Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 6.025
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #26020 Gepost op: 26 mei 2026, 22:29:57 »
Pastasalade met o.a. rooktofu, ijsbergsla en paprika. Had mijn vriend gisteren al gemaakt, dus goed koud.

Als l7nch had ik het restje van zondag, chana massala met nog een beetje bietenraïta.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.465
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #26021 Gepost op: 26 mei 2026, 22:37:39 »
Eerste conferentiedag. Omdat ik het wat overdreven vond om voor half negen voor 17.90 een uitgebreid hotelontbijt te nemen, heb ik bij de REWE twee broodjes, Kräuterfrischkäse en kerstomaatjes gekocht. Met een kop thee en veel water was dat een prima, rustig ontbijt op de hotelkamer. Met ochtendnieuws op televisie, iets wat ik thuis nooit zou doen.

Vanmiddag was de conferentielunch in de mensa. Geheel Duits kregen we een voucher, want zonder voucher geen lunch. Ik had käsespätzle en een kleine salade. Later bleek dat ik nog een tweede salade erbij had kunnen nemen. Het dessert had ik sowieso aan me voorbij laten gaan, want ik ben nu eenmaal niet van de zoetigheid.

Vanavond welkomstreceptie met allerlei hapjes. Vrij veel vl33s, maar er waren ook toastjes met brie en kaas, en zelfs een bord met vegan spul; de vegan salami en boterhamworst trokken me niet aan, maar de vegan kruidenkaas was erg lekker. Plus groentestaafjes met pittige dip.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.606
« Reactie #26022 Gepost op: Gisteren om 17:45:33 »
Pittige saag met gegrillde halloumi, erbij naan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.465
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #26023 Gepost op: Gisteren om 22:25:09 »
Vanmiddag weer solide mensa-eten. Een 'Deens' stoofje van groente en aardappel, met erbij twee kleine salades.

Vanavond ben ik met een collega op zoek naar een restaurant gegaan. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Beiers restaurant (in Noord-Duitsland  ;) ). Het is nog aspergetijd, dus we namen klassieke asperges met hollandaisesaus en aardappelen, vooraf een tomatensoepje. Het waren gulle porties en de asperges waren zo goed dat ik ze zonder saus heb gegeten. De huisgemaakte hollandaisesaus paste echter ook goed bij de aardappelen, vond ik.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength