Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #180 Gepost op: 08 april 2006, 17:44:26 »
Inderdaad, bij Bob's. Ben je d'r ook geweest?

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #181 Gepost op: 08 april 2006, 17:52:34 »
Ook lullig. Wel fijn dat je collega's iig rekening met je hielden maar toch.
,,,,فلافل

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #182 Gepost op: 08 april 2006, 18:07:11 »
't Was gewoon heel knullig allemaal. Nou ben ik nog niet zo moeilijk en panisch wat op mijn eten spetterend vlees betreft, maar prettig vind ik het ook niet. En er zijn natuurlijk ook mensen die daar wel heel veel moeite mee hebben en dan zit je daar dus.....
En ik had ook eigenlijk wel wat meer verwacht qua bijgerechten, iets van een saladbar ofzo. Dit was ook de eerste keer steengrillen voor mij, dus ik weet ook eigenlijk niet wat gebruikelijk is. Niet dit, hoop ik.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #183 Gepost op: 09 april 2006, 21:10:21 »
Inderdaad, bij Bob's. Ben je d'r ook geweest?

Ja, ook met een bedrijfsuitje maar da's gelukkig al heeeeel lang terug.
Jammergenoeg is er in de afgelopen 11 jaar niks veranderd bij die tent  :-\

Lollifant

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #184 Gepost op: 13 april 2006, 20:50:07 »
Vandaag een paasbrunch op stage voor alle bewoners (verzorgingshuis).

Vooraf een slaatje waar vlees in zat
Toen brood, croissantjes en haasjes enzo, jammer genoeg was er alleen vlees en kaas als beleg
Daarna een kroket, en we hadden ook nog een gekookt ei.
En als laatste een bakje ijs.

Dus ik heb lekker 4 droge croissantjes gegeten en 4 haasjes-broodjes.  ::)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #185 Gepost op: 01 mei 2006, 14:10:48 »
Gisteren was ik op een verjaardag dat gevierd werd in een kasteeltje in Limburg met een lunch/high tea. Aan de vegetari�rs zou gedacht worden. Toen de sandwiches werden geserveerd kreeg ik een apart bord met veggiesandwiches. Daarop zat boter en komkommer. Dat was het.  :-\
De anderen kregen hetzelfde maar dan met eiersalade, kaas of zalm.
Huh?
Wat is er mis gegaan in de communicatie?

Ik heb niet geklaagd, want dit was slechts het begin van het grote eetfestijn (ondertussen werd de high tea klaargemaakt), dus ik heb daarna veel ander lekkers (zoets!) gegeten.
Wel jammer en gek.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #186 Gepost op: 02 mei 2006, 11:43:24 »
Ik vind ze zelf niet lekker, maar cucumber sandwiches zijn erg gangbaar in de UK, als het te maken heeft met een high tea vind ik het niet zo gek dat je die krijgt als vegetarier. Ik heb ze in Engeland ook gegeten maar dan als onderdeel van een gewone (niet vegetarische) high tea. Meestal gebruiken ze  geen boter maar cream cheese (wat ongeveer net zo flauw smaakt). Ik vind het zoals gezegd geen succes maar het is geen vegetariertje pesten volgens mij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #187 Gepost op: 02 mei 2006, 16:45:44 »
Ik denk ook niet dat het een geval was van vegetariertje pesten, maar dat wij niet ook een kaassandwich kregen, vond ik toch op z'n minst merkwaardig.
Eet gezond & eet taartjes

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #188 Gepost op: 02 mei 2006, 16:53:15 »
Ik denk ook niet dat het een geval was van vegetariertje pesten, maar dat wij niet ook een kaassandwich kregen, vond ik toch op z'n minst merkwaardig.


Misschien was het een uitzonderlijk goed ingelezen kok, en dacht men dat je geen gewoon-gestremde kaas wou?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #189 Gepost op: 02 mei 2006, 18:56:46 »
Ik denk ook niet dat het een geval was van vegetariertje pesten, maar dat wij niet ook een kaassandwich kregen, vond ik toch op z'n minst merkwaardig.


Misschien was het een uitzonderlijk goed ingelezen kok, en dacht men dat je geen gewoon-gestremde kaas wou?

Daar heb ik ook aan gedacht, maar bij de rest van het buffet, etc. werd er wel vanuit gegaan dat we kaas aten.
Het maakt ook niet meer uit. Ik heb een heerlijke middag gehad, hoor.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #190 Gepost op: 24 mei 2006, 18:20:44 »
Aangegeven dat ik vegetarier ben. Komen ze weer heel happy aan met dode tonijn, geen lunch voor mij vandaag dus. Nah ja, er is nog koude pizza van gisteren :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #191 Gepost op: 08 juni 2006, 23:37:53 »
Mijn vertrouwen in de mensheid is vandaag weer enigszins gedaald. Zat ik vandaag 4 uur vast op een boot van 16-20 uur, dus was er een buffet. Dit keer wisten ze het toch wel tot een minimum aan beschikbare vegetarische hapjes te beperken: stokbrood (al heel snel op, ik had nog 3 stukjes), groene salade, wat druiven (maar dat was garnering geloof ik) en en paar stukjes meloen (omdat de ham die er om hoorde op dat moment even op was). Later kwam er nog een veel te zure, waarschijnlijk kant en klare aardappelsalade beschikbaar. En de rosé was ook al niet echt lekker. In september 'moet' ik weer. Pannekoeken eten in Apeldoorn geloof ik. Dat weten ze vast ook nog wel te verpesten, sukkels.

Macka

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #192 Gepost op: 11 juni 2006, 20:51:46 »
Afgelopen donderdag een etentje met mijn werk gehad, omdat onze stagiair afscheid nam. Het was bij Wagamama, een Japanse eettent onderin het WTC in Amsterdam, en ze snappen het daar gewoon. Eten was lekker, en er stond zelfs expliciet bij vermeld dat de vegetarische variant met groentenbouillon ipv kippenbouillon gemaakt werd. Dat herstelt het vertrouwen weer een beetje :)

Helenofg

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #193 Gepost op: 13 juni 2006, 12:29:06 »
Ik ga eigenlijk altijd mee en regel zelf ook vaak uitjes. Over het algemeen is er van alles te regelen. Maar je moet er wel vaak achteraan en da's jammer! BBQ's waarbij de enige vega een pasta met saus krijgt zijn mij niet vreemd! Maar ik ben ook enorm aardige eettent/restaurant etc medewerkers tegengekomen! En, wat denk je van een vegetarier als organisator!! Dat kan dus ook gelukkig!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #194 Gepost op: 15 juni 2006, 09:32:25 »
Gisteren had ik een etentje van mijn werk. Het vega eten was niet vreselijk bijzonder (vooral net iets minder dan de vlees/visgerechtjes) maar wel ok. Wat ik dan wel weer leuk vond dat er van de ruim twintig mensen 2 vegetariërs waren (inclusief moi dan), een pescotariër die vega wilde eten en twee vleeseters die vooraf hadden aangegeven vega te willen eten.  :D Er was zelfs een carnivore collega die het eten van een vega collega er toch niet was wel wilde hebben maar dat was kennelijk niet helemaal doorgekomen bij de keuken.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2006, 10:48:10 door Laurie »

channguyet

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #195 Gepost op: 15 juni 2006, 19:41:19 »
hallo room , bedrijfsuitjes is vaak een probleem voor vegetariers ....de ene keer tref je gewoon een kok die verstand van heeft en andere keer is niet  .....hiihi
ik heb ooit een keer stickum naar de keuken een paar tomaten gepick als een extra .... achteraf kreeg ik de enige extra warme peer taartje als dessert


channguyet

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #196 Gepost op: 15 juni 2006, 19:51:33 »
Soms is het OOK vervelend dat steengrill hoewel veel groeten en kaas maar de vlees geur die nog in de steen ...... je ruik het gewoon ...... hebben jullie ook last van buikpijn na het gebruikt van het vegetaerische maaltijd in gewoon restaurant ?


Gwennepen

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #197 Gepost op: 15 juni 2006, 21:46:33 »
Ik was op een samenkomstavond van plaatselijke ondernemers en de gemeente om een beetje workshop-pr te doen.Ik heb hele lekkere asperges met mierikswortelsaus gegeten en lekkere broodjes erbij .Voor de rest was het veel vis en geitenkaas in spek,maar ik had genoeg aan de asperges hoor en toe had ik een soort aardbeiensoepje en ook nog een framboos/citrusijsje van de plaatselijke ijsboerderij. :yummie:

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #198 Gepost op: 18 juni 2006, 12:10:44 »
Afgelopen week een klantenbijeenkomst in Thailand, en hier gaat het redelijk goed, ware het niet dat er soms vissaus in gedaan wordt (ookal zeggen ze van niet). Het leuke is wel dat  klanten die ook vegetarier zijn, het heel prettig vinden dat ik ook vegetarier ben, als er nu een bijeenkomst is komen ze al naar me toe: fijn dat jij er bent, dan is er iemand die voor de vegetariers opkomt  ;D

edit: vegetariers zijn natuurlijk altijd heel gezellige mensen dus je kunt er ook goed lol mee maken tijdens het eten :cheer:
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2006, 12:15:36 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #199 Gepost op: 20 juni 2006, 05:47:23 »
Brrr... vanavond willen ze de klanten meenemen naar http://www.jumboseafood.com.sg/ waar ze allemaal levende zeebeesten ter plekke ombrengen, stomen of wokken. Ik wil echt, echt, echt niet mee, ik krijg al buikpijn bij het idee. Ik ben na meer dan een week elke dag eten met vleeseters die vragen waarom ik vegetarier ben sowieso al sjacherijnig, maar ik kan dit echt niet hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light