Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2040 Gepost op: 24 januari 2013, 11:55:03 »
In een pitabroodje met alles erbij dat je normaal naast falafel in een pita zou stoppen
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2041 Gepost op: 24 januari 2013, 13:24:38 »
Lekkere tips! Bij couscous heb ik ook een keer gedaan, was inderdaad erg lekker! Misschien gaat het ook wel goed bij nasi, bedenk ik me net?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2042 Gepost op: 24 januari 2013, 13:50:12 »
Wat kan ik met een venkelknol? Ik doe het eigenlijk altijd door een stoofpotje of ik rooster het in de oven, maar er kan vast wel iets anders lekkers mee.

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2043 Gepost op: 24 januari 2013, 14:09:52 »
Ik maak er altijd soep van. Fijnsnijden, bouillonblokje, water, meer is niet nodig. Wat peterselie misschien nog.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2044 Gepost op: 24 januari 2013, 14:33:33 »
Risotto! Mee bereiden met de ui en knoflook: in kleine stukjes meebakken& koken dus. Lekker: aan het eind een scheutje ouzo, raki of sambuca toevoegen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2045 Gepost op: 24 januari 2013, 14:57:49 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.851
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2046 Gepost op: 24 januari 2013, 15:03:35 »
Venkel kan ook rauw indien fijn gesneden. Klassieker is een salade van venkel en sinaasappel of mandarijn. Soms ook met wat sinaasappelsap in de vinaigrette.

Het kan ook prima een in een salade met bvb paprika, komkommer en tomaat en daarbij een balsamicodressing.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2047 Gepost op: 24 januari 2013, 15:07:59 »
,,,,فلافل

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2048 Gepost op: 25 januari 2013, 09:38:01 »
Venkel kan ook rauw indien fijn gesneden. Klassieker is een salade van venkel en sinaasappel of mandarijn. Soms ook met wat sinaasappelsap in de vinaigrette.

Ottonlenghi had een recept met granaatappelpitjes en een dressing van olijfolie, citroen en dragon. Feta er overheen, was erg lekker!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2049 Gepost op: 28 januari 2013, 10:56:33 »
Ik wil eens iets anders maken met rode bieten, dus bij dezen de vraag: wat kan ik met rode bietjes?

Eventueel te combineren met champignons, aardappels, kikkererwten, bruine bonen, oude kaas, quinoa, ... Dat is wat ik, naast de meest standaard ingredienten, wel in huis heb.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2050 Gepost op: 28 januari 2013, 11:08:35 »
Maar wat maak je er normaal mee? Anders weet ik natuurlijk niet of mijn suggestie iets anders is...

Wij eten vanavond bietensoep (bieten in stukjes, een paar aardappels (of een flinke hand linzen) erbij, onder water zetten, bouillonblokje(s) erbij en koken tot alles gaar is. Daarna met de staafmixer pureren en op smaak brengen me een scheutje azijn en zout/peper/meer bouillonblokjes. Ik vind iets pittigs erdoor (bij ons is dat adzjika). Serveren met een klodder yoghurt, lekker brood en eventueel gebakken champignonnetjes. O, en vanavond wil ik er blokjes halloumi bijdoen.
This is between me and the vegetable!

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2051 Gepost op: 28 januari 2013, 11:19:01 »
Soep is inderdaad een goede (met wortels!) maar ik vind ze ook erg lekker in salade, met geitenkaas of romige feta. Het ligt ook een beetje aan de hoeveelheid, in salade gebruik je er niet zoveel van als in soep. Ik heb ook wel eens risotto met krootjes gemaakt, maar dat vond ik niet zo lekker, een beetje te zoet.
Dit recept staat nog op mijn wachtlijstje, maar lijkt me erg lekker: Pakketjes met geroosterde bietjes van AH.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2052 Gepost op: 28 januari 2013, 11:23:28 »
Geroosterd uit de oven zijn ze ook erg lekker. En dan in een tarte tatin, met blokjes geitenkaas.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2053 Gepost op: 28 januari 2013, 11:51:21 »
Ik maak er ook graag een salade van, die ik eet met falafel (of pittig gebakken kikkererwten) en yoghurtsaus in een pitabroodje (of wrap).
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2054 Gepost op: 28 januari 2013, 11:55:58 »
Ik maak er ook graag een salade van, die ik eet met falafel (of pittig gebakken kikkererwten) en yoghurtsaus in een pitabroodje (of wrap).
Hoe maak je die pittig gebakken kikkererwten? Klink lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2055 Gepost op: 28 januari 2013, 12:07:56 »
Geroosterd uit de oven zijn ze ook erg lekker.

Hier favoriet!

Sinaasappel door de bietensoep is ook lekker. Bietencurry is ook lekker. Komijn past wel goed bij biet vind ik. En dan heb je natuurlijk ook Isa's bietenburger of Jessica's bietenballen
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2056 Gepost op: 28 januari 2013, 12:11:22 »
Ik maak er ook graag een salade van, die ik eet met falafel (of pittig gebakken kikkererwten) en yoghurtsaus in een pitabroodje (of wrap).
Hoe maak je die pittig gebakken kikkererwten? Klink lekker!

Een soort van vegashoarma zonder tofu maar met kikkererwten, soort van dit (http://vegatopia.com/vega/koken/recepten/10860-kikkererwtencurry-chole maar zonder de tomaten en yoghurt, zodat ie dus niet zo soepig wordt, en dan wat sterker gekruid, met shoarmakruiden die hier staan http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/10954-vegetarische-shoarma en goed bakken, gerookt paprikapoeder er ook bij. Ik zal het recept wel eens uitschrijven.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2057 Gepost op: 28 januari 2013, 12:45:52 »
Ik wil eens iets anders maken met rode bieten, dus bij dezen de vraag: wat kan ik met rode bietjes?


Misschien deze gratin met knolselderij?
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2012/nov/16/beetroot-gratin-recipe-tunisian-eggs?INTCMP=SRCH

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2058 Gepost op: 28 januari 2013, 13:13:31 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2059 Gepost op: 28 januari 2013, 13:20:11 »
Quarter pounders!

En dan heb je natuurlijk ook Isa's bietenburger

 :)
Maar hij lijkt me erg lekker, ik ga die ook maar eens maken van de bieten die ik van het weekend in mn groentenkrat kreeg.
,,,,فلافل