Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15680 Gepost op: 15 mei 2018, 20:48:49 »
Brocolli courgette soep met zelfgebakken (zondag dan) glutenvrij brood en vegankaas.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15681 Gepost op: 15 mei 2018, 21:22:36 »
Vandaag een Oosters menuutje, ga koken voor vriendin; vooraf Oosterse gazpacho (eigen recept( met een topping van brunoise van komkommer, radijs, wakamé en gehakte wasabinootjes. Hierbij een stuk papadum.

Hoofdgerecht: gele rijst van basmati gekookt met kurkuma, serehstengel, limoenblad met gemarineerde tempé âla Eelco, sperziebonen sambal goreng, salade van komkommer en mango met limoensap en rode peper.

Dessert: chocolademousse van avocado, banaan, cacao en als topping gehakte pure notenchocolade met iets fleur de sel en kokoschips
:yummie:
Daar sluit ik me bij aan.

Wij aten simpel maar lekker. Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van rucola, venkel, rode paprika en komkommer met limoen-mosterddressing, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15682 Gepost op: 16 mei 2018, 09:08:34 »
Vandaag een Oosters menuutje, ga koken voor vriendin; vooraf Oosterse gazpacho (eigen recept( met een topping van brunoise van komkommer, radijs, wakamé en gehakte wasabinootjes. Hierbij een stuk papadum.

Hoofdgerecht: gele rijst van basmati gekookt met kurkuma, serehstengel, limoenblad met gemarineerde tempé âla Eelco, sperziebonen sambal goreng, salade van komkommer en mango met limoensap en rode peper.

Dessert: chocolademousse van avocado, banaan, cacao en als topping gehakte pure notenchocolade met iets fleur de sel en kokoschips

Klinkt lekker!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15683 Gepost op: 16 mei 2018, 09:09:22 »
Gisteren gevulde pasta (uit de bonus) met een tomaten/gegrilde paprikasaus en geroosterde zonnebloempitjes/ pijnboompitjes (die laatse worden onderhand onbetaalbaar).

Vandaag vriezeropruiming. Er ligt nog o.a. rode kool en hutspot in. Het is er geen weer voor maar het blijft maar liggen.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 09:12:34 door neleH »

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15684 Gepost op: 16 mei 2018, 17:48:01 »
Vandaag een Oosters menuutje, ga koken voor vriendin; vooraf Oosterse gazpacho (eigen recept( met een topping van brunoise van komkommer, radijs, wakamé en gehakte wasabinootjes. Hierbij een stuk papadum.

Hoofdgerecht: gele rijst van basmati gekookt met kurkuma, serehstengel, limoenblad met gemarineerde tempé âla Eelco, sperziebonen sambal goreng, salade van komkommer en mango met limoensap en rode peper.

Dessert: chocolademousse van avocado, banaan, cacao en als topping gehakte pure notenchocolade met iets fleur de sel en kokoschips

Klinkt lekker!

Dank je Neleh, was ook erg lekker 😋, vandaag simpel, spinazie gekookt met aardappeltjes en kastanjechampignons met walnotenprutje, aardappels en veg. jus

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15685 Gepost op: 16 mei 2018, 18:11:55 »
Gekookte witlof en krieltjes met blauwe kaas

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15686 Gepost op: 16 mei 2018, 22:03:47 »
Volkoren wraps met vivera "sticks", gebakken aubergine, komkommer, tomaat, paprika en sla. Met allerlei sausjes uit de koelkast  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15687 Gepost op: 16 mei 2018, 22:29:18 »
Lasagne bolognese. Gevuld met sojagehakt, venkel, broccoli en bospeen in een kruidige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15688 Gepost op: 17 mei 2018, 09:40:35 »
Gisteren een bulgurpilaf met paprikapuree, knof, ui, gember, Marokkaanse specerijenmix, harissa, courgette, champignons, bosui, citroen(sap) en feta.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15689 Gepost op: 17 mei 2018, 12:19:18 »
Dinsdag nasi goreng met een eitje. Gisteren van het weekmenu afgeweken en vanwege kluswerk snel een spinaziesalade gemaakt (met o.a. kerstomaat, reuzenbonen) met broodjes. Vanavond lasagne (maak ik zelden, maar vond nog lasagnebladen).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15690 Gepost op: 17 mei 2018, 14:22:19 »
Gekookte witlof en krieltjes met blauwe kaas

Gewokte witlof met blauwe kaas is nóg lekkerder! Klein scheutje balsamico erdoor. Hmmm.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15691 Gepost op: 17 mei 2018, 14:23:07 »
Kant en klare gevulde pasta (wederom die van de Bonus) met pesto/ courgette/ rucola en iets van tomaat.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15692 Gepost op: 17 mei 2018, 19:52:16 »
Nasi van bloemkoolrijst met nasi groente. Erbij een omeletje, taugé en geïmproviseerde “pindasaus” van notenmelange, rijstemelk en kruiden.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15693 Gepost op: 17 mei 2018, 19:56:56 »
Pasta met sperziebonen en tomatensaus

Vanmiddag: snijbietsoep met ricotta, hummus met oranje paprika en komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15694 Gepost op: 17 mei 2018, 22:18:54 »
We hadden weer eens een borrel op het werk. Naast twee glaasjes rode wijn ook wat kaasjes, olijven, deviled eggs, en nootjes. Daarom thuis lekker licht gegeten: een salade van rucola, ijsbergsla, koolrabi, bospeen en komkommer met een yoghurt-tahindressing met een paar balletjes (zelfgemaakte) falafel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15695 Gepost op: 19 mei 2018, 00:38:52 »
Niemand gegeten vandaag? Een collega had vandaag haar inaugurele rede (openbaar college bij het aanvaarden van een hoogleraarschap). Interessant praatje, daarna receptie (Radboud Universiteit serveert steevast ook lekkere vegetarische bitterballen), gevolgd door een 'highly informal' feestje bij haar thuis. 'Mexicaans' buffet, met taco's, tortillachips, zelfgemaakte guacamole en salsa, andere sausjes, geraspte kaas, AH snoepgroente, en dergelijke. Strikt genomen dus geen avondeten gehad, toch vol en voldoende groente gehad. En interessante gesprekken!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15696 Gepost op: 19 mei 2018, 07:09:36 »
Gister druk geweest met dozen inpakken en verhuizen, maar er waren nog boontjes, spinazie en mie. Die heb ik bij elkaaar gegooid met groene currypasta.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15697 Gepost op: 19 mei 2018, 09:57:49 »
Gisteren mexicaanse bonensoep, erbij pitabroodje met gegrillde halloumi.

Vanavond in boter en witte wijn gestoofde asperges met versgeraspte gruyere, met tagliatelle.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15698 Gepost op: 19 mei 2018, 11:58:07 »
Gisteren na een gezellige vrijdagmiddagborrel vrij laat nog gegeten.  Mijn vriend maakte gebakken aardappelschijfjes, quorn steak, en groenten in een tomatensaus. Vandaag gok ik dat ik pasta met kaas ga maken. Morgen nog de laatste verjaardagsvisite, namelijk de schoonfamilie. Daar ga ik alvast vandaag taart voor bakken en wat hapjes voorbereiden.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15699 Gepost op: 20 mei 2018, 15:42:40 »
Gisteren erg lekkere spicy miso tempeh van Vegadutchie, deze: http://vegadutchie.nl/spicey-miso-tempeh/
Erbij enoki paddenstoelen en mini paksoi gewokt met sojasaus, sesamolie en rijstazijn, rijst en zoetzure komkommer.