Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #680 Gepost op: 05 september 2011, 22:56:58 »
Eind van de middag barbecue op het werk. Vorig jaar was het stokbrood, aardappelsalade, mosterd
Cool jij noemt mosterd als een aparte condiment op.
Natuurlijk. Hoe denk je dat Duitsers hun w0rstj3s eten  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #681 Gepost op: 06 september 2011, 22:25:31 »
Eind van de middag barbecue op het werk. Vorig jaar was het stokbrood, aardappelsalade, mosterd

Cool jij noemt mosterd als een aparte condiment op.
Natuurlijk. Het is E3lc0!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #682 Gepost op: 19 september 2011, 16:06:23 »
Ben op een conferentie in York. Ben benieuwd naar het vegetarische eten. In ieder geval hoefde je het niet aan te geven en wordt er standaard voor vegetarisch eten gezorgd.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #683 Gepost op: 21 september 2011, 14:47:21 »
Dat eten is hier wel goed geregeld. Ontbijt, lunch, diner: voor alles is er een vega optie en het staat ook goed aangegeven. Er zijn zelfs vegetarische worstjes en er is ook sojamelk voor bij de cereals. Sojamelk zie ik ook bij de koffie.

Je kan gewoon 3 keer per dag warm eten als je wilt. Perfect dus.

Edit: Heb even soya even veranderd voor soja, dat ik in het buitenland zit hoeft niet te betekenen dat ik slecht moet gaan spellen.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2011, 19:12:14 door LL de Ling »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #684 Gepost op: 28 september 2011, 14:39:35 »
Wij hadden de afgelopen twee dagen een soort minicongres met de afdeling (70 mensen) en ik zat in de organisatie, dus er was echt op tijd doorgegeven waar ik allergisch voor was en dat ik vegetarisch eet. Gisteren ging goed, ik kreeg een broodje met een soort van ratatouille, best lekker.

Vandaag zaten we in een hotel, en daar hadden ze bedacht dat ik wel hetzelfde kon eten als het meisje dat halal eet en glutenintolerant is. Eerst kreeg ik dus glutenvrije boterhammen met vlees, en een fruitsalade met appel. Teruggegaan, toen kreeg ik een glutenvrije boterham met jam en aardbeien. Aardbeien mag ik ook niet, en ik weet niet of er een manier is om een glutenvrije boterham eetbaar te maken, maar jam is het niet.

Het stomme is dat er vorige week nog is gebeld over hoe het zat met kruisbesmetting en sporen, het leek dus alsof ze er echt mee bezig waren, maar het resultaat was tamelijk bedroevend.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #685 Gepost op: 28 september 2011, 17:15:11 »
Jammer, fem. Had je zelf iets achter de hand?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #686 Gepost op: 28 september 2011, 17:37:30 »
en dat hotel mag best met naam en toenaam genoemd worden, dan kunnen anderen dan mijden.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #687 Gepost op: 28 september 2011, 21:05:20 »
Maar misschien is het voor gewone vegetariers wel een prima hotel?

Het was het hampshire golfhotel in Purmerend, eten is ook niet echt hun core business.

@haantje: nee ik had niets meegenomen, doe ik meestal wel, maar omdat er nu gebeld was, dacht ik dat ze goed voorbereid waren.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #688 Gepost op: 28 september 2011, 21:23:02 »
Maar misschien is het voor gewone vegetariers wel een prima hotel?

Het was het hampshire golfhotel in Purmerend, eten is ook niet echt hun core business.


Oh ja, daar had ik eigenlijk niet bij stilgestaan. Maar toch is het klungelig.

,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #689 Gepost op: 10 januari 2012, 19:24:42 »
Vrijdag een bedrijfsetentje met mijn nieuwe werkgever. Je kent dat wel. Toespraken etc.
Aangeven dat ik een moeilijke vegetariër ben. Veganist dus. "Is geregeld", dus ik ben gerust.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #690 Gepost op: 14 januari 2012, 10:15:41 »
Vrijdag een bedrijfsetentje met mijn nieuwe werkgever. Je kent dat wel. Toespraken etc.
Aangeven dat ik een moeilijke vegetariër ben. Veganist dus. "Is geregeld", dus ik ben gerust.

Ik had dus alleen maar aan degeen doorgegeven die het etentje organiseerde. Maar als snel was het bij meerdere mensen bekend.

Dus vrijdagavond bij Fraîche in Amsterdam gegeten met 12 collega's. Voor mij paprikasoep als voorgerecht. Als hoofdgerecht een samenraapsel van alle aanwezige groenten in het restaurant (volgens de kelner), zijnde spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi. Dessert bestond uit licht gebakken appel met caramelsaus en sesamzaad. Naar mijn idee prima verzorgt. Bediening en toilet waren waardeloos.

Ik werk pas twee weken in dat bedrijf, dus eigenlijk een vreemde eend in de bijt. En dan nog extreem vegetarisch. Dus zo'n beetje om de beurt moest ik aan mijn collega's uitleggen hoe lang en waarom ik vegetariër (veganist) was. Mijn verhaal was soms al naar anderen vooruit gelopen, zodat ik ook nog wat correcties moest aanbrengen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #691 Gepost op: 14 januari 2012, 13:58:06 »
Hadden je collega's het vermoeden dat je op je vrije dag nertsenkooien aan het saboteren was?;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #692 Gepost op: 14 januari 2012, 14:11:14 »
Als hoofdgerecht een samenraapsel van alle aanwezige groenten in het restaurant (volgens de kelner), zijnde spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi. Naar mijn idee prima verzorgt.

vind jij dit prima? ik denk altijd dat als ik het thuis in weinig tijd beter had kunnen doen dat het matig is.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #693 Gepost op: 14 januari 2012, 22:20:16 »
Als hoofdgerecht een samenraapsel van alle aanwezige groenten in het restaurant (volgens de kelner), zijnde spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi. Naar mijn idee prima verzorgt.

vind jij dit prima? ik denk altijd dat als ik het thuis in weinig tijd beter had kunnen doen dat het matig is.

Ik eet het liefst altijd thuis. Ik heb ook wel eens gegeten in een restaurant waarbij je op een groot bord vier doppertjes, een worteltje en broccolietje als hoofdmaaltijd kreeg. Maar hier kreeg ik in ieder geval eten.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #694 Gepost op: 15 januari 2012, 01:13:03 »
Als hoofdgerecht een samenraapsel van alle aanwezige groenten in het restaurant (volgens de kelner), zijnde spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi. Naar mijn idee prima verzorgt.
vind jij dit prima? ik denk altijd dat als ik het thuis in weinig tijd beter had kunnen doen dat het matig is.
Ik eet het liefst altijd thuis. Ik heb ook wel eens gegeten in een restaurant waarbij je op een groot bord vier doppertjes, een worteltje en broccolietje als hoofdmaaltijd kreeg. Maar hier kreeg ik in ieder geval eten.
Ik ben ondertussen bij projectetentjes in den vreemde ook al lang tevreden als ik zonder navragen tegelijkertijd met mijn collega's iets vegetarisch krijg. Zo'n groentepotpourri klinkt zo slecht nog niet.

Wij hebben vanavond tijdens een feestje opgetreden. En wij mochten ook wat mee-eten, als we wilden. Het hoofdgerecht/de hoofdattractie was een gegrild speenvarken. Voorgerecht was pompoensoep 'geheel vegetarisch, wel wat spek er in voor de smaak'. Wij waren met een flesje water tevreden en hebben 's avonds thuis een late maaltijd gegeten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #695 Gepost op: 15 januari 2012, 01:45:09 »
Als hoofdgerecht een samenraapsel van alle aanwezige groenten in het restaurant (volgens de kelner), zijnde spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi. Naar mijn idee prima verzorgt.
vind jij dit prima? ik denk altijd dat als ik het thuis in weinig tijd beter had kunnen doen dat het matig is.
Ik eet het liefst altijd thuis. Ik heb ook wel eens gegeten in een restaurant waarbij je op een groot bord vier doppertjes, een worteltje en broccolietje als hoofdmaaltijd kreeg. Maar hier kreeg ik in ieder geval eten.
Ik ben ondertussen bij projectetentjes in den vreemde ook al lang tevreden als ik zonder navragen tegelijkertijd met mijn collega's iets vegetarisch krijg. Zo'n groentepotpourri klinkt zo slecht nog niet.
ik ben ook altijd blij als ik überhaupt eten krijg, maar ik weiger het prima te noemen als het dat niet is. hier althans, bij collega's en baas ga ik niet lopen zeiken over dat de meeste restaurants gestoomde tofu met gebakken groenten een prima gerecht vinden, allebei zonder kruiden uiteraard, anders was het misschien ook wel prima geweest.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #696 Gepost op: 15 januari 2012, 10:42:57 »
Gestoomde tofu  :-X
Dat spul moet je knapperig bakken!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #697 Gepost op: 15 januari 2012, 12:48:11 »
Gestoomde tofu  :-X
Dat spul moet je knapperig bakken!

Goeie, verse tofu is waanzinnig lekker gestoomd. Wel met een saus serveren uiteraard.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #698 Gepost op: 15 januari 2012, 13:02:49 »
ik geloof niet dat ik ooit goede, verse tofu heb gekregen, of misschien komt het doordat er geen saus was?

goed gebakken tofu is idd lekker, maar ik vermoed dat veel koks dat niet weten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #699 Gepost op: 20 januari 2012, 18:21:14 »
Tofu bij de Chinees vind ik eigenlijk nooit echt lekker bereid.

Vorige maand ook een bedrijfsetentje gehad. Er was niets gevraagd wat betreft dieetwensen, dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen. Op de dag des oordeels maar gelijk op de dames van de catering afgestapt om te kijken wat de mogelijkheden waren. "Vegetarisch? Eehh, dat is niet aan ons doorgegeven." "Maar er is salade!" "Ja, rundvleessalade!". Waarop ik antwoordde dat ik me dan maar op stokbrood met kruidenboter ging werpen. "Oh dat zit niet inbegrepen bij het goedkoopste arrangement hoor". Afijn, bij de eerste ronde dus gelijk maar de garnering aangevallen voor een gado gado met k&k satehsaus. En stokbrood met knoflooksaus. Tsja, volgende keer maar weer vooraf doorvragen...
Sin chile, no tiene chiste!