Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11980 Gepost op: 19 april 2016, 21:08:26 »
Pannenkoeken met Ierse groente (groen, wit, oranje) en gruyèresaus.
Pannenkoek met aardbei en vanille-ijs toe.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11981 Gepost op: 20 april 2016, 15:19:09 »
Vandaag een venkelsalade met grapefruit en feta. Vooraf een groentensoepje en toe een bakje kwark.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11982 Gepost op: 20 april 2016, 19:08:21 »
Nee hier geen aardappels vandaag maar Mexicaans stoofpotje van flespompoen, mais en oogboontjes met gele rijst.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.401
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11983 Gepost op: 20 april 2016, 22:34:19 »
Een hartige taart van boerenkool, geraspte courgette, feta en gedroogde tomaat in filodeeg.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11984 Gepost op: 21 april 2016, 00:04:51 »
Pasta met saus van tomaat, gepofte aubergine, pijnboompitten en rozijnen. En komijn natuurlijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.081
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11985 Gepost op: 21 april 2016, 11:12:07 »
Vanavond pie met een curry vulling, met daarin aardappel, ui, paprika, linzen en wortel.
Ik heb nog mushy peas op voorraad dus de verleiding is groot om er een floater van te maken  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.547
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11986 Gepost op: 21 april 2016, 16:37:14 »
Vanavond poging half koken, ik ga aardappels schillen en dan mag m'n vriend de rode kool en valess schnitzel opwarmen. Met appelmoes.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.401
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11987 Gepost op: 21 april 2016, 21:28:31 »
Champignon-prei-risotto. Erbij een ratatouille van aubergine, rode en groene puntpaprika en tomaat (knoflook, citroensap, laurierblad).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11988 Gepost op: 21 april 2016, 23:53:57 »
Gisteren kreeg ik een aardappelgratin voorgezet, met geblancheerde spinazie en gepofte kerstomaatjes met tijm. Toe was er chocofudge met thee.
Vandaag maakte ik met bonen en mais gevulde poblano's op zoete aardappelblokjes uit de oven. Erbij met kaas gevulde pepertjes met panko erover, koriander-limoenrijst en een tomatensalade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11989 Gepost op: 22 april 2016, 10:25:23 »
Gisteren verjaardag van schoonmama, haar vriend kookte dus het was een echt Costa Ricaanse casado: rijst en bonen en lasagna en sla. Heel on-Costa Ricaans zat nergens verse koriander in. Wel heel lief, geen enkel vleesgerecht op tafel (zij zijn zelf geen vegetariërs) maar lekker veel groenten!
Toe ijs met chocoladesaus en verse ananas  :D

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.401
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11990 Gepost op: 22 april 2016, 20:33:26 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11991 Gepost op: 23 april 2016, 07:20:25 »
Donderdag was he friet met sinasappelsap; gisteren wat gezonder met kool, mie, omelet-met-ei.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.401
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11992 Gepost op: 24 april 2016, 01:01:47 »
Pizza! We hadden nog een blokje gist dat op moest, tomatensaus in de vriezer en mozzarella dat bijna de tht had bereikt. De mijne was belegd met rode ui, champignons, aubergine en pepertjes. Kristof had rode puntpaprika en ananas.

Omdat die blikken ananas veel te groot zijn en ik al iets te vaak een half blik weg heb moeten gooien, heb ik van de overgebleven ananas een ananas-tomatenchutney (met knoflook, pepertje, gember, komijn-, koriander- en mosterdzaad en nigella) gemaakt. Komende weken dus lekker brood met chutney en gerookte tofu.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11993 Gepost op: 24 april 2016, 08:48:38 »
Hmm, pizza, lekker!
Wij hadden tofu, kool, mie, kokosmelk en pinda's.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

  • *****
  • 6.302
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11994 Gepost op: 24 april 2016, 10:36:38 »
Gisteren onze eerste asperges à la Flamande in het Antwerpse Grand Café DeSingel (één van onze favoriete restaurants). Vanavond maak ik de Provençaalse groenten in witte wijnsaus uit het Vegatopia-kookboek (met wortelen, koolrabi, erwten, tuinbonen, artisjok en een aardappelgratin ernaast).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.547
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11995 Gepost op: 24 april 2016, 16:32:27 »
Vandaag gaan we de quiche inhalen die vorige week gepland stond. Mjjn vriend moet me nog wel wat helpen, gok ik, maar ik kan in ieder geval mijn armen weer redelijk gebruiken,  alleen nog een beetje opletten dat ik niet te veel kracht zet ivm mijn rib.

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11996 Gepost op: 24 april 2016, 17:24:50 »
Vandaag gaan we de quiche inhalen die vorige week gepland stond. Mjjn vriend moet me nog wel wat helpen, gok ik, maar ik kan in ieder geval mijn armen weer redelijk gebruiken,  alleen nog een beetje opletten dat ik niet te veel kracht zet ivm mijn rib.

Fijn dat het de goede kant op gaat!

Wij hadden gisteren vrienden te eten. Zij kregen eerst witte asperges met feta, sinaasappelsaus en pistachenoten (uit het Vegatopia kookboek). Daarna tomatentaartjes met tijm, zoete aardappels met citrusmayonaise en gegrilde courgette met groene asperges en sugar snaps met dille/basilicumvinaigrette. Chocolade taart en lambada-aardbeiden toe.

Vandaag bruine rijst met ponzudressing, roergebakken witte asperges, tomaat en courgette met ssamjangsaus, tofu en ingelegde gember. Rabarber toe.
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.401
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11997 Gepost op: 24 april 2016, 20:18:03 »
Een geslaagde verzin-een-curry van gepureerde pompoen (knoflook, pepertje, gember, kardemom, komijn-, koriander- en venkelzaad, nootmuskaat, uitgeperst citroentje) met okra, edamamebonen en kikkererwten. Erbij basmatirijst en pappadums met de ananas-tomatenchutney die ik gisteren heb gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11998 Gepost op: 24 april 2016, 20:45:07 »
Rijst, groentecurry en een eitje.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.547
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11999 Gepost op: 25 april 2016, 13:22:15 »
Pfff, vandaag weer extra spierpijn in mijn zij van het koken gisteren, dus vriend mag zijn kookkunsten weer etaleren.