Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19160 Gepost op: 01 augustus 2020, 20:39:00 »
Wat wil je nog meer.
Was het wel voedzaam?
Dat ook nog eens, met zo'n 250 gram groente per persoon (als je het precies wil weten: broccoli, wortel, paprika, bleekselderij). Dit keer geen peulvruchten, maar Kristof had vanmiddag al een bakje pinda's en ik ben voornemens vanavond een bakje cashewnoten te nuttigen. Dank voor je belangstelling  8).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19161 Gepost op: 01 augustus 2020, 21:54:20 »
Mijn nicht gaat over een paar dagen trouwen, dus vandaag een bescheiden vrijgezellenfeestje. Eerst ergens buiten taart met bubbels en snackjes, daarna met een open boot door de Leidse grachten en daarbuiten. Op de boot gebarbecued, ik en een andere gast hadden vega spiesjes, een groentenburger en een gewone burger. Erbij nog een huzarensalade, gegarneerd met veel fruit   ;), stokbrood met door de zon gesmolten kruidenboter.

Was erg lekker weer en gezellig. Gelukkig had ik al sla bij de lunch gehad, ga zo nog wat kersen eten  ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19162 Gepost op: 02 augustus 2020, 18:17:15 »
Een grote salade met little gem, kerstomaatjes, komkommer, veldertjes, geraspte wortel, augurk. Met een yoghurt dressing met gerookte paprika.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19163 Gepost op: 02 augustus 2020, 20:32:58 »
Zelfgemaakte pizza, met champignons, ui, courgette en paprika. Mengsel van buffelmozzarella, geraspte comté en geitenkaas erover.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19164 Gepost op: 02 augustus 2020, 22:19:21 »
Gevuld Turks brood (ik met champignon, venkel, kerstomaat, Kristof met paprika en ananas) met erbij een salade van ijsbergsla, rucola, radijs, bospeen, koolrabi en kidneybonen, bestrooid met kruimeltjes feta.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19165 Gepost op: 02 augustus 2020, 22:45:04 »
Gnocchi met rode paprika en courgette.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19166 Gepost op: 03 augustus 2020, 14:05:03 »
Zaterdag 2 vrienden op bezoek, en een gezellige BBQ (Voor R. wat eten uit de vriezer, want het duurde natuurlijk veel te lang). Van de BBQ: groentespiesjes, burger, en halloumi, erbij brood en smeersels een een lekkere salade met o.a. kaas en druif (hadden vrienden gemaakt).

Gisteren wilde ik iets maken met zoete aardappel en falafel, maar dat had ik allebei niet besteld :). Het werd couscous met gebakken groenten en cannellonibonen. Konden we ook lekker buiten opeten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19167 Gepost op: 03 augustus 2020, 20:10:28 »
Zaterdag bleven we onverwacht bij vrienden eten: caprese salade, spinazieepie, roseval aardappels uit de oven met rozemarijn, paprika piperade en een salade. Peren tarte tatin toe. Erg lekker.

Gisteren lekker pittige gado gado met tempeh. Blauwe bessen, bramen en perzik toe.

Vanavond ovenschotel met tomaat, aardappel, ei, kwark en bieslook. Rode bessen en nectarine toe en een slagroomtruffel.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19168 Gepost op: 03 augustus 2020, 20:32:05 »
Mijn vader is vandaag weer thuisgekomen van vakantie, de komende week kook ik dus voor drie man. Vanavond sellerieschnitzeltjes, broccoli, rijst en champignonroomsaus. Viel goed in de smaak, zeker ook de sellerieschnitzeltjes, die mijn omnivore vader zeer overtuigden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19169 Gepost op: 03 augustus 2020, 22:32:24 »
Vandaag vanwege weinig tijd een engelse klassieker: spaghetti uit blik met toast. Hmmmmmmm  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19170 Gepost op: 04 augustus 2020, 00:09:34 »
Bonen met allerlei groenten en een in stukjes gehakte burger, door mijn vriend.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19171 Gepost op: 04 augustus 2020, 09:14:23 »
Verse sperziebonen met daarbij gegrilde groente uit de diepvries (een tijdje geleden gekocht "in geval van nood") en pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19172 Gepost op: 04 augustus 2020, 11:41:17 »
Verse sperziebonen met daarbij gegrilde groente uit de diepvries (een tijdje geleden gekocht "in geval van nood") en pasta.
ik ga ook maar aan de 'noodgevalletjes' beginnen die in de diepvries liggen. Diepvriesgroenten, gebruik ik nooit dus benieuwd.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19173 Gepost op: 04 augustus 2020, 20:38:41 »
Geroosterde aardappeltjes, bedekt met een verkruimeld beschuitje bij gebrek aan griesmeel of paneermeel (die heb ik gisteren voor de sellerieschnitzeltjes opgemaakt). Erbij rijst-bonen-paprikaburgertjes en een uitgebreide salade van bloemkool, koolrabi, wortel, komkommer, rucola en ijsbergsla.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2020, 02:10:04 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Jules86

  • **
  • 22
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19174 Gepost op: 04 augustus 2020, 23:47:42 »
`kip` kerrie.




Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19175 Gepost op: 05 augustus 2020, 08:41:02 »
We kregen twee komkommers uit mijn dochter's moestuin. Ik vond het wel een uitdaging om die meestal koud gegeten groente eens warm klaar te maken. Dus gestoofd met ui, knoflook en kerrie, gember, koriander en er sojascheuten bijgevoegd. Gegeten met mie en lekkere, licht pikante, gebakken sojastukjes en kerriesaus. 

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19176 Gepost op: 05 augustus 2020, 17:58:18 »
Linzensalade. Ijsje van mr en mrs Frosty toe.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19177 Gepost op: 05 augustus 2020, 19:42:12 »
Fusilli met bleekselderij, bospeen, bloemkool en zeer fijngesneden knolselderij in een kruidige tomatensaus. Erbij een bonensalade van limabonen, rucola, koolrabi en paprika met een citroen-bosbessendressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19178 Gepost op: 05 augustus 2020, 20:01:50 »
Gister eclectisch, want ook ik wilde de vriezer wat opruimen, zoals meer op dit forum. Soep gemaakt met een restje pompoen uit de vriezer, met peterselie en citroen. Mapo tofu en Sichuan aubergine uit de vriezer opgemaakt, restje van een paar weken terug Chinees halen. Erbij rijst gekookt en gebakken snijbiet en sla met veel knoflook en vega oestersaus gemaakt. Nectarine en meloen toe.

Vandaag de eerste pastasalade van het jaar, met verse paprika,  paprika uit pot, tomaat, komkommer, olijven, verveine en en feta. Meloen en blauwe bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19179 Gepost op: 05 augustus 2020, 20:01:55 »
Hier ook fusilli, met lekker veel champignons en pesto, en op het laatst cherrytomaatjes en mini mozzarella balletjes even meeverwarmd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light