Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 4.165
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25540 Gepost op: 26 november 2025, 22:37:17 »
Vanmiddag falafel bij Mr Falafel, vlakbij kantoor.

Vanavond "hemel en aarde" met flink wat uien en rooktofu.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.243
    • Mijn Homepage
« Reactie #25541 Gepost op: 27 november 2025, 20:02:49 »
Een vegetarisch Broodje Mario, wereldberoemd in Utrecht. Burgemeester Sharon Dijksma noemde het ooit een vette hap, wat haar veel kritiek opleverde. En terecht, want ik kan bevestigen dat het een flinke, lekkere Italiaanse bol is, gevuld met kaas en veel smakelijke rauwkost. En dat voor vier euro.

En vanavond aten we tagliatelle in pompoensaus, waarbij ook een handje rode linzen mee werd gepureerd (plus knoflook salie, pepertje, citroensap, nootmuskaat).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.471
« Reactie #25542 Gepost op: Gisteren om 16:11:59 »
Eergisteren pizza, met paprika, olijven en jalapenos. Gisteren pasta pesto met kastanjechampignons. Vanavond gebakken aardappels, witte bonen in tomatensaus, appelcompote en wat vega balletjes. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.243
    • Mijn Homepage
« Reactie #25543 Gepost op: Gisteren om 19:27:11 »
Boerenkoolstamppot! Dit keer met gemarineerde tempehblokjes, witte bonen in een misosausje en gestoofde knoflookchampignons. Het potje zilveruitjes stond natuurlijk ook op tafel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.912
« Reactie #25544 Gepost op: Vandaag om 12:35:30 »
Gisteren volkoren couscous met tomatensaus. Hierin zat pompoen, ui knoflook, courgette, gedroogde abrikozen, prei en kikkererwten. Mer lekker veel komijn en gerookt paprikapoeder.

De dag ervoor een stoofpotje met gemengde bonen en o.a. pastinaak. Erbij gekruide 'krieltjes', wat gewoon aardappelblokjes waren.

Als lunch had ik gisteren en vandaag weer een bak dahl uit de vriezer opgemaakt.