Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #420 Gepost op: 24 januari 2017, 13:09:05 »
Het eten bij Cathay Pacific was prima! Nouja op de terugweg kregen we oa gecoate aardappelwedges, die waren natuurlijk verre van krokant. Tussendoor kon je noodles nemen. De vega variant was een lekkere xl-bak noodles. Er was ook vers fruit (stond opgesteld in de pantry waar je dus wel naartoe moest lopen, het was een nachtvlucht).
Verder hebben we gevlogen met Wings en Air Asia (niks gehad) en met Garuda (een heeeel taai broodje met alleen sla).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #421 Gepost op: 15 mei 2017, 05:54:17 »
Een paar dagen voor mijn vlucht naar Montreal bedacht dat ik toch even moest doorgeven dat ik vegetariër ben. Lufthansa biedt zelfs meerdere vegetarische menu's aan, naast standaard ook Aziatisch en Indiaas ('Hindu'). Inderdaad een prima curry met rijst, een raita en een dessert dat wel eens kheer zou kunnen voorstellen. Als ontbijt Turks brood met veel groenten en Frischkäse. Met de Indiase keuken had dit alles niets te maken, maar wel lekker (voor zover vliegtuigeten lekker kan zijn, dan).

En inderdaad: terwijl alle andere passagiers nog op hun eten wachten, heb jij alvast je special meal (onlangs ergens gepost als live hack, niet dat de vlucht er korter door wordt of zo, trouwens).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #422 Gepost op: 13 juni 2017, 21:55:30 »
Heen en terug van Madrid met KLM met een vlucht die rond 14u (heen) en 13u (terug) vertrok: beide keren opeens een kleine warme maaltijd, ook al was het dus na lunchtijd en niet eens rond avondtijd. Dat had ik al lang niet meer gehad op een Europese vlucht. Hooguit een broodje. We kregen een pasta met tomatensaus, basilicum, flageolet-bonen en kaas. Voor iedereen vega. Vrij zout, maar toch wel lekker. En daarna een muffin. Ook werd er 2 keer met eten rondgegaan. En dat op een vlucht van 2 tot 2,5 uur.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 22:53:33 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #423 Gepost op: 14 augustus 2017, 17:38:34 »
Ik vloog naar Boston heen en weer. Geboekt met KLM maar werd uitgevoerd met Delta. Was nog even ingewikkeld, want in het systeem van Delta kon ik geen vega maaltijd aanvinken, KLM gebeld, toen zetten zij het er in, maar een week voor vertrek zag ik het toen wel in het KLMsysteem staan, maar nog steeds niet bij Delta. Nog even achteraan gebeld, maar er bleek iets stuk in het systeem van Delta, maar de maaltijd moest er wel gewoon zijn. En dat was ook zo.
Ik had voor westers vega gekozen. Overigens hadden de 'gewone reizigers' ook een optie vegetarisch.
Heen was er een bakje met 2 heel erg lekkere curries, prima rijst, salade, goed fruit en een broodje en los margarine. Die margarine vind ik altijd een beetje jammer.
Als snack kregen we nog een soort zak toegeworpen (het Deltapersoneel is niet echt vriendelijk ofzo) met een appel, een belegd broodje en een zakje mayonaise  :-\. Ik had geen honger, dus de snack niet gegeten.

Terug kregen we een soort niet helemaal gelukte zwarte-bonenburger, die meer een soort moes was, met er bij erg lekkere gestoofde collard greens en wortels. Erbij salade, met een enorm zakje dressing erbij (dat wel goed was voor vier salade), een broodje, stukje kaas, crackers, lekker fruit.

Als ontbijtsnack een banaan, een bagel, philadelphia creamcheese en jam, en een sinaasappelsap. Niet verkeerd.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #424 Gepost op: 05 oktober 2018, 15:14:15 »
Van Amsterdam naar Florence met KLM: een cakeje en 2x drinken.
Daarnaar van Florence naar Londen City met British Airways rond lunchtijd: keuze uit 2 gerechten waarvan 1 veggie: een falafelmaaltijd met couscoussalade. Een heel bord, couscous was wat zoet, maar ik had geen maaltijd verwacht, dus leuk. Ook 2x drinken gekregen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #425 Gepost op: 30 november 2018, 08:16:22 »
2 weken geleden naar Kopenhagen met KLM. Heen in de ochtend, een cakeje, terug rond de avond en toen kreeg iedereen een kaassandwich. Maar ik had al wat gegeten, dus overgeslagen. Er was wel opeens tomatensap aan boord, dat is vaak niet op een korte vlucht.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #426 Gepost op: 24 mei 2019, 11:34:27 »
Ik heb gisteren een binnenlandse vlucht geboekt met Air India (Mumbai - Goa). Er staat netjes vemeld dat ze enkel non-veg serveren op lange afstandsvluchten. Geen zorgen dus :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #427 Gepost op: 16 februari 2020, 17:56:29 »
Later kregen we als lichte maaltijd een heel vreemde flatbread. Hij was gevuld met groenten en een soort curry, wat op zich wel lekker was, maar tegelijkertijd was hij enorm zoet. Ik probeerde dat nog een beetje te compenseren met veel peper en zout, maar het hielp niet. Echt heel raar, ik kan me niet voorstellen dat het zo hoorde.

Jaaah die heb ik ook eens gehad, of misschien vaker, volgens mij is 'ie berucht.

Deze horrorflap is nog altijd in omloop bij KLM en heet tegenwoordig 'punjabi empanada'. Kreeg hem van de week op een vlucht naar San Francisco. Eerste ingredient op de lijst is margarine, en ik heb niet geproefd of ie nog steeds zo vies is, want ik kon hem bij de sterwardess succesvol omruilen voor een kaasquiche, die erg lekker was.
Wel vreemd: ik had westers vega besteld, maar ook dan ben je dus niet veilig voor de punjabi empanda.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #428 Gepost op: 16 februari 2020, 22:04:11 »
Oh die heb ik ook ooit eens gehad bij een Asian Vegetarian meal. Een hap geproefd en toen laten liggen. Bijna net zo erg als het koude pitabroodje met een plak kleffe gegrillde paprika zonder enige smaakmakers.

Ik vlieg nog regelmatig maar was deze draad een beetje vergeten, ik zal weer eens opletten!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #429 Gepost op: 08 september 2021, 16:17:25 »
KLM ’vergroent’: vlees verdwijnt van vliegtuigmenu

"In de toeristenklasse wordt al geen vlees in vluchten op Europa geserveerd en dat wordt in de komende jaren uitgerold over de rest van het netwerk. „Bijna niemand heeft gemerkt dat we geen vlees meer serveren op Europese vluchten."
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #430 Gepost op: 08 september 2021, 22:41:57 »
Het was even zoeken, maar ik heb een verontwaardige reactie gevonden op twitter:

Henk The silver prepper (since 2014) StrawberryBananaGreen appleBicycle @HendrikMulder9·
33m
Replying to @KLM
Wat een onzin. Ik zal nooit meer met klm vliegen. Geen vlees voor economie maar wel voor business class !! Way to go bro... kut bedrijf !Nauseated face

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #431 Gepost op: 08 september 2021, 23:08:41 »
Goede actie van KLM. Het zal voornamelijk uit economische motieven zijn, maar het resultaat telt!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Ethicalgirl

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
    • Biobey
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #432 Gepost op: 11 september 2021, 17:27:35 »
Ik het nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Maar ik heb ook nooit echt lange vliegtuig reizen gemaakt.
Vegan l Eco bewust l Organic
Hobby: Hiking
@ https://www.biobey.be
About me-> https://www.biobey.be/over-ons/