salie is ook lekker.
,,,,فلافل

Offline ~Bianca~

  • **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1357 Gepost op: 01 november 2010, 21:48:26 »
Dit is een beetje een gekke: ik wil morgen een lekker tussendoortje/voorafje maken voor een vriendin die plotseling komt logeren, omdat we pas laat uit eten gaan. Vriendin in kwestie is geen grote groentefan, alleen kan ik nooit onthouden wat ze nou wel en niet lust - in ieder geval geen tomaat. En het zou kunnen dat ze aan de lijn doet, dus 'slank' is een pre (maar niet noodzakelijk).
Wat ik nog heb (zo uit m'n hoofd): een halve pompoen, bijna een hele bos wortelen, wat champignons, appel, peer, pesto uit een potje, en de standaard 'basics'. Ik ga morgen sowieso nog langs de winkel.

Iemand een (geniaal) idee?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1358 Gepost op: 01 november 2010, 22:11:56 »
Pompoensoep met wortel erdoor?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1359 Gepost op: 03 november 2010, 10:47:48 »
Het is te laat voor nu, maar pompoenhummus leek me ideaal, met lekker brood eronder.
This is between me and the vegetable!