Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smikkeltje

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #160 Gepost op: 24 december 2005, 17:45:56 »
ik heb een tijdje in een bedrijfskantine gewerkt, en ik was de enige vegetariër in het hele bedrijf. dus 's avonds mocht ik voor mezelf een kaassouflé frituren. of een ei bakken. lekker hoor, elke dag weer :S

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #161 Gepost op: 24 december 2005, 19:46:17 »
Mijn ervaringen zijn wisselend. Ik heb op een personeelsfeest wel eens alleen aan de brood met pesto en salade caprese gezeten. Meer was er gewoon echt niet. Lag trouwens niet aan het organisatie-comité, die hadden alles doorgegeven, maar het cateringbedrijf had kennelijk besloten er niets mee te doen. Dit jaar was alles keurig voor elkaar. Maar ik had het comité van dit jaar ook verteld over die keer, dus zij hebben er toen bij de catering nog eens exta op gehamerd dat die wel met verschillende vegetarische gerechten op het buffet moesten komen.

brenda_lelie

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #162 Gepost op: 29 december 2005, 22:06:16 »
Ik ben op mijn werk (biologische winkel) niet echt in de minderheid als vegetarier. En als we gaan eten met zn allen dan gaan we gewoon naar een leuke eetcafeetje, altijd goed.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #163 Gepost op: 03 januari 2006, 08:46:39 »
Vrijdagmiddag had ik op mijn werk nog wat gedronken met collega's en een van die collega's bleek pescotariër te zijn.  :D Zij heeft moeten uitleggen hoe en waarom (heb ik helaas niet helemaal kunnen volgen) maar kennelijk zijn mensen het van mij al wel gewend want mij werd niks gevraagd.  ::) Er was dus ook echt rekening met ons gehouden met de hapjes die waren meegenomen.  :)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #164 Gepost op: 03 januari 2006, 08:52:40 »
Ik had de vrijdag voor kerst nog een bedrijfsuitje. Aangezien je het avondmaal zelf moest bereiden (combinatie tussen wok en skottelbraai) en er "diverse groenten" op het menu stond, heb ik niet om specifiek vegetarisch gevraagd. Bij dit soort gelegenheden komt men dan al gauw met 6 vegaburgers aan, en daar zit ik echt niet op te wachten. Tijdens de lunch waren er gewoon broodjes en kaas en vleeswaren, dus niks aan de hand. Vooraf was er wel soep, met ballen natuurlijk. Mijn collega's weten wel dat ik vegetariër ben, en toen ik geen soep nam, boden ze me aan de ballen van me over te nemen, of die kon ik dan toch gewoon laten liggen.... ze weten dus niet wat vegetariër zijn inhoudt, maar aan deze groep mensen vind ik het ook verspilde moeite om het uit te gaan leggen. Dit soort voorstellen heb ik volgens mij nl. al zéker 10 jaar niet meer gekregen.

Macka

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #165 Gepost op: 03 januari 2006, 20:44:18 »
Dat doet me denken aan die keer dat ik in de kantine vroeg of de soep vegetarisch was. De kantinejuf roerde een met een grote opscheplepel door het restje soep onderin de bak, kwam geen vlees meer tegen en zei "nu wel". Ze leek opecht verontwaardigd dat ik toch maar geen soep wilde  >:(

bienne

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #166 Gepost op: 11 januari 2006, 12:39:33 »
gister de nieuwjaarsborrel met buffet gehad. Ik was erg blij :D :D
Ipv vlees had ik een valess burger. Er was een heerlijke fruitschotel gemaakt, een schotel met een soort griekse salade met oa feta en zongedroogde tomaatjes en ook nog een schotel vanb een soort selerie salade met sla, gevulde dadels, olijven en tomaatjes, noten etc. Ik heb mijn buikje heerlijk rond gegeten! De schalen werden apart gehouden zodat niet vegetariers eraf bleven... Op zich voor mij niet noodzakelijk, laat ze het maar proeven. Maar de hoeveel heid was niet enorm groot en verhongeren is ook niet echt wat :)

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #167 Gepost op: 17 januari 2006, 11:35:41 »
Ik ga 28 Januari eten met de familie bij china garden in vlaardingen  ::) We hebben doorgegeven vegetarisch te eten (ik en vriend) maar ga voor de zekerheid toch even extra bellen, heb al een keer meegemaakt dat er wel oestersauzen gebruikt werden en dat er overal strassi inzat sja dat eten wij dus ook niet.
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #168 Gepost op: 17 januari 2006, 18:40:20 »
Gisteren in Madrid eten met een stel klanten. Een standaard lunchmenu: paella. Zowel de bediening van het restaurant als de klant verzekert me ervan dat de groente paella echt vegetarisch is. Nee, doe geen moeite, dat is niet echt vegetarisch want er zit vleesbouiilon in, ik wil gewoon rijst met groente apart. Mooi dat er toch paella op tafel komt, waarvan ik dus geen idee heb wat voor bouillon er gebruikt is. Geen vis, maar volgens mij wel vlees. Eerst heel wantrouwig aan geroken en toen voor de beleefdheid twee kleine schepjes genomen :pukey:

En dan zit je ook nog tegen een andere pan aan te kijken met een kreeft in stukken erin terwijl een meter verderop zijn vriendjes nog rondkruipen in het aquarium, wachtend op hun beurt :'(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #169 Gepost op: 31 januari 2006, 20:41:01 »
Een vriendin van mij gaat volgend jaar februari trouwen en ze heeft al vast een zaal besproken. We hadden het er over, en ik zei: "En, wanneer moeten de dieetwensen doorgegeven worden?" ('s middags een diner, 's avonds een paar hapjes). Hadden zij en haar vriend al doorgegeven dat er een vegetarier bij zat :D

Het is alleen een feest in de Achterhoek, dus ik hoop dat bij die zaal niet denken dat ik wel kip of vis eet...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Macka

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #170 Gepost op: 02 februari 2006, 19:38:09 »
Een paar dagen geleden was een collega jarig, en die kwam  vragen of ik wel appeltaart 'mocht'. Het was echt heel erg lief bedoeld (niet plagerig of zo), hij wilde me niet blij maken met iets wat ik niet eet of zo, maar ik was wel een beetje verbaasd, want ik associeer appeltaart nou niet echt met dood beest.

Maar ook wel eens schattig als mensen een beetje doorschieten met rekening houden  :-*

Annelies

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #171 Gepost op: 02 februari 2006, 19:44:05 »
Ik kreeg vandaag een grappig mailtje dat wel in dit straatje past: Om *collega* op originele wijze uit te zwaaien willen we gaan bowlen en saté eten (niet voor vegetariërs natuurlijk) op as. woensdag.
Mijn antwoord was ongeveer zoiets: ,,Niet voor vegetariërs? Betekent dat dat ik niet mag komen? Zo wel, dan hou ik hem vrij  ;)''

Hoewel je het niet aan dit mailtje ziet ( :) ), houden mijn collega's er goed rekening mee. Als we een bedrijfsetentje hebben gaat iedereen op zoek naar vegetarische dingen voor me. En als ze dat niet kunnen vinden, gaan ze daar allemaal over klagen  :D



Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.906
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #172 Gepost op: 02 februari 2006, 19:51:12 »
Een paar dagen geleden was een collega jarig, en die kwam  vragen of ik wel appeltaart 'mocht'. Het was echt heel erg lief bedoeld (niet plagerig of zo), hij wilde me niet blij maken met iets wat ik niet eet of zo, maar ik was wel een beetje verbaasd, want ik associeer appeltaart nou niet echt met dood beest.

Maar ook wel eens schattig als mensen een beetje doorschieten met rekening houden  :-*

Zo heel raar is dat niet, want in taart kan gelatine zitten en stricte vegetariers eten dat niet.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2006, 19:51:31 door Poek »

Macka

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #173 Gepost op: 02 februari 2006, 20:02:42 »
Klopt, dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat weet ...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.906
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #174 Gepost op: 02 februari 2006, 20:13:10 »
Het is geen algemene kennis onder vleeseters nee, maar het kan 'm natuurlijk een keer door een (stricte) vegetarier verteld zijn.

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #175 Gepost op: 06 maart 2006, 15:47:24 »
Sandwiches. In Australie. Keurige driehoekjes, keurig netjes allemaal op elkaar gestapeld en dan doorgesneden en dan netjes dicht tegen elkaar aangelegd op een bord. En dan wordt je glimmend verteld dat er ook vegetarische tussen zitten. Overal zitten de kipsnippers en tonijnstukjes aan vastgeplakt. Ik grijns, bedank en eet vervolgens een groot bord fruit. De derde dag wordt er toch wat geirriteerd gevraagd waarom ik niet mee eet van de vegetarische sandwiches. Ik leg uit dat er nogal wat vleesrestjes aan de sandwiches zitten en dat ik dat niet prettig vindt. Reactie: "Oh jij bent zo'n vegetarier die perse haar lunch op een apart bordje wil..." Tsja. Ik sta nu bekend als "lastige" vegetarier  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #176 Gepost op: 17 maart 2006, 14:12:45 »
Van de week kreeg ik mailtje over het afscheid van een collega, eerst bowlen en daarna grillen of barbecuen o.i.d. Ik wou al op internet gaan kijken of ze ook iets vegetarisch hebben, maar binnen 10 minuten stond de collega die gemaild had al aan m'n bureau: "ze hebben ook vegetarisch hoor, daar hebben we al naar gekeken".  :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #177 Gepost op: 17 maart 2006, 14:58:08 »
Komende zondag een house-warming brunch bij een collega. Omdat het gezelschap nogal groot en internationaal is, is het idee dat iedereen wat meebrengt - liefst iets thuislandachtigs. De organisator stelde ons gerust dat hij een fikse pan chili con carne zou maken. Als reactie op mijn mailtje dat ik niet zo van de carne ben, heeft hij driftig heen en weer gevraagd. Nog steeds zal een groot deel van de warme gerechten niet aan mij besteed zijn ('chili is per definitie con carne'), in ieder geval weet ik waar ik aan toe ben  ;).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #178 Gepost op: 08 april 2006, 17:25:36 »
Nou, ik ben dus wezen steengrillen met m'n collega's, wat een ellende zeg! Ja, ze hadden daar inderdaad wat vegabende op een schaaltje gegooid, maar je word wel geacht om je eten op dezelfde stenen te grillen als waar al dat vlees ligt te spetteren. Gelukkig werkten m'n collega's ook mee, dus die probeerden zo min mogelijk spetterend vlees bij mijn dingen te leggen en ik kreeg ook gelijk m'n eigen tang om die dingen om te draaien. Maar buiten dat, was die hele tent gewoon verschrikkelijk. Naast het vlees/vegaspul, waren er nog wat uien, paprika en champignons die je ook nog kon grillen, er stond brood met kruidenboter en we kregen patat. Er zaten ijskristallen in het ijs (duidelijk ontdooid geweest) en cafeïnevrije koffie hadden ze alleen als oploskoffie. Oh, en het was ook nog heel oncomfortabel, de tafel (nou ja, de rand om de grill heen) was net iets hoger dan de bankjes waar we op moesten zetten en eigenlijk ook te ver weg. En het waren dus vaste bankjes, dus je kon ook al niet aanschuiven.  :-\

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #179 Gepost op: 08 april 2006, 17:42:18 »
Nou, ik ben dus wezen steengrillen met m'n collega's, wat een ellende zeg!

Laat me raden... bij Bob's?