Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Blacklist
« Reactie #200 Gepost op: 31 mei 2005, 18:01:37 »
vorige week bij "par le monde" gegeten, in Haarlem
in de restaurantgids hier stond dat het best lekker eten was (volgens mij was er toen alleen nog maar op fantastisch gestemd) en dat er 4 vega-gerechten zouden zijn
vorige week waren er maar twee, en op aanraden van de bediening nam ik de geitenkaasterrine als voorgerecht en de gevulde paprika als hoofdgerecht
de geitenkaas was weinig, maar op zich wel lekker, maar het hoofdgerecht was 1 gevulde paprika en een handje linzen, en het was niet eens lekker

het restaurant zag er leuk uit, de bediening was echt ontzettend attent, (kwamen nog vragen of een beetje room in de paprika een probleem was, omdat ik al had gevraagd of het sinaasappelmangoijs echt zuivel- en chocolavrij was), maar 12 euro voor één niet bijzondere, niet smakelijke paprika, vind ik echt niet kunnen

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #201 Gepost op: 31 mei 2005, 20:16:34 »
in de restaurantgids hier stond dat het best lekker eten was (volgens mij was er toen alleen nog maar op fantastisch gestemd) en dat er 4 vega-gerechten zouden zijn vorige week waren er maar twee


Is inmiddels aangepast.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #202 Gepost op: 12 juni 2005, 19:47:50 »
Laatst gegeten bij het kleine restaurant Felice, onderdeel van hotel Eurotel te Venray. De vegetarische gerechten op de kaart lazen als redelijk oke, maar toch een vegetarisch verassingsmenu besteld. Fout!!
Eerst gaven ze me rundercappaccio, omdat ze niet hadden verwacht dat de man ook vegetariër kon zijn, maar alleen de vrouw. De toon was al gezet. Toen kwam de heldere bruine soep (bron onbekend), deze was niet om te eten, met welgeteld 3 verschrompelde champignons waar de soep ook naar smaakte: oud. Het ronduit fantasieloze hoofdgerecht bestond uit 1 stuk Valess, twee kleine doormidden gesneden stukjes vleesvervanger (mijn partner de andere helft), 3 peultjes, 2 verlepte roosjes broccoli, 3 sperzieboontjes en 3 mini worteltjes, en dat karig overgoten met een de rest van de verschrompelde champignons van de soep waar ze een sausje van hadden gefabriceerd. Dat met een zeer klein bordje friet en rauwkost zorgden ervoor dat mijn eetlust spontaan verdween. In geen jaren zo'n prut gezien. En dat voor 30 euro p.p. !! Ik heb de helft laten liggen en toen de serveerster later mijn toch best beleefde antwoord hoorde, kon ze alleen maar 'oh' antwoorden.

Kortom: ze hebben overduidelijk geen ervaring met vegetarische klanten en hebben hier ook helemaal geen zin in. Niet heen gaan!
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2005, 21:12:55 door iammars »

sireylithy

Re:Blacklist
« Reactie #203 Gepost op: 18 juni 2005, 14:43:10 »
Trouwens laats doodziek geweest van vegetarisch restaurant Yuan in Lelystad....

hoeso zijn het die punten daarboven?

sireylithy

Re:Blacklist
« Reactie #204 Gepost op: 18 juni 2005, 14:52:50 »
en trouwens als je die restaurant vies vind of iets anders kun je naar de eigenaar gaan en geld vragen.....;D (niet dat je het ook echt moet doen) en je kunt het ook recht in zijn/haar gezicht zeggen.....

irezumi_x

Re:Blacklist
« Reactie #205 Gepost op: 19 juni 2005, 20:39:07 »
En kraakpanden zijn nu eenmal niet hygienisch :)

Een kraakpand in Antwerpen dat helaas een tijdje geleden moest sluiten, maar waar ik toch enkele malen heerlijk veganistisch at, was naar mijn mening toch best wel proper. En toch zeker in de keuken.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blacklist
« Reactie #206 Gepost op: 05 augustus 2005, 20:48:25 »
Waar je als vegetarier ook heel erg ongelukkig wordt, zijn AC restaurants. Mijn hemel, wat een ellende. Ik kom daar alleen als ik met mijn vader meerij (naar Frankrijk). Er is daar gewoon geen vega maaltijd te krijgen. Bizar... Ik hoef geen haute cuisine, maar gewoon iets, al is het een kaassouffle. Maar nee...

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #207 Gepost op: 07 augustus 2005, 07:48:24 »
Waar je als vegetarier ook heel erg ongelukkig wordt, zijn AC restaurants. Mijn hemel, wat een ellende. Ik kom daar alleen als ik met mijn vader meerij (naar Frankrijk). Er is daar gewoon geen vega maaltijd te krijgen. Bizar... Ik hoef geen haute cuisine, maar gewoon iets, al is het een kaassouffle. Maar nee...

Hebben ze dan alleen in Nederland die saladebar, of wil je perse iets warms hebben?

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blacklist
« Reactie #208 Gepost op: 07 augustus 2005, 14:15:01 »
Het AC restaurant waar ik vorige maand was had wel een saladebar, maar daar zat toch nog veel vlees en vis in, naar mijn idee. En het zag er allemaal uit alsof het er al erg lang lag. Maar inderdaad, iets warms als avondmaal doet me meestal wel goed als ik al uren in de auto zit.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #209 Gepost op: 11 augustus 2005, 14:47:21 »
Waar je als vegetarier ook heel erg ongelukkig wordt, zijn AC restaurants. Mijn hemel, wat een ellende. Ik kom daar alleen als ik met mijn vader meerij (naar Frankrijk). Er is daar gewoon geen vega maaltijd te krijgen. Bizar... Ik hoef geen haute cuisine, maar gewoon iets, al is het een kaassouffle. Maar nee...

Ik heb anders laatst in de buurt van Emmen bij het AC een schorsenerensteak op. Sterker nog, de vegetarische maaltijd stond er speciaal op een soort schoolbordje aangekondigd. Niet dat het overheerlijk was allemaal, maar het was best goed weg te krijgen.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blacklist
« Reactie #210 Gepost op: 21 augustus 2005, 22:46:07 »
Waar je als vegetarier ook heel erg ongelukkig wordt, zijn AC restaurants. Mijn hemel, wat een ellende. Ik kom daar alleen als ik met mijn vader meerij (naar Frankrijk). Er is daar gewoon geen vega maaltijd te krijgen. Bizar... Ik hoef geen haute cuisine, maar gewoon iets, al is het een kaassouffle. Maar nee...

Ik heb anders laatst in de buurt van Emmen bij het AC een schorsenerensteak op. Sterker nog, de vegetarische maaltijd stond er speciaal op een soort schoolbordje aangekondigd. Niet dat het overheerlijk was allemaal, maar het was best goed weg te krijgen.

Ja, ik ben er sinds kort achter dat het aanbod per AC restaurant verschilt. En ik ben even kwijt bij welke ik precies geweest ben (ik zat zeer passief achhter in de auto).

lieve

Re:Blacklist
« Reactie #211 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:34:04 »
Waarschuwing
Tacos, platos tipicos in groningen een mexicaans restaurantje heeft vegetarische tacos op de kaart staan.
Maar pas op: in de tacos/tortillas zelf zit reuzel!
Kwam ik bij goed doorvragen achter, toen ik zei dat ik dat toch niet vegetarisch vond reageerden ze met dat zit in alle tortillas, ook die uit de supermarkt.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Blacklist
« Reactie #212 Gepost op: 26 augustus 2005, 23:19:33 »
Het zag er sowieso al niet zo aantrekkelijk uit  en een vriendin van mij heeft er een keer gegeten en vond het niks, dus daar ga ik denk ik maar niet naar toe.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

viv

Re:Blacklist
« Reactie #213 Gepost op: 30 augustus 2005, 13:59:16 »
Waar je als vegetarier ook heel erg ongelukkig wordt, zijn AC restaurants. Mijn hemel, wat een ellende. Ik kom daar alleen als ik met mijn vader meerij (naar Frankrijk). Er is daar gewoon geen vega maaltijd te krijgen. Bizar... Ik hoef geen haute cuisine, maar gewoon iets, al is het een kaassouffle. Maar nee...

herkenbaar.. onderweg naar Kroatie stopte onze bus bij AC venlo
maar niks vegetarisch zelfs geen soepje
nou ja had lekker eigen broodjes bij me
maar slecht vind ik het wel!

bij V&D is er ook vaak alleen maar een zalmmaaltijd te verkrijgen... :-X

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #214 Gepost op: 30 augustus 2005, 18:26:46 »
toen ik zei dat ik dat toch niet vegetarisch vond reageerden ze met dat zit in alle tortillas, ook die uit de supermarkt.

Niet waar. Reuzel is namelijk best duur :)
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

vega

Re:Blacklist
« Reactie #215 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:13:14 »
1) De nalaters: restaurants die geen eten voor vega's op de kaart hebben staan. Als  speciaal van tevoren wordt gebeld is de vervolgens opgediene maaltijd of stiekem toch niet vegetarisch, of domweg niet te vreten.


Preston Palace Almelo http://www.prestonpalace.nl

Van te voren speciaal gevraagd of er ook eten voor vegetariërs zou zijn. Ja genoeg keus... Daar aangekomen bleek zelfs tussen de groentes vlees te zitten!

Na bij de kok geïnformeerd te hebben naar wat voor vegetariërs was kwam hij na een half uur! aanzetten met een bord wat er mooi uitzag maar werkelijk nergens naar smaakte en ook nog eens half koud was

De volgende dag maar meteen bij aankomst aangegeven dat we vegetarisch eten. Toen duurde het nog steeds heel lang en kregen we niet eens een vleesvervanger! We kregen een bord met patat en gemengde groentes die ook nog eens koud waren! Niks geen nootjes soja of wat dan ook. Gewoon aardappelen en groenten?!  :o

Zeker een nominatie dus!

Werkelijk een afknapper!

JanK

Re:Blacklist
« Reactie #216 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:51:11 »
Ik zat een paar weken geleden buiten bij café Broers aan het Janskerkhof in Utrecht. Je kan daar ook eten.

Ik bestelde een cola en een ham-kaasomelet van de menukaart met de aantekening dat die ham er dus niet niet bij hoort, "dus zonder de ham, een kaas-omelet" (een kaasomelet zag ik namelijk niet staan op het menu). De knul herhaalt dat, ik begrijp dat de verwerking in zijn hoofd gelukt was, hij prikt wat met zijn aanwijzer op dat elektronische bliepgeval wat ie meedraagt en weg was hij. Tien minuten later komt hij terug met een bord en daarop een ham-kaasomelet. Ik kon hem nog net tegenhouden, want hij wilde alweer vertrekken.

Ik zeg dat ik een kaas-omelet wilde en dat ik nu toch tegen die ham aan zit te kijken. Oh ja, zegt die knul, dat is waar, we zullen het even herstellen. Hij neemt het bord weer mee en is in minder dan 90 seconden weer terug met een kaasomelet. Dat kon dus niet, niet in die korte tijd dus ik vraag of ze die ham ertussenuit gevist hebben. Ja, die is eraf gehaald. 'Tja, zo werkt dat niet he, ertussenuit halen maakt het niet in orde." Dus ik gaf het weer terug om het opnieuw te laten doen, en de knul weer naar binnen.

Toen duurde het zeker vijf minuten voordat hij weer terug was, dus qua tijd zou het kunnen zijn dat ze het opnieuw gedaan hebben. Ik heb het bord ook geïnspecteerd en ja, het zag er anders uit en het bord leek 'schoner' dan voorheen; er waren geen opvallende sporen van geknutsel om ham te verwijderen, geen overmatige vetspoortjes die wezen  op schuifpartijen op het bord. Ik heb het dus geaccepteerd en  het naar binnen gewerkt. Ik weet wel dat ik bij een eventuele volgende gelegenheid heel erg op mijn hoede zal zijn daar.

Teruglezend niet echt een blacklistgeval. De knul ging niet steigeren en raar doen en gaf na wat moeite gewoon wat ik wilde hebben. Maar het gaf wel een indicatie van de mentaliteit die er daar kennelijk is; weghalen en als je niks meer ziet dat op vlees lijkt is het goed (genoeg).

Jan

Eddy

Blacklist
« Reactie #217 Gepost op: 20 november 2005, 20:54:52 »
Gisteravond zijn we toch maar weer eens binnen gestapt bij Vegetarisch restaurant De Kloostertuinen in Zuthpen. Dit nadat we al eerder een wat mindere ervaring hadden gehad met kwaliteit en bediening maar we dachten ach.. kan een moment opname zijn.  Allereerst kon een kaasfondue niet die mijn dochter en mijn vrouw graag wilden want door de nieuwe rechauds was al eerder het brandalarm afgegaan en dat kon men niet nogmaals hebben. Jammer dat dit niet even al op de kaart was aangegeven bijv. met een klein stickertje. Goed, toen maar wat anders uitgezocht. Kindermenu en Gebakken seitan met kaas saus en salade met gebakken aardappelen. Mijn dochter wilde graag ook nog stokbrood erbij met kruidenboter.
Bij binnenkomst zagen wij overgens dat het brood dat de Kloostertuinen serveert bij Bakker Bart vandaan komt. Mijn inziens niet bepaald Restaurant kwaliteit.
Na besteld te hebben duurde het haast een eeuw voordat het geserveerd werd. Het stokbrood van mijn dochter was vergeten en daar moest om gevraagd worden, toen dit kwam bleek het uitgedroogd. Er werd ons na ons binnenkomst drankje niet één keer meer gevraagd of we nog iets wilde drinken. Mijn vrouw kreeg haar gerecht geserveerd en op de seiten na was alles gewoon NIET lekker. De salade was een echt gedurende de dag al bereidde slappe hap met een dressing uit de fles. De gebakken aardappelen waren ons inziens in aanraking geweest met een fles DUBRO afwasmiddel. Deze vreemde smaak hebben we gemeld aan de serveerster en die keek nogal verbaasd maar ging, zo als dat hoort overigens, terug met de schaal naar de keuken. Even later nieuwe, net gebakken zagen er heerlijk uit. Maar met die heerlijke blik bleeft het dan ook. Ze smaakten echt afschuwelijk, weer die zeepsmaak. Dan maar niet gebakken aardappels. Bij het afruimen wat ook weer ellenlang duurde voordat men in de gaten had dat we ons eten op hadden, hebben we weer aangegeven dat de aardappels niet te eten waren. De serveerster ging er mee terug naar de kok. Wat ons het meest stak was dat ze terug kwam met de mededeling dat de kok ze had geproefd maar niets vreemds ontdekte, het kwam doordat ze een zoete(geen bataat hoor) aardappel gebruikte. Waar komt dan een DUBRO smaak/geur vandaan???
Men probeerde het een beetje goed te maken door onze cappucino gratis te geven. In plaats van dat de kok even naar ons toe kwam om even te vragen wat wij exact proefden. Niets van dat alles.
Dit is voor ons nu echt de laatste keer geweest dat we bij De Kloostertuinen in Zuthpen zijn geweest.
Tevens moet ik opmerken dat men ook niet erg fantasierijk is met de menu kaart deze is al jaren gelijk en wijzigt totaal niet! ??? >:( :-[

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #218 Gepost op: 20 november 2005, 21:49:02 »
Ze zijn iid niet erg professioneel. Nou ben ik er al een aantal jaren niet meer geweest, dus misschien was het wel veranderd intussen, maar zo te horen niet. Erg jammer, want je zou daar zoiets moois kunnen maken.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #219 Gepost op: 12 december 2005, 11:38:19 »
Gisteren na het Efteling uitje naar vlaams eetcafé Het Groot Genoegen geweest in Den Bosch. Ik vind een gevulde paprika al bijna een vermelding waard voor de blacklist, je kunt toch wel met wat gevarieerders komen vandaag de dag, maar... bij dit restaurants hadden ze helemaal geen vegetarisch hoofdgerecht! Ook de voorgerechten bevatten allemaal vis en vlees, zelfs de salades. Dus... wat kon ik krijgen? Een salade maar dan zonder vlees en/of vis en frietjes. Nou zeg, wat een culinaire traktatie  :-\