Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #720 Gepost op: 14 mei 2012, 16:05:00 »
Het onderzoeksinstituut in Athene, waar ik nu ben voor een review, heeft catering aan laten rukken. De manager keek wat beteuterd, toen hij merkte dat er één vegetariër in het gezelschap was. Nergens voor nodig: er was Griekse salade, nog meer salade, pasta met kaas, aardappels met rozemarijn en spanakopita. Van het laatste heb ik ietsje (echt maar ietsje  :angel: ) meer genomen dan eigenlijk verstandig is.

De manager heeft me er wel op voorbereid dat het vanavond karig zou kunnen zijn, een traditioneel restaurant ergens in Piraeus. Goede hoop dat het erg meevalt. Maar in geval van nood ben ik ook tevreden met een Griekse salade en brood. Of nog meer spanakopita!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #721 Gepost op: 14 mei 2012, 23:11:38 »
De manager heeft me er wel op voorbereid dat het vanavond karig zou kunnen zijn, een traditioneel restaurant ergens in Piraeus. Goede hoop dat het erg meevalt. Maar in geval van nood ben ik ook tevreden met een Griekse salade en brood. Of nog meer spanakopita!
Een tafel direct aan het water. Op tafel kwam de ene schaal na de andere. Brood, Griekse salade, tomaat-aubergine-feta-ovenschaaltjes, een soort gefrituurde groenteballetjes (ik geloof zelfs met andijvie erdoor), zaziki, pikante kaassalade, het ene nog lekkerder dan het andere. Verrassend genoeg weinig vlees, totdat duidelijk werd dat het hoofdgerecht nog moest komen. Naast de bergen vlees was er voor mij een bord gebakken halloumi met gemarineerde tomaat. Tonnetje rond. Was gezellig. De resten mochten we gelukkig meenemen, weggooien zou zonde zijn geweest. O, en gezellig was het ook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #722 Gepost op: 15 mei 2012, 08:46:00 »
De manager heeft me er wel op voorbereid dat het vanavond karig zou kunnen zijn, een traditioneel restaurant ergens in Piraeus. Goede hoop dat het erg meevalt. Maar in geval van nood ben ik ook tevreden met een Griekse salade en brood. Of nog meer spanakopita!
Een tafel direct aan het water. Op tafel kwam de ene schaal na de andere. Brood, Griekse salade, tomaat-aubergine-feta-ovenschaaltjes, een soort gefrituurde groenteballetjes (ik geloof zelfs met andijvie erdoor), zaziki, pikante kaassalade, het ene nog lekkerder dan het andere. Verrassend genoeg weinig vlees, totdat duidelijk werd dat het hoofdgerecht nog moest komen. Naast de bergen vlees was er voor mij een bord gebakken halloumi met gemarineerde tomaat. Tonnetje rond. Was gezellig. De resten mochten we gelukkig meenemen, weggooien zou zonde zijn geweest. O, en gezellig was het ook.
Ik kreeg net een griezelig sterke steek van jaloersheid door m'n lijf gejaagd... Maar wel erg fijn voor je verder  ;D

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #723 Gepost op: 15 mei 2012, 18:56:35 »
Volgende maand een BBQ-feestje bij de baas. Bij inschrijven kan je aangeven of je vegetariër bent.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #724 Gepost op: 15 mei 2012, 19:00:40 »
Volgende maand een BBQ-feestje bij de baas. Bij inschrijven kan je aangeven of je vegetariër bent.

En kijk je er naar uit?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #725 Gepost op: 15 mei 2012, 19:09:33 »
Volgende maand een BBQ-feestje bij de baas. Bij inschrijven kan je aangeven of je vegetariër bent.

En kijk je er naar uit?

Ja natuurlijk. Wie niet?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #726 Gepost op: 15 mei 2012, 21:29:30 »
Afgelopen weekend was er iemand die niet van eenzelfde BBQ wou eten, ook niet bv banaan in de schil, of iets op een eigen hoekje. Zijn er meer mensen hier zo streng?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #727 Gepost op: 15 mei 2012, 21:32:04 »
Afgelopen weekend was er iemand die niet van eenzelfde BBQ wou eten, ook niet bv banaan in de schil, of iets op een eigen hoekje. Zijn er meer mensen hier zo streng?
Heel waarschijnlijk, maar ikke niet in elk geval...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #728 Gepost op: 15 mei 2012, 21:35:35 »
Afgelopen weekend was er iemand die niet van eenzelfde BBQ wou eten, ook niet bv banaan in de schil, of iets op een eigen hoekje. Zijn er meer mensen hier zo streng?
Heel waarschijnlijk, maar ikke niet in elk geval...

Nee ik ben wel een zeur, maar in een folietje vind ik dezelfde bbq best.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #729 Gepost op: 15 mei 2012, 22:15:42 »
Afgelopen weekend was er iemand die niet van eenzelfde BBQ wou eten, ook niet bv banaan in de schil, of iets op een eigen hoekje. Zijn er meer mensen hier zo streng?
Ja. Vorig jaar ook een bedrijfs-BBQ met mijn vorige werkgever.
Er was keurig een groot bord neergezet met allemaal vegetarische BBQ-hapjes.
Volgens mij was dat mijn eerste BBQ-ervaring. Het was een zooitje bij de BBQ. Veel gedrang en ontzettend veel rookontwikkeling.
Ik ben naar de keuken van het cateringbedrijf gegaan en gevraagd of ze het voor mij wilde bakken.

Even later kreeg ik het keurig aangebrand en halfgaar geserveerd. (zie pagina 31 Februari 05, 2011, 01:16:25 )

« Laatst bewerkt op: 15 mei 2012, 22:24:46 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #730 Gepost op: 15 mei 2012, 23:16:14 »
Ik ga niet iets vega-ugs eten wat gebakken is op dezelfde plek waar net nog een stukje lijk lag. En bananen blief ik ook niet  ;)
Maar een barbecue vind ik sowieso geen fijne aangelegenheid, al die dooie beesten die door mensen met graagte naar binnen worden gepropt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #731 Gepost op: 16 mei 2012, 00:01:28 »
Ik ga niet iets vega-ugs eten wat gebakken is op dezelfde plek waar net nog een stukje lijk lag. En bananen blief ik ook niet  ;)
Maar een barbecue vind ik sowieso geen fijne aangelegenheid, al die dooie beesten die door mensen met graagte naar binnen worden gepropt.

Ja, ik heb dan altijd moeite met de overdaad ervan en het idee dat ik krijg over 't idee van de anderen: veel doodbeest is feest, of zo. Maar als 't een 'schoon' plekje op 't rooster is, wil ik best m'n eten erop leggen.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #732 Gepost op: 16 mei 2012, 00:27:32 »
Persoonlijk ben ik daar ongelooflijk soepel in. Welk dier red ik door de 'lastige vegetariër' uit te hangen op zo'n gelegenheden? Ok, het hoeft écht niet te druipen van het vet van een dood dier, natuurlijk. En toen ze vorige keer aparte tangen hadden voorzien speciaal voor mij, heb ik mijn dankbaarheid die behoorlijk groot was getoond.
Ik houd wel van de vrolijkheid en zomerse sfeer die rond een bbq hangt  :) Zwoele zomeravond, verschikkelijk cliché, maar daarom niet minder leuk.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #733 Gepost op: 16 mei 2012, 00:43:39 »
Op deze conferentie is is gewoon goed eten. Bij de lunch was er salade met mozzarella, leuke tomaten in vrolijke kleurtjes en avocado, koolsalade, nieuwe aardappeltjes en een grappig taartje met asperges met geitenkaas. En (in een glas dat aan zo'n houder aan je bord hangt) appel-bietensap erbij. Of rabarber-appelsap.

Tijdens de borrel stond ik strategisch opgesteld op een plek waar erg veel eten langskwam, auberginedip met gefrituurd pittabrood, miniglaasjes tomatensla met mozzarella en een onwijs lekker kommetje knalgroene knoflookrisotto. Daarna begon het 'echte' eten, tijdens een feest dat als thema 'street party' had, en dat eten was ook street food uit allerlei plekken. Wel veel onvegetarisch, maar dus Engels, Thais, Spaans, Frans, etc. En churros, en een Indiaas hapje van gepofte rijst, gefrituurde noedels, komkommer, koriander, specerijen en zout. Ik vond het echt onwijs lekker, ik ga een recept zoeken, en ik bleef maar mensen naar die meneer z'n kraampje toeslepen...
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #734 Gepost op: 16 mei 2012, 11:51:49 »
Persoonlijk ben ik daar ongelooflijk soepel in. Welk dier red ik door de 'lastige vegetariër' uit te hangen op zo'n gelegenheden? Ok, het hoeft écht niet te druipen van het vet van een dood dier, natuurlijk. En toen ze vorige keer aparte tangen hadden voorzien speciaal voor mij, heb ik mijn dankbaarheid die behoorlijk groot was getoond.
Ik houd wel van de vrolijkheid en zomerse sfeer die rond een bbq hangt  :) Zwoele zomeravond, verschikkelijk cliché, maar daarom niet minder leuk.

Ik heb ook dat fijne gevoel erbij.,. Moet wel zeggen dat hoewel mijn ouders heeeeeel vaak bbqen, er in de meeste gevallen geen stapels dood dier doorheen gaan. We gaan er vaak groenten op de bbq (ook voor de niet vega's) is er veel salade, brood, pasta of frietjes en natuurlijk lekkere biertjes, cocktails of wijntjes erbij. Eigenlijk is het bij ons meer gewoon buiten eten ipv echt bbqen als ik er nu over nadenk.

En mijn ervaring is juist op bbqs bij vrienden dat de anderen de vegahapjes van de bbq, stiekem ook wel heeeeeel lekker vinden. (ik snap nog steeds niet, dat bijv de ah, geen bbq klare gevulde paprika's verkoopt voor op de bbq bv., veel niet vega vrienden vinden dat ik dat voor iedereen moet maken, al gaan die gril groenten die je in de oven moet doen eig. ook prima op een bbqtje, wel meer gedoe)


van de standaard geleverde bbq door de plaatstelijke slager wordt ik heel erg niet enthousiast... vegaburgers van de bbq zijn meestal alleen eetbaar met een berg saus. Maar ach voor die x per jaar dat dat gebeurd, maak ik me niet dik (ben ik al  ;)) Ik denk dan altijd dat t voor vleeseters ook geen 3 gangen diner is in een 5 sterren resto.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #735 Gepost op: 16 mei 2012, 12:02:16 »
Mijn familie is trouwens verslaafd aan Halloumi, en aan champions gevuld met kruidenkaas.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #736 Gepost op: 16 mei 2012, 12:10:24 »
Als ik een x halloumi heb (is hier in de buurt niet makkelijk te krijgen) dan deel ik het niet :P Maar idd de gevulde paddestoelen zijn hier ook een succes.

Geroosterde aubergine (ingesmeerd met rodepeperolie) met geitenkaas doet het hier ook erg goed  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #737 Gepost op: 16 mei 2012, 12:29:18 »
(ik snap nog steeds niet, dat bijv de ah, geen bbq klare gevulde paprika's verkoopt voor op de bbq bv.,
Ik ook niet.

Ik bbq best regelmatig, maar bijna nooit met vlees. Als er mensen zijn die graag vlees willen, krijgen zij een klein hoekje op de bbq.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #738 Gepost op: 21 mei 2012, 16:06:13 »
Afgelopen weekend was er iemand die niet van eenzelfde BBQ wou eten, ook niet bv banaan in de schil, of iets op een eigen hoekje. Zijn er meer mensen hier zo streng?
Heel waarschijnlijk, maar ikke niet in elk geval...

Ik wel. Staat tegenover dat de kans dat ik vrijwillig lijkverbrandingen bijwoon erg klein is :)

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #739 Gepost op: 21 mei 2012, 20:58:35 »
Ik heb meer probleem met banaan dan de wetenschap wat er eerder op die plek zou hebben gelegen.
Zo.