Ik had zaterdag ook een concert en we wilden op de bonnefooi ergens een hapje eten van tevoren. Maoz Leidsestraat blijkt helaas gesloten te zijn. Het dim sum-restaurant er vlakbij (Full moon garden) heeft kennelijk vegan dim sum maar zat vol. Toen kwamen we uit bij Indiaas restaurant Akbar, lekker dichtbij de Melkweg. Het zit wat uit de loop dus leek me wel kansrijk voor een plekje en dat klopte (dit keer). Wel lekker gegeten, en de ober herkende me nog van toen ik er in december met ander gezelschap was.
Zondag heb ik voor het eerst in jaren weer eens Omaha yakisoba gemaakt (ongeveer
dit, maar het oorspronkelijke recept is met shiitake; ik had oesterzwammen gebruikt en ook nog wat tempeh erdoor gegooid), een recept van Isa Chandra Moskowitz. Ik vergeet soms tijdenlang dat iets eigenlijk een van mijn lievelingsrecepten is, het is dan altijd heel leuk het weer eens te maken als ik het me eindelijk weer herinner. :waarisdebejaardensmailie:
Vandaag om in de sfeer te blijven opnieuw noodles gemaakt, met een ander type noodles, weer rodekool, verder wortel, courgette en paprika, rundstuckjes van DVS en hoisinsaus.