Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #200 Gepost op: 20 juni 2006, 14:06:24 »
 :(
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #201 Gepost op: 20 juni 2006, 14:09:30 »
Gelukkig gaat het etentje niet door, de presentatie die ervoor zat loopt heel erg uit en ze blijven daar nu maar daar ter plekke iets eten. Dat is een gewone bar en daar kan ik dus zo nog even langs. Ik ben helemaal opgelucht :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #202 Gepost op: 20 juni 2006, 14:25:03 »
Of heb je die presentatie express zitten rekken? ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #203 Gepost op: 21 juni 2006, 13:02:58 »
Ik gaf deze presentatie niet zelf (was op klantbezoek toen, en zou ze later ontmoeten), maar ik moet zeggen dat ik inderdaad wel een paar klusjes (die ik ook vanuit NL had kunnen doen) in reserve hield mocht ik een excuus nodig hebben, zodat ik het te druk zou hebben om mee te gaan  :-[  Ik kon natuurlijk ook gewoon zeggen waarom ik niet mee wou, maar dan moest ik het allemaal uit gaan leggen, en daar had ik helemaal geen zin in. Bij het bekijken van die website begonnen te tranen echt al achter mijn oogleden te prikken...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #204 Gepost op: 21 juni 2006, 17:59:57 »
Ik zit de hele week in Dublin voor een conferentie. Op zich geen verkeerde locatie :D. Voor ontbijt, lunch en diner ben ik echter afhankelijk van wat me 'wordt aangeboden' door hotel en conferentie-organisatie. En dat begon gisteren al goed: twee keer was de vegahap al 'sold out' toen ik - bepaald niet te laat - aan de beurt was. Toen dus maar laf brood met niet echt smakelijke salade genomen. Vandaag was de lunch in ieder geval beter geregeld. Ik druk de duimen voor de rest van de week! En vanaf zondag weer fijn zelf koken!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #205 Gepost op: 22 juni 2006, 09:12:11 »
Sterkte Eelco! Krijg jij ook bij elke maaltijd de vraag waarom je vegetarier bent?

In Thailand was het in het hotel trouwens echt een feest: een speciale vegetarian corner bij het ontbijt, met vegetarische worstjes, vegetarische hamschijf, dahl, witte bonen in tomatensaus, nan brood en nog veel meer! Bij het ontbijt vroeg dus niemand me waarom ik iets anders at dan de rest, de rest van de maaltijden is het toch altijd vraag nummer 1. En ik wordt daar bij maaltijd nummer zoveel echt niet goed van, hoe vriendelijk het ook bedoeld is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #206 Gepost op: 22 juni 2006, 13:06:34 »
Ja, elke maaltijd komt het onderwerp weer naar voren. Ik denk dat je alle vragen en opmerkingen ondertussen wel kent: 'Is het uit principe?', 'Je weet niet wat je mist', 'Ik probeer ook te minderen', 'Maar je eet toch wel vis', 'Maar planten hebben ook gevoel', 'Vegetariër zijn is onnatuurlijk', 'Kun je het een beetje volhouden', 'Maar wat eet je dan wèl'.

Gisteren was alweer beter. In een pub had ik welgeteld één vegetarische optie, maar die was wel erg lekker: een soort kikkererwtenstew.

Klinkt goed, Sam! Dan moet ik ook maar in Thailand gaan ontbijten  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Anticarne

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #207 Gepost op: 22 juni 2006, 14:00:16 »
Ik ben niet zo van de personeels uitstapjes. Bij mijn vorige baan hadden we een jaarlijks afdelingsetentje maar daar werd wel altijd rekening met mij gehouden. Maar de feestjes met koud buffet vermijd ik altijd omdat ik er niet veel aan vind maar ook omdat de 2 enkel vegetarische opties meestal binnen 5 minuten al besmet zijn doordat men de lepels gewoon van de warme rollade in de aardappelsalade gaat wroeten.

Wel heel irritant is als er lunch is (bij een cursus of bij een klant of wat dan ook) dan valt het me echt op dat alle vleeseters ineens de broodjes kaas gaan eten en het vlees laten liggen waardoor er voor mij soms niets meer over is.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #208 Gepost op: 24 juni 2006, 22:30:16 »
En jawel hoor. Gisteravond zijn we in een, op zich chique uitziend, restaurant aan het water gaan eten. Er was welgeteld één vegetarische optie: Thai Curry with Tofu and Vegetables. Op zich klonk dat niet verkeerd.

Het bleek de Ierse interpretatie van curry te zijn; erg laf dus. Erger was dat men de rijst feestelijk had versierd met kroepoek (in het Engels: prawn crackers). Ik dus even checken: 'zijn dat garnalen?' 'ja, inderdaad'. .... 'maar ik had toch gezegd dat ik vegetariër ben' ... 'o, mmm, eh, tja,  dus garnalen zijn ook beesten.... Eh, geen probleem! Ik haal het er wel voor je af!'. Voor deze keer heb ik daar maar niet moeilijk over gedaan, maar ze hebben hier in Ierland nog veel te leren.

En naderhand natuurlijk de bekende discussie met mijn collega's  :-\
Gemüse ist mein Fleisch

Ruurdje

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #209 Gepost op: 25 juni 2006, 16:05:51 »
En jawel hoor. Gisteravond zijn we in een, op zich chique uitziend, restaurant aan het water gaan eten. Er was welgeteld één vegetarische optie: Thai Curry with Tofu and Vegetables. Op zich klonk dat niet verkeerd.

Het bleek de Ierse interpretatie van curry te zijn; erg laf dus. Erger was dat men de rijst feestelijk had versierd met kroepoek (in het Engels: prawn crackers). Ik dus even checken: 'zijn dat garnalen?' 'ja, inderdaad'. .... 'maar ik had toch gezegd dat ik vegetariër ben' ... 'o, mmm, eh, tja,  dus garnalen zijn ook beesten.... Eh, geen probleem! Ik haal het er wel voor je af!'. Voor deze keer heb ik daar maar niet moeilijk over gedaan, maar ze hebben hier in Ierland nog veel te leren.

En naderhand natuurlijk de bekende discussie met mijn collega's  :-\

Herkenbaar. Maar een voordeel aan Ierland is dat op enorm veel verpakkingen "suitable for vegetarians" staat.. veel meer dan in Nederland! Echt enorm handig! :)

Anticarne

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #210 Gepost op: 02 juli 2006, 00:15:40 »
Had donderdag een introductieavond van mijn nieuwe werkgever. Er waren belegde broodjes geregeld.
En dus allemaal met vlees of vis (paling urgh) of saladedingen. Ik zag er een of twee met brie tussen de filet-americain broodjes liggen maar daar had ik daardoor al geen trek meer in. Heb ik de hele avond maar een half pakje sigaretten leeggerrookt om mijn hongergevoel wat te onderdrukken  :-[

Vragende blikken waarom ik niets nam niet beantwoord... had geen zin om gelijk de eerste kennismaking al bij 20 nieuwe collega's de eerste indruk te maken als "die vegetariër".

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #211 Gepost op: 02 juli 2006, 12:44:14 »
Ik heb een paar weken geleden een vergadering voor school (medezeggenschapsraad) meegemaakt waar we een hele mand vol vegetarische broodjes kregen. Alle niet-vegetarische rommel lag bij elkaar in een andere mand.

Klasse! Dit was echt voor het eerst dat de cateraar het snapte.. maar het is daarna weer gewoon terug naar af gegaan (alles weer door elkaar in een mand..)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #212 Gepost op: 07 juli 2006, 14:41:50 »
Gisteren ook zo'n bedrijfsmeeting gehad in het restaurant van Novotel.  Er was een schotel voorzien voor vegetariers bestaande uit... een moot zalm...

Waarom denken er toch nog zoveel dat vegetariers vis eten?  Heb gelukkig kunnen ruilen met een bord mais en groenten :-)

Carthana

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #213 Gepost op: 24 juli 2006, 13:25:29 »
Even een voorbeeldje van hoe het ook kan,

Sinds kort werk ik in de avond uren voor een bedrijf. Bij de regelingen voor avond werkers hoort ook een gratis maaltijd (terwijl je eet krijg je ook nog eens betaald, echt super relaxed  8))

Eerst werdt er altijd eten besteld en dan werd er altijd wel wat vegetarisch bij besteld. Het was vaak niet te eten maar dat was het voor de vlees eters ook niet dus dat scheelde.

Toen de hoeveelheid avond werkers zich uitbreide werd er besloten dat de congierge de catering zou overnemen. In de eerste week was hij een beetje zoekende wat betreft vegaspul, dat is hem natuurlijk niet kwalijk te nemen. Maar tegenwoordig is het ongeveer 50% vegavoedsel en 50% vleesvoedsel. Wat dus betekend dat veel mensen de keuze hebben om hun vlees weg te laten. Wat dan ook veel niet vegetariers doen. (ong 5% van de werknemers is ook daadwerkelijk vegetarier). Echt geweldig!
En okee, het voedsel is niet van hoge kwaliteit (de vegaburgers worden gefrituurd, resultaat: een burger waarme je makkelijk iemand mee zou kunnen verwonden) Maar het is goed binnen te houden en ik ben er echt heel erg blij mee dat ik nu 4 dagen in de week niet zelf hoef te koken.






Sasje

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #214 Gepost op: 16 augustus 2006, 09:03:06 »
Ik huiver ook van bedrijfsuitjes. Vroeger toen ik nog vlees at vond ik het al niks, sinds ik vegetariër ben nog minder!

Op het laatste bedrijfsuitje hadden we een buffet. Ik heb uiteindelijk gebakken aardappeltjes en droge witte rijst gegeten. Dat was het enige waar geen vlees of vis in zat. Zelfs in alle schalen met groenten zaten spekjes of garnaaltjes. Ik kreeg zelfs de opmerking: dan haal je die er toch uit? Ja hoor!  >:( Geen haan die er naar kraaide dat dit dus mijn avondmaaltijd was. Heb thuis nog lekker een paar boterhammen gegeten maar ik baalde er wel van.

In november heb ik weer een bedrijfsuitje, en ook bij ons zijn ze echt verplicht. "het hoort erbij".  Kijk er nu al naar uit.. heb nu maar even duidelijk doorgegeven dat ik dus geen vlees én geen vis eet! Ben benieuwd.  :-\

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #215 Gepost op: 05 september 2006, 18:38:04 »
Vandaag had ik een bijeenkomst in het kader van werk in een studentenkantine en ik had netjes van te voren opgebeld om aan te geven dat ik vegetariër ben. De secretaresse vroeg toen nog specifiek naar of ik wel melk, kaas en ei gebruik dus ik had er een goed gevoel over. Maar tijdens de lunch bleek er om te beginnen een huzarensalade gegarneerd met ham en asperges te zijn. Iemand is voor me gaan vragen en in de huzarensalade zou geen vlees zitten (maar ik weet niet of ik dat dan moet geloven) bovendien moest ik die dan onder de ham vandaan peuteren. Ik denk dus dat ze of niet wisten dat er een vegetariër kwam of het waren vergeten want anders maak je toch tenminste een bordje met de zogenaamde vegetarische huzarensalade zonder ham. Er waren ook maar een stuk of vier broodjes met kaas, de rest voornamelijk met luxe vleeswaren en voor onze tafel met twaalf plaatsen was er één broodje met brie (dat voor mijn neus werd weggekaapt).  :( Gelukkig waren er ook krentebollen.  :)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #216 Gepost op: 07 september 2006, 09:47:52 »
Gisteren had ik een werkbezoek dat was georganiseerd door de Milieufederatie. Er was ook een biologische lunch bij. Prima, maar de contactpersoon had vergeten te zeggen dat er ook vegetariërs mee-aten. Met schaamrood op de kaken moest ze dit erkennen. Excuses natuurlijk aanvaard, maar wij zaten wel zonder soep en andere snacks. Ook bij het meer principiële deel van de bevolking komt dit dus voor.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Ivy

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #217 Gepost op: 12 september 2006, 08:49:33 »
Bij mijn werk gaat het goed. Sowieso niet veel werknemers dus ze houden er rekening mee. Een andere collega heeft een speciaal dieet en daar wordt ook altijd rekening mee gehouden.
Laatste uitje waar ik mee was aten we in een pannenkoekenrestaurant dus ja daar kon ik sowieso wel eten.
Als ik met mn vriend mee ga willen ze het wel is vergeten. Laatste keer met de bus naar maastricht, lekkere broodjes kroket en broodjes kaas voor iedereen... ze hadden niet echt aan mij gedacht en heb maar wel een broodje kaas gegeten (hoewel ik dat ook niet eet)..
De avond daarna hadden ze er meer rekening mee gehouden gelukkig.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #218 Gepost op: 30 september 2006, 00:16:33 »
Gisteravond, na een geslaagde première van ons chansonprogramma in Waghäusel-Wiesenthal, kregen we rond middernacht, met de andere artiesten, een buffet aangeboden. Van de zes artiesten waren er vier vegetariër (nou ja, ééntje part-time, maar toch). De twee vleeseters hadden behoorlijk wat vlees naar binnen te werken, maar het vegetarisch gedeelte was meer dan in orde, hoeveelheid en kwaliteit. Zelden zulke lekkere warme schapenkaas gegeten!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #219 Gepost op: 07 oktober 2006, 08:34:00 »
Sinds maandag zit ik vast in een holiday resort op Kreta, waar ik tot nog toe alleen nog maar heb gewerkt en genetwerkt met collega's. En de hele week heb ik dus ook ontbijt, lunch en diner van een buffet kunnen scheppen. Een zeer spannende bezigheid is het navragen en controleren of een bepaald 'dingetje' al dan niet vegetarisch is.

Gisteren was het zover. Er lagen heerlijk uitziende aubergines met kaas in de bak. 'Is dat vegetarisch?' - 'Jazeker, en erg lekker.' Na dit vluchtig gecontroleerd te hebben, heb ik drie stukjes op mijn bord geschept en gretig een eerste hap genomen. DZZZZINNGGG - wat zijn dat voor kleine stukjes? Dit moet ik uitspugen - nee, dat gaat nu niet, want er zitten een paar bobo's aan tafel. Doorbijten dan maar, letterlijk en figuurlijk. Na enkele lange minuten kauwen heb ik het eindelijk door mijn keel gekregen. :pukey: Meteen gespoeld met veel water en gauw de smaak met spinaziedingetjes proberen te verdrijven. Na de lunch natuurlijk meteen mijn tanden gepoetst - en er zaten draadjes tussen mijn tanden  :pukey: Mijn maag is de hele middag van slag geweest  :-\.
Gemüse ist mein Fleisch