Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15940 Gepost op: 12 juli 2018, 20:19:08 »
De andere helft van de hartige taart van gisteren met een salade

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15941 Gepost op: 12 juli 2018, 22:45:02 »
Gisteren als lunch een hele lekkere pizza uit de steenoven in Gent bij Dok noord of iets dergelijks. Was bij het oude havengebied dat nu leuk wordt gerenoveerd tot een hippe wijk. Het was een simpele, met cherrytomaatjes en buffelmozzarella.

's Avonds boterhammen met kaas meegesmokkeld bij het concert van Björk  ;)

Vandaag een AH taboulé salade met kikkererwten, een wafel op station Antwerpen en een veg slager saté broodje op Rotterdam centraal.

Ben eindelijk weer thuis na een week! Morgen iets met heel veel sperziebonen, daar heb ik zin in  ;D

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15942 Gepost op: 13 juli 2018, 10:20:08 »
Goh, al lang niet op de draad geweest: luiïgheid, dissidentie, noem het maar.
Veel weg geweest en veel soorten eten gezien. Bij de Serven: de geweldige koolsalade die ze er elke dag serveren en de gevulde, gefrituurde deegzakjes. Voor veggies daar geen probleem tot mijn verbazing. In Oostenrijk een siroop van dennentaktopjes en Kirsch en ijs van Surakäse. Wow.
Maar overal te veel gegeten, dus nu weer onze eigen bereidsels.

Gisteren hebben we de zeewier/quinoa schijven van AH geprobeerd. Prima, erg lekker. Met sperzieboontjes, koolrabiblokjes en gebakken aardappelen.

Groet aan allen: Eelco, Karl, Machteld/Zeewier en de vele anderen.
O ja, en ik heb ook weer een aantal taalvondsten.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15943 Gepost op: 13 juli 2018, 13:58:28 »
Dag niewied, fijn dat u hier weer bent. Wij krijgen wel eens koolsalade en te frituren deegzakjes van een Poolse kennis. In Antwerpen zijn nogal wat Poolse winkels. We waren in Napels en daar frituurden ze dan weer onder andere pizza (pizza fritta, omdat ze na de oorlog een tekort aan hout hadden voor de pizza-oven).
Benieuwd naar uw taalvondsten. Niet ter zake, maar oudere mannen dwalen wel eens af: ik lees nu oude columns van A.L. Snijders die leraar Nederlands is geweest, onder andere in een politieschool. Hij roept een leerling op het matje omdat hij een taalkundig vreselijk werkstuk had gemaakt. Boodschap: ik begrijp de inhoud goed en spelling op zich is zelfs niet zo belangrijk, maar dan weer wel omdat zij als middel wordt gebruikt om de sociale hiërarchie te bevestigen of te wijzigen en om anderen te beoordelen.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2018, 14:29:48 door karl »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15944 Gepost op: 13 juli 2018, 19:39:08 »
Een pittige curry van bloemkool en kikkererwten in tomatensaus (knoflook, pepertje, limoen, kardemom, piment, komijn- en venkelzaad). Hallo Herr Niewied, welkom terug na al die omzwervingen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15945 Gepost op: 13 juli 2018, 21:35:05 »
Stamppot romana sla, lekker zomers.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15946 Gepost op: 14 juli 2018, 14:26:22 »
Als lunch shakshuka, waar ik voordat het ei erin ging, een schepje apart gehouden heb. Ik had namelijk gisteren nog gekookte sperziebonen achtergehouden, en met het tomaatauberginemengsel is dit een lekker hapje voor de lange treinsreis naar Duitsland morgen.

Vanavond wordt het een simpele pasta met gebakken aubergine, champies, lente-ui, prei en tomaat. Met gerapste kaas erover. Laatste keer koken voor een week, wordt een weekje buiten de deur eten. Er zijn gelukkig ook zat winkels in de buurt van het hotel, dus ik kan het nodige aan fruit en groenten snacken.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15947 Gepost op: 14 juli 2018, 19:34:19 »
Een pannenkoek gevuld met restjes groente: witlof, venkel, prei. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15948 Gepost op: 14 juli 2018, 20:48:39 »
Spaghetti aglio olio en tomatensalade met bieslook en witte sojasaus.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15949 Gepost op: 15 juli 2018, 10:34:34 »
Salade met orzo, spinazie, dubbelgedopte tuinbonen, zongedroogde tomaatjes, munt, bosui, pijnboompitjes, feta, citroensap en olijfolie.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15950 Gepost op: 15 juli 2018, 13:02:00 »
Pizza.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15951 Gepost op: 15 juli 2018, 20:13:05 »
Pasta pesto, met veel champignons, en een frisse komkommersalade erbij. Vooraf een bruschetta met tomaat en een ietsje knoflook  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15952 Gepost op: 15 juli 2018, 20:24:06 »
Ajo blanco (witte gazpacho, met oa rookamandelen erin) en shakshuka, met wat ingemaakte citroenschil erdoor, lekker. Kersen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15953 Gepost op: 15 juli 2018, 23:46:09 »
Als je bij anderen eet, krijg je soms eens lekkere inspiratie. Vanavond bij vrienden een lekkere salade met o.a. rucola, radijs, kerstomaat, kikkererwten, rozijnen, geitenkaas, ei, kiemgroenten met een gember-knoflook-citroen-sesamoliedressing die erg smaakvol en toch subtiel was. Erbij lekker brood. Meer dan genoeg met dit warme weer - en lekker dus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15954 Gepost op: 16 juli 2018, 11:19:09 »
Een goed gevulde salade. Ik weet nog niet met wat.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15955 Gepost op: 16 juli 2018, 12:22:43 »
Vanavond een snoepmaaltijd: cruditees met griekse yoghurtdip met knoflook en verse bieslook (natuurlijk met lekkere 10% vet griekse yoghurt), erbij bruschetta en een mini-aardappeltortilla
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15956 Gepost op: 16 juli 2018, 19:14:51 »
Vanmiddag kwam Ellen, tussen de Vierdaagsefeesten door, langs. Gezellig gebabbeld met een schaal radijsjes, bleekselderij, bospeen, komkommer en kerstomaat, een schaaltje hummus, toast en oreganopesto tussen ons in. Daarom vanavond maar een lichte maaltijd: een megarösti van aardappel, wortel en prei.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15957 Gepost op: 16 juli 2018, 19:30:58 »
Snijbonensoep met afbakbrood

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15958 Gepost op: 16 juli 2018, 21:31:42 »
Gisteren: gestoofde paprika, courgette, champignons in tomaten-roomsaus met pasta.

Vandaag: Gemengde salade. Overgebleven groentestoof van gisteren verwerkt met vegagehakt. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15959 Gepost op: 17 juli 2018, 08:43:13 »
Gisteren superlekkere salade met witte kool/ radijs/ wortel/ puntpaprika/bieslook/blokjes oude kaas/ sesam/ stukjes sinaasappel (+rasp) (beetje dressing: sesam/sinaasappel/gember/griekse yoghurt).
Bord vol geladen en voor de vorm nog een groenteburger erbij.

Vanavond weet ik het nog niet.