Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 6.025
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #26020 Gepost op: 26 mei 2026, 22:29:57 »
Pastasalade met o.a. rooktofu, ijsbergsla en paprika. Had mijn vriend gisteren al gemaakt, dus goed koud.

Als l7nch had ik het restje van zondag, chana massala met nog een beetje bietenraïta.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #26021 Gepost op: 26 mei 2026, 22:37:39 »
Eerste conferentiedag. Omdat ik het wat overdreven vond om voor half negen voor 17.90 een uitgebreid hotelontbijt te nemen, heb ik bij de REWE twee broodjes, Kräuterfrischkäse en kerstomaatjes gekocht. Met een kop thee en veel water was dat een prima, rustig ontbijt op de hotelkamer. Met ochtendnieuws op televisie, iets wat ik thuis nooit zou doen.

Vanmiddag was de conferentielunch in de mensa. Geheel Duits kregen we een voucher, want zonder voucher geen lunch. Ik had käsespätzle en een kleine salade. Later bleek dat ik nog een tweede salade erbij had kunnen nemen. Het dessert had ik sowieso aan me voorbij laten gaan, want ik ben nu eenmaal niet van de zoetigheid.

Vanavond welkomstreceptie met allerlei hapjes. Vrij veel vl33s, maar er waren ook toastjes met brie en kaas, en zelfs een bord met vegan spul; de vegan salami en boterhamworst trokken me niet aan, maar de vegan kruidenkaas was erg lekker. Plus groentestaafjes met pittige dip.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.611
« Reactie #26022 Gepost op: 27 mei 2026, 17:45:33 »
Pittige saag met gegrillde halloumi, erbij naan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
    • Mijn Homepage
« Reactie #26023 Gepost op: 27 mei 2026, 22:25:09 »
Vanmiddag weer solide mensa-eten. Een 'Deens' stoofje van groente en aardappel, met erbij twee kleine salades.

Vanavond ben ik met een collega op zoek naar een restaurant gegaan. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Beiers restaurant (in Noord-Duitsland  ;) ). Het is nog aspergetijd, dus we namen klassieke asperges met hollandaisesaus en aardappelen, vooraf een tomatensoepje. Het waren gulle porties en de asperges waren zo goed dat ik ze zonder saus heb gegeten. De huisgemaakte hollandaisesaus paste echter ook goed bij de aardappelen, vond ik.

Offline Sven

• 4.246
« Reactie #26024 Gepost op: 28 mei 2026, 21:55:30 »
Stoofpotje van courgette, rode paprika, wortel en tofu in een pinda-kokossaus. Met basmatirijst.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2026, 23:20:18 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
    • Mijn Homepage
« Reactie #26025 Gepost op: 28 mei 2026, 23:13:32 »
Het mensa-eten vanmiddag was bulgur met falafel en yoghurt, erbij twee kleine salades. Vanavond hadden we Conference Dinner in het Altstadtrathaus, aangeboden door de stad Braunschweig. Een smakelijk buffet met o.a. falafel, bulgur, auberginerolletjes, caprese, verschillende pastasalades, een groentestoof, aardappelgratin. Ook nog verschillende broodjes en kaasjes, maar daar ben ik niet eens meer aan toegekomen. En ik heb bij kunnen praten met mijn vroegere collega's van het L3S in Hannover, die ondertussen ook allemaal elders werken.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
    • Mijn Homepage
« Reactie #26026 Gepost op: 29 mei 2026, 22:59:36 »
Vanmiddag in de mensa een prima wittekool-curry met twee kleine salades. Vanavond in de trein naar Leeuwarden broodjes met smeerkaas en tomaatjes.

Gelukkig ook voldoende water, want ik heb een 2.5 uur vertraging vanwege het noodweer in NRW (we hebben stilgestaan in Melle bij Osnabrück). Nu hopen dat de stroomstoring tussen Zwolle en Leeuwarden direct voorbij is.

Offline Sam

• 7.611
« Reactie #26027 Gepost op: 29 mei 2026, 23:28:57 »
Hoop dat de reis opschiet Eelco!

Hier vanavond BBQ, want eindelijk weer eens koel genoeg om lekker buiten tr zitten. Heel veel knoflooksaus, wat vega dingen, halloumi, paprika, champignons etc.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
    • Mijn Homepage
« Reactie #26028 Gepost op: 30 mei 2026, 03:23:44 »
Hoop dat de reis opschiet Eelco!
Nou, dat viel tegen, ik was in plaats van kwart over tien pas om half drie in Leeuwarden. Ik heb dan maar een taxi genomen.

On topic: morgen maak ik aardappel-groente-bonensoep en salade voor de familie, want we vieren mijn vaders verjaardag.

Offline Sam

• 7.611
« Reactie #26029 Gepost op: 30 mei 2026, 19:49:57 »
😮 Half drie??? Hoop maar dat je ook nog wat te eten bij je had!

Vanavond kropsla die vanmorgen van het land gekomen is, klassiek met tomaat, komkommer en een gekookt eitje. Erbij bruine bolletjes met de overgebleven vega dingen van gisteren.

Offline Sam

• 7.611
« Reactie #26030 Gepost op: Gisteren om 17:48:19 »
Gebakken noedels met kort gebakken chinese kool en knapperige tahoeblokjes.

Offline karl

• 6.576
« Reactie #26031 Gepost op: Gisteren om 18:38:51 »
De Italiaanse eenpansschotel met courgette, paprika, ui en tomaten, met mozzarella-topping, die ik als laatste gerecht voor Vegatopia uitschreef.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.469
    • Mijn Homepage
« Reactie #26032 Gepost op: Gisteren om 19:00:12 »
😮 Half drie??? Hoop maar dat je ook nog wat te eten bij je had!
Ik was vooral erg blij dat ik ruim water had meegenomen.

Nu zit ik weer in de trein, nu echt naar huis, na twee kommen maaltijdsoep van gisteren.