Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19120 Gepost op: 24 juli 2020, 11:52:42 »
Om te vieren dat het weekend is, vanavond de knoflooktaart van Ottolenghi. Erbij een salade van komkommer, gele paprika, geraspte wortel en augurkjes, met een vinaigrette van olijfolie, limoensap en wat van het augurkenzuur, met verse bieslook.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19121 Gepost op: 24 juli 2020, 15:55:37 »
Vanavond een broodmaaltijd bij mijn ouders, daarom vanmiddag snel iets klaargemaakt: gebakken rijst met rode paprika, ui, tomaat, knoflook en maïs. Eigenlijk gewoon wat ik nog in huis had.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.329
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19122 Gepost op: 24 juli 2020, 20:18:12 »
Verse pasta in salieboter. Erbij gestoofde broccoli, wortel, koolrabi en kidneybonen, gekruid met citroensap en nootmuskaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19123 Gepost op: 24 juli 2020, 21:38:55 »
Mijn vriend had gebakken aardappelen gemaakt, met erbij een romig groentenmengsel met o.a bloemkool en prei, met speckjes van de Veg. Slager.  ;D

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19124 Gepost op: 25 juli 2020, 14:19:02 »
Gnocchi gemaakt van twee overgebleven aardappelen, gebakken salie en wellicht wat boter, courgettepannenkoekjes (mijn vrouw corrigeert: courgettefrittata; we zullen zien),  radijspickles, buffelmozza met Katanzout (NaCl/KCl)  en olijfolie. Wellicht nog een vijg want we hebben alweer rijpe vijgen aan de boom. Vroeg.
Uitroeptekenzetter Ton zuchtte altijd ‘Juist zo lekker’, als iets op was. Also seufzte Ton
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19125 Gepost op: 25 juli 2020, 15:34:01 »
Dat was niet vandaag trouwens, we aten telefoonsnoertjespasta met vegagahakt en tomatensaus.
Fraai hoor, telefoonsnoertjespasta. Mie tali telpon.
Doet me denken aan luxaflexrokje, een vondst van Tertia toe ze 4 jaar was en een plooirokje beschreef.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19126 Gepost op: 25 juli 2020, 18:12:46 »
Gisteren snijbonen met hollandaisesaus, aardappelen cacio e pepe van het nieuwe kookboek van Yvette van Boven. Toe een soort pruimenclafoutis van dit recept, erg lekker en makkelijk: https://www.davidlebovitz.com/plum-flaugnarde-clafoutis-custard-french-prune/.

Vanavond maak ik sushi: maki met  ingemaakte daikon en komkommer en tofuzakjes. Erbij gestoofde snijbiet met sesamdressing, gebakken Japanse eiertofu met chilisausje, ijsbergsla met zeewier en wasabidressing.
Blauwe bessen en bramen toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19127 Gepost op: 25 juli 2020, 18:22:40 »
Officieel heet de telefoonsnoertjespasta Fusilli Bucati Corti . Leuk linkje met plaatjes: https://www.the-pasta-project.com/fusilli-bucati/
Ik vind ze erg lekker, maar ze worden bij de supermarkt steeds uit het assortiment gehaald  >:(

Vandaag eten we in ieder geval Indonesisch: eitjes in iets pittige tomatensaus, spitskool sambal goreng met taugé, wat zoetzure taugé met komkommer en tomaat. Met rijst erbij.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2020, 18:26:37 door meisbaer »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19128 Gepost op: 25 juli 2020, 18:30:54 »
Gisteren snijbonen met hollandaisesaus, aardappelen cacio e pepe van het nieuwe kookboek van Yvette van Boven. Toe een soort pruimenclafoutis van dit recept, erg lekker en makkelijk: https://www.davidlebovitz.com/plum-flaugnarde-clafoutis-custard-french-prune/.

Vanavond maak ik sushi: maki met  ingemaakte daikon en komkommer en tofuzakjes. Erbij gestoofde snijbiet met sesamdressing, gebakken Japanse eiertofu met chilisausje, ijsbergsla met zeewier en wasabidressing.
Blauwe bessen en bramen toe.

Toetje klinkt goed! Hier gegrilde groenten, haloumi en stokbrood met kruidenboter.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19129 Gepost op: 25 juli 2020, 20:23:34 »
Couscous met baharat en pijnboompitten (uit de de vriezer), geroosterde aubergine en wortel en falafel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19130 Gepost op: 26 juli 2020, 00:28:57 »
Bij mijn ouders gegeten: gestoofde prei, gekookte aardappel en beyond meat burger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.329
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19131 Gepost op: 26 juli 2020, 12:50:16 »
Wij aten gisteren een simpele schelpjespasta met bloemkool en broccoli in tomatensaus, met erbij een salade van ijsbergsla, wortel, paprika, komkommer en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19132 Gepost op: 26 juli 2020, 20:01:52 »
Gebakken aardappeltjes, sperziebonen, en vegaschnitzel en voor R. een ei (lust hij weer), morgen chili sin carne. We zijn een paar dagen elders, dus we houden het simpel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19133 Gepost op: 26 juli 2020, 20:08:04 »
Bloemkool uit de oven, met een  salsa van tomaat, peterselie, vega worcestersauce en kapperappeltjes, venererijst met kruiden, sla en raapstelen van eigen teelt en ovengebakken ricotta.
Toe een fruitsalade van bramen, nectarine, blauwe bessen, rode bessen en reine claude pruim.
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.329
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19134 Gepost op: 26 juli 2020, 20:20:26 »
Met de wijnfles (want mijn vader heeft geen deegroller) gerolde volkorentortilla's, met lekker veel luchtbellen (flink kneden activeert de gluten). Chili con Gemüse, zacht gestoofde uitjes, schijfjes tomaat, ijsbergsla, meegebrachte killersambal, geraspte kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19135 Gepost op: 26 juli 2020, 22:34:51 »
Bij City Hall in Leiden: eerst plank met diverse  hapjes en erna een pizza. Toe tiramisu. Lekker en je zat er leuk (buiten, want 2 huishoudens).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19136 Gepost op: 27 juli 2020, 11:26:09 »
Gisteren: groentenpie: bloemkool, wortel, prei, ui en bleekselderij in witte saus met rozemarijn en tijm in een ovenschaal, met aardappelpuree erover. Geraspte comté door en op de puree. Half uurtje in de oven. Knapperig korstje, de rest lekker smeuïg. Kaas mooi uitgelopen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19137 Gepost op: 27 juli 2020, 17:29:16 »
Cuisine sauvage vanavond: eigenlijk erwtensoep uit de vriezer, maar met een gefruit uitje met garam masala krijgt het een Indiase twist. Erbij pitabroodjes met gegrillde halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19138 Gepost op: 27 juli 2020, 23:52:48 »
Een paar toastjes met blauwe kaas en met rode  biet als voorafje. Daarna zoete aardappel uit de oven, sperziebonen met ui en knoflook. Daarbij nog sambal badjak en een streepje 100% pindakaas. Blokje pure chocolade toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.329
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19139 Gepost op: 28 juli 2020, 11:49:45 »
Wij aten gisteravond gebakken aardappeltjes met erbij een uitgebreide salade.
Gemüse ist mein Fleisch