Vegatopia Forum

Spanje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #20 Gepost op: 23 november 2004, 11:42:02 »
ik zat in hotel Catalonia Aragon. Okee hotel, schoon, niet een kleine kamer, veggie opties bij ontbijtbuffet, niet goedkoop. Wat ik wel fijn vond was dat het in de Eixample lag, lekker rustig en niet in de drukte van de Ramblas.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #21 Gepost op: 23 november 2004, 12:30:52 »
Als veganist is uit eten in Spanje een ramp. Nog nooit zoveel patat, saaie sla met tomaat en ui gegeten.
Ik zag echt heel veel heerlijke tapas voorbij komen maar ik heb maar 1 soort kunnen eten. Als ik daar lang moest blijven....
pff, was blij weer in NL te zijn wat dat betreft.

Ivm brood heb ik maar niet nagedacht en gewoon gegeten. Brood waarbij het logisch is dat er iets dierlijks inzat natuurlijk niet. Croissant bijv.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #22 Gepost op: 23 november 2004, 14:15:37 »
bij al die vegetarische restaurants waren juist een boel vegan opties! Maar als je zonder lijstje restaurants op pad gaat is het wel moeilijk, ook als vegetarier al.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #23 Gepost op: 23 november 2004, 14:18:49 »
Nou ben niet echt op die plekken geweest waar ze veggie restaurants hebben. In Santander had ik het verwacht maar was ik al erg blij met een oosters/thais restaurant.
In San-Sebastian kon ik niet van mijn drie vleesetende medereizigers verwachten dat ze mee gingen naar een veggie restaurant (in een buitenwijk) terwijl we eindelijk ergens waren waar het stikte van de tapasbarretjes.
Verder alleen in vage (berg) dorpjes geweest.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #24 Gepost op: 23 november 2004, 14:24:34 »
oh   :-[ ik dacht dat je het nog steeds over Barcelona had. Ja in de rest van Spanje schijnt het idd veel moeilijker te zijn! (Ik ben alleen in Barcelona geweest)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2005, 22:54:52 »
ha! Ik kwam net een oud envelopje tegen met het adres van het geweldige Syrische restaurant waar ik Barcelona at:
Ugarit
C Bruniquer 69 Pl Joanic, Tel 932856706 Open di-zo 13:00 - 01.00. Niet 100% vega, maar wel met genoeg vega opties. Let op: Je moet vragen om de Engelstalige kaart
,,,,فلافل

mirrrie

Re:Spanje
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2005, 14:31:45 »
Tip voor Barcelona: Loop even de tourist information binnen en zeg dat je een vegetarisch restaurant zoekt. Je krijgt dan een lijst met ongeveer 20 opties mee. Ik heb in Barcelona bij comme bio gegeten. Erg lekkere vegatapas. Het is ook een winkel geloof ik. Ben ook in dat zelfservicerestaurant geweest, maar dat was niet lekker. Gedver alles gefrituurd en dat moet je dan opwarmen in een magnetron. Jummie... Keuze genoeg in ieder geval in Barcelona.

ingrid448

Re:Spanje
« Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2005, 10:26:39 »
Kijk eens op <knip>
Groetjes Ingrid

Edit: geen reklame aub.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2005, 11:28:26 door Sånde® »

mel723

Re:Spanje
« Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2005, 17:21:42 »
Comme Bio is inderdaad een leuk restaurant, als ik me goed herinner helemaal vegetarisch en biologisch, vegan weet ik eigenlijk niet want het is al 5 jaar geleden. Er zit idd ook een soort van natuurwinkel bij, waar je o.a. ook een beetje normaal brood kan kopen.

Verder als aanrader als je zelf gaat koken, op zoek gaan naar het warenhuis El Corte Ingles, in de kelder (in Barcelona tenminste, andere steden weet ik niet) zit een supermarkt waar ook een hele vegetarische afdeling inzit (o.a. Nederlandse vegaburgers :P).

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
andalusia
« Reactie #29 Gepost op: 23 mei 2005, 15:53:57 »
ik ga van de zomer waarschijnlijk een paar dagen door andalusie toeren (malaga, granada, ronda, cordoba, sevilla, cadiz, enz). je zult er wel veel vleesgerechten/tapas hebben, maar ik neem aan dat je er ook goed mezze of zoiets kunt eten vanwege de moorse invloeden. heeft iemand toevallig nog tips waar (en wat) je lekker vegetarisch kunt eten?

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:andalusia
« Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2005, 16:34:30 »
ik ga van de zomer waarschijnlijk een paar dagen door andalusie toeren (malaga, granada, ronda, cordoba, sevilla, cadiz, enz).

In Ronda heb je wel een vegetarisch restaurant dat in het centrum ligt. Kijk eens op www.relaxcafebar.com. Ze hebben ook enkele vegangerechten.

 In Malaga ben ik niet echt een vegetarisch restaurant tegengekomen, het is er vrij toeristisch , dus je vindt altijd wel wat. Er is in het centrum ook een grote El Corte Ingles (Spaanse supermarkt) gelegen, waar je verschillende vleesvervangers en sojaspullen vindt.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2005, 16:36:15 door Brent »

Pieter B

Re:andalusia
« Reactie #31 Gepost op: 02 juni 2005, 16:23:28 »
ik ga van de zomer waarschijnlijk een paar dagen door andalusie toeren (malaga, granada, ronda, cordoba, sevilla, cadiz, enz).

Zie het eerdere bericht van 11 juni 2003 voor de beste adressen in Sevilla en Granada. Die gelden nog steeds, al is de Jalea Real inmiddels van naam veranderd (maar nog steeds vegetarisch).

In Cordoba is er Restaurante Cafetín Halal, in de calle Rey Heredia 28. Een Islamitisch cultureel centrum waar je allerlei vegetarische opties zou moeten vinden.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Spanje
« Reactie #32 Gepost op: 02 juni 2005, 23:07:06 »
Oooww, ik wil ook naar Andalusie! Kheb ook laatst een heel mooi boek over Andalusia gekocht :)
Maar ff op de lange baan maar, reisplannen genoeg deze zomer :)
Maar ik ben benieuwd naar de tips die je krijgt :)
'fish are friends, not food!'

Kiwi

Re:Spanje
« Reactie #33 Gepost op: 25 juli 2005, 09:49:13 »
G. en ik hebben de afgelopen dagen in Barcelona heel erg goed gegeten (veganistisch voor mij, en vegetarisch voor Gerben). Met dank aan Selly voor haar tips!

Aanraders zijn wat ons betreft:

Juicy Jones
Carrer Cardinal Casañas 7, vlakbij metrostation Liceu, in het centrum
Dagelijks vanaf 10:00 uur geopend.
Een veganistisch eetcafé/sapbar met heel veel verschillende soorten sappen en sojashakes, maar ook broodjes, soep, salades, tapas, en een menu van de dag (voorgerecht (gazpacho of salade), hoofdgerecht (keuze uit de dagschotel en een curry-schotel, allebei heel erg lekker) en nagerecht (keuze uit 4 mogelijkheden)) voor € 7,75.
Ze zouden ook een website hebben, maar die doet het nu even (?) niet.

Sasamo
Carrer Sant Antoni Abat 52
www.sesamo-bcn.com
Open vanaf 21:00 uur
Hier hebben we heel lekker gegeten, en de gerechten zagen er ook nog eens heel mooi uit. En omdat ik geen zuivel wilde werd er speciaal voor mij een nagerecht geimproviseerd (een perzik, gestoofd in rode wijn, met sojaroom). Zoals Selly al schreef; van buiten ziet het er niet uit, maar van binnen (voorbij de bar) zit een echt restaurantje, wat zeker de moeite waard is!

Amaltea
Diputació 164
Open vanaf 13:00 uur.
www.restaurantamaltea.com
Een heel gezellig restaurant, met toen wij er waren (vrijdag) vanaf een uur of 11 's avonds live-muziek. Mooie inrichting, lekker eten. De kaart is helaas alleen in het Spaans, dus het was nogal een verrassing wat we te eten kregen. Maar het smaakte allemaal erg goed! Voor de liefhebbers; ze hebben er trouwens bier verrijkt met hennep (en G. vond dat erg goed smaken ;D).

Illa de Gracia
Carrer Sant Domenc 19
Open vanaf 21:00 uur.
www.illadegracia.com
Dé culinaire verrassing van Barcelona wat ons betreft. Wel een beetje uit de richting, maar zeker de moeite waard om een stukje om te rijden met de metro! Een vegetarisch restaurant met een hele uitgebreide kaart, en absoluut niet duur! Hoofdgerechten vanaf een euro of 4, een fles wijn (0,7 liter) een euro of vijf. Ook hier was de kaart alleen in het Spaans. Het is jammer dat hun menukaart (nog?) niet op hun website staat. Ik heb er o.a. heerlijke seitan gegeten, en G. was bijzonder te spreken over zijn gepaneerde en gebakken plakken aubergine (met daarbij plakken kaas en een soort in zuur ingemaakte pepers of zo). Ook het sorbet-limoenijs is echt een aanrader!


« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 09:54:47 door Kiwi »

Aiko

Re:Spanje
« Reactie #34 Gepost op: 25 juli 2005, 09:54:50 »
G. en ik hebben de afgelopen dagen in Barcelona heel erg goed gegeten (veganistisch voor mij, en vegetarisch voor Gerben).

Ai, nu weet het hele forum het...

Kiwi

Re:Spanje
« Reactie #35 Gepost op: 25 juli 2005, 09:55:45 »
 :o ;D

Ik denk dat bijna iedereen het al wist, toch?  :P

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #36 Gepost op: 06 september 2005, 15:20:49 »
Iemand nog Madrid tips.
Ik zit er volgende week, met 30 man, ik ben de enige vega  :( Is in tapasbarren iets vega's krijgen (als je zelf geen Spaans spreekt) lukt dat een beetje, we gaan iig 1x met zn alleen in een tapasbar eten. Ik neem iig ook nog wel wat vega adressen mee, maar hoop ook een beetje met de rest mee te kunnen naar niet 100% vegatenten
« Laatst bewerkt op: 06 september 2005, 15:21:03 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #37 Gepost op: 02 oktober 2005, 22:26:30 »
Madrid was erg goed te doen. Ik had het idee dat in Barcelona meer Engels werd gepraat, maar Madrid was ook okee. Veel tapasbarren waar veel vegatapas is. Wel even vragen of ze in groentengerechten geen vlees mikken, maar het is ook weer niet zo dat in elk gerecht vlees gaat, genoeg groentengerechten zonder, en anders willen ze een gerecht best vega maken, ging 1x mis, teruggestuurd, toen werd een heel nieuw gerecht gemaakt (gelukkig, was even bang dat ze het vlees er gewoon af zouden halen en opnieuw zouden serveren maar ik kreeg een geheel nieuwe portie).
In 2 min of meer vega restaurants geweest: chez pomme:C/de Pelayo 4. Erg leuk. Heel spaans, briljante gazpacho, Engelse kaart, ook vegan mogelijk en 3 vleesgerechten waarbij duidelijk bijstond dat het niet vega was. Ik was er met lunch: 3 gangen menu 10 euro.
En ik ben geweest bij euh.. ik kan ff de naam niet vinden. Kom ik nog op terug!
Geluncht op Placa Santa Ana bij Naturalbier waar ze een vegaschotel hadden en ook vega salades en tapas. Niet de goedkoopste tent eigenlijk. Madrid is verder erg goedkoop, avondeten voor 14 euro inclusief toetje en 2 drankjes is geen uitzondering.

Toen we met de hele groep moesten eten zijn we naar La Baracca geweest waar ik een vegetarische paella kreeg. Was okee en vegetarisch maar niet iets om nu naar toe te gaan
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2005, 22:28:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Spanje
« Reactie #38 Gepost op: 15 januari 2006, 11:49:52 »
Gisteren gegeten bij De l'Estragon, een heel erg fantastisch vegetarisch restaurant in Madrid. Menu van de dag voor 25 euro, a la carte kiezen uit wel 15 hoofdgerechten, het een nog lekkerder dan het ander. Niks zilvervliesrijst, het is net een "gewoon" goed restaurant maar dan vegetarisch  ;D Tot kwart voor 12 's avonds stonden er mensen in de rij om een plekje te krijgen.

Ik zal morgen wel wat meer details posten. Vanavond ga ik ws weer, dit keer sleep ik een vleesetende collega mee!

Edit: El Estragon
Plaza de la Paya 10
Madrid
Metrostation: La Latina

Klassieke keuken, veel creatief gebruik van seitan en soja in traditionele gerechten.
Gemiddelde prijs voorgerecht, hoofdgerecht en wijn: 25 euro
Reserveren aanbevolen, behalve op zondag want dan is het heel rustig.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 22:52:05 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #39 Gepost op: 15 januari 2006, 11:55:11 »
Mocht je nog een lunchplek zoeken: ik kan Chez Pomme (Pelayo, 4) van harte aanbeleven in Madrid.
,,,,فلافل