Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Blacklist
« Reactie #240 Gepost op: 26 juni 2006, 08:53:02 »
Dank!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Blacklist
« Reactie #241 Gepost op: 03 juli 2006, 19:20:18 »
Ik at gisteren bij het Miranda Paviljoen. Niet doen. Het was ter ere van mijn opa's verjaardag, dus je kon alleen maar kiezen vlees/vis of vegetarisch (al zie ik nu op de kaart van de brasserie dat we eigenlijk een uitgebreidere keuze hadden, normaliter hebben ze niet eens een vegetarisch gerecht...) Het vegetarische voorgerecht was dezelfde bouillon (en dat was geen groentebouillon) met ballen als de rest had, het hoofdgerecht pasta met wat gebakken champignons en kaas en als toetje iets dat zowel als ijs of als parfait mislukt kon zijn; kunstmatige bessensmaak en een hele rare structuur...
Bah, liefdeloos in elkaar gegooid eten op zo'n fijne locatie...
This is between me and the vegetable!

Feyra

Re:Blacklist
« Reactie #242 Gepost op: 06 juli 2006, 22:24:27 »
Ik ging een tijd terug met een hele groep vriendinnen eten bij cafe Brandpunt in Tilburg.
Er was maar weinig keuze dus ik vroeg aan de serveerster of ik een vegetarische salade kon krijgen; dat was mogelijk.
Na verloop van tijd werd het eten opgediend en wat zat er in mijn salade?
ham!! en spekjes!!

Het was nog een hele klus om de serveerster terug aan onze tafel te krijgen maar uiteindelijk nam ze mijn bord mee en zou zorgen voor een nieuwe salade.

Het was op zich oke dat ze een hele nieuwe salade voor me hebben gemaakt en niet zomaar de ham en spekjes eruit hebben gevist maar....
Het duurde VEERTIG minuten voor ik een nieuw bord kreeg. Iedereen had haar eten inmiddels al lang op en ik zat al die tijd maar droevig en hongerig voor me uit te staren.

Bij het afrekenene probeerde ik te onderhandelen over een gratis drankje maar hier kon geen sprake van zijn...!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #243 Gepost op: 06 juli 2006, 23:51:04 »
Ga ook niet, ik herhaal, NIET naar Eethuis Turquaz aan de Broekhovenseweg in Tilburg. Ze zitten er net, verkopen ook falafel, dus van de week maar eens laten bezorgen. Na bij te zijn gekomen van de eerste hap, heb ik ze opgebeld om te vertellen dat het letterlijk niet te vreten was, en heb ze gevraagd of ze het ook weer op kwamen halen. Dat werd aan de andere kant van de lijn niet helemaal begrepen ("we zullen het de volgende keer lekkerder maken", nou, dat lijkt me dus onmogelijk), dus toen hebben we dus voor 16 euro aan gefrituurde troep zo de kliko ingeflikkerd.  >:(
“it's strange how life makes sense in time...”

Aiko

Re:Blacklist
« Reactie #244 Gepost op: 07 juli 2006, 19:29:17 »
Zo erg zal het toch wel niet geweest zijn, dat het zelfs niet een beetje te eten is met uiterste wil? Was het per ongeluk in anti-vries gefrituurd dan, ofzo?

ben_K

Re:Blacklist
« Reactie #245 Gepost op: 01 september 2006, 15:16:24 »
Ik kwam altijd graag in de Bolhoed, daghap was vaak creatief, taarten lekker. Laatste tijd vond ik het al minder worden, maar gister echt voor het laatst geweest..

Dagschotel was ongelovelijk saai, te verglijken met een bord wat je voor jezelf nog niet eens neer zet op zondag.. Omdat je geen zin had om te koken, toch maar wat hebt geprobeerd. We kregen bijna rauwe rooktofu met champignons (voorheen kreeg je daar een soort saus over), te zachte broccoli, boekweit, een blad sla met komkommer en tomaat.. Ik ging altijd voor de mayo die daarop zat, maar zelfs die was zielig! Vergeet bijna de linzen te vermelden..  Achja, mag dan nog voor de zoveelste keer saai zijn. Waarschijnlijk moest ik ophouden met hopen op iets, wat daar vroeger wel geserveerd werd. Misschien dat ze daarom een nieuwe kok zoeken?

Ik weet voor de rest niet wat jullie er van vinden, maar als je afrekend vind ik het ongelovelijk bijdehand om binnensmonds en zonder je aan te kijken het bedrag zegt. Resulteerde in dat ik een tientje te weinig gaf, omdat ik het niet hoorde. 'Het is 48 euro'. Grommende bediening? Ik nam toch maar taart mee, welke ik naar me toegeschoven kreeg. Of ik een zakje mocht? Moment.. de dame moest eerst de taart in de koeling zetten. Wat mij stoort is dat de zogenaamde rust waar ze mee werken, veranderd is in een soort arrogantie. En.. ik vind, als je ergens niet moet gaan werken zonder plezier is het in een restaurant. Want als je model wilt spelen, doe dat dan op maandagochtend om de hoek op de noordermarkt?  ::)

Hoop dat jullie betere reakties hebben, zelf vind ik het erg jammer.. maar ga graag ergens eten waar nog wel liefde voor het vak en passie voor het eten is te zien.

trashydiva

Re:Blacklist
« Reactie #246 Gepost op: 06 september 2006, 14:28:21 »
Ik heb van de week in de Vierjaargetijden in Harderwijk gegeten.

Nu was ik hier een jaar geleden al eensgeweest toen ze nog de oude kok hadden en dat was altijd erg lekker, al hebben ze niet veel keus.
Dit keer echter hadden ze 2 vegetarische gerechten en mijn vriend besloot de ene te nemen; filodeeg gevuld met mozzarella en groenten en ik koos voor de ander; met groente gevulde paprika en pasta.

Als vooraf wilden we soep, maar dit bleek kippen bouillion te zijn, al kwamen we daar pas achter toen we het meisje van de bediening 3x erom hadden gevraagd, voordat ze maar eens besloot eht te gaan vragen.

Wij kregen ons eten en op het 1e gezicht zag het er  heerlijk uit. Maar wat bleek, afgezien van het uiterlijk van onze gerechten bleek het precies hetzelfde te maken  ??? Ze haddne precies dezelfde ingredienten, die bestonden uit gekookte  groenten met een gigantische lading kruiden boter eroverheen!  Bovendien hadden ze overal ontzettend veel zout over gedaa,n, maar dat kan ook aan ons gelegen hebben want dat gebruiken we zelf nauwelijks.

Uiteindelijk hebben we maar de patatjes  die ze er ook bij hadden gedaan opgegeten en zijn weggegaan. Toch jammer  :(

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #247 Gepost op: 13 oktober 2006, 10:55:23 »
Ik heb een restaurant voor de blacklist, San Marco in Delft. Het zit op de Brabantse Turfmarkt naast de Albert Heijn zo'n beetje. Wat ik wel leuk en grappig vond was de ouderwetse donkerhouten inrichting en het personeel was ook wel vriendelijk. Ik wilde graag een pasta gerecht bestellen ( had geen zin in pizza) en daarmee was er gewoon heel erg weinig keus voor vegetariers ! Het enige echt vegetarische wat er op stond was de pasta met pesto en ik meen een salade.... that's all !! En oh ja, een pizza natuurlijk,maar daar had ik nou net geen zin in..... beetje zonde ! ik vind het sowieso erg opvallend hoe weinig restaurants, broodjeszaken e.d. rekening houden met niet-vleeseters. En dan eet ik nog vis, en ik vind het soms al lastig... kan ja nagaan ! Ik vind het ook ineens helemaal niet meer zo leuk om uit eten te gaan sinds ik geen vlees meer eet....  :(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.906
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #248 Gepost op: 13 oktober 2006, 11:05:54 »
San Marco is dan ook niet meer populair bij de Nederlandse bevolking volgens Maurice de Hond... wel raar, bij de meeste pizzeria's hebben ze wel een Pasta Napolitana, pasta met tomatensaus. Ik had in jouw geval trouwens die pasta met pesto genomen en er dan ketchup bij gedaan, bij buffets in hotels neem ik ook wel eens pasta met ketchup.

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Blacklist
« Reactie #249 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:05:07 »
Ehhmm... San Marco is een traditionele pizzeria, en een pizzeria is nu eenmaal niet zo'n goed idee als je geen trek hebt in pizza  :P Ik vind het een gezellig restaurantje, erg lekkere pizza en salade.

En Poek: pasta met ketchup is VIES! Ga je schamen, culinaire barbaar  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.906
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #250 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:10:41 »
En Poek: pasta met ketchup is VIES! Ga je schamen, culinaire barbaar  :)

Ik vind het lekkerder dan pasta met alleen wat gestrooide kaas erover, vaak het enige alternatief bij hotelbuffets.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #251 Gepost op: 16 oktober 2006, 08:15:03 »
Ze hadden dus inderdaad geen pasta met tomatensaus...daar zat gehakt door.... maar ik ga toch niet uit eten om pasta met tomatensaus te eten??! Nee, ik vond het echt weinig creatief hoor, 1 vegetarische pasta. En pasta met pesto is inderdaad wel te eten, maar niet met ketchup, gatverdamme !! ik verwacht in een restaurant toch wel iets bijzonders, ik bedoel, iets wat ik thuis niet of niet zo gauw klaarmaak. pasta met ketchup of rijst met ketchup maak ik thuis als ik geen ene euro meer in mijn portomonee heb ! daar hoef ik niet voor uit eten te gaan.... en ik ben het er dus mee eens wat helemaal in het begin in het forum staat, dat wij vegetarisch soms echt veel te makkelijk zijn ! dus ik zou al tevreden moeten zijn met 1 vegetarisch pastagerecht op de kaart? dus met keus uit 1 !! tja...  :-\ maar goed naar San Marco ga ik dus alleen nog maar als ik heel erg zin heb in pizza, anders nie....

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Blacklist
« Reactie #252 Gepost op: 29 oktober 2006, 15:21:57 »
Vrijdag bij Tempura gegeten, japans aan de plantage kerklaan.

Op Iens waren er ontzettend goede recensies, en een vriendin had er ook wel eens gegeten, en toen vond zij het ook goed, dus het leek een leuke avond te worden.

Omdat ik niet zo ervaren ben met japans eten leek het me het beste om het vega-menu te kiezen, ook al omdat er geen apart kopje "vega" was, of een andere aanduiding dat gerechten vegetarisch waren, en ik het op die manier tamelijk lastig zoeken vind. Alle menu's waren tussen de 10 en de 15 euro, behalve het vegamenu, dat was 20, dat vond ik een beetje vreemd, maargoed, dan krijg je vast megaveel eten.

Wel zaten er komkommersushi's in dat vegamenu, en ik mag geen komkommer, dat zei ik ook. Waarop de bediening besloot dat de anderen dan maar mijn komkommersushi's moesten opeten. Blijkbaar vonden ze dat ook van de rest van mijn eten, want in de zeewiersalade vond ik geraspte komkommer, in de rijst vond ik geraspte komkommer in de tempura leek iets op komkommer, maar was waarschijnlijk courgette, maar er zat wel een tandenstoker in een tempura-ui. Maar zowaar, in de omelet nigiri en de tofu zat geen komkommer.

Ik vind het echt gigantisch slordig, of eigenlijk gewoon fout, dat ze niet hebben gewaarschuwd dat er overal komkommer in zou zitten (of het er gewoon uit hadden gehaald) want als ze dat hadden gedaan, waren we gewoon ergens anders gaan eten, nu heb ik een heleboel gerechten gehad waar ik één hapje van heb gegeten, alvorens ik de komkommer heb ontdekt.
Ook vind ik het stom dat ze zo weinig vega hebben, en zo moeilijk doen over het menu. Vegavriendin die het eerder wel lekker vond, mocht ook niet iets uit het menu niet eten, en al helemaal niet vervangen door iets anders. Dan moest ze maar los bestellen, maar toen ze dat probeerde wist de bediening haar te vertellen dat in alles vlees zou zitten. Dus dan maar wel een vegamenu, met allemaal dingen die je niet wilt eten.

Uiteindelijk hebben ze wel een rekenfout gemaakt van 15 euro in ons voordeel, en we hebben geen fooi gegeven, dus zijn we bij Haägen-Dasz een ijsje gaan eten. En na mijn vraag over wat zuivel/cacao/appelvrij was, kreeg ik andere mini-hoorntjes op mijn ijsje dan de anderen. Die van mij waren niet in de chocola gedoopt  :D
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Blacklist
« Reactie #253 Gepost op: 29 oktober 2006, 17:04:17 »
Ik wilde afgelopen donderdag bij Tempura gaan eten (maar ben bij Kadijk terecht gekomen). Toeval!
Als je nog een keer veggie Japans wilt eten kun je goed naar Kagetsu, daar zijn dingen zonder komkommer, maar hey jij mag toch geen vetsin, want in alle sushirijst wordt vetsin gedaan (via de azijn).
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2006, 17:04:31 door Selly »
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Blacklist
« Reactie #254 Gepost op: 29 oktober 2006, 17:21:47 »
Hmm, ik geloof dat ik vooral moet oppassen met vetsin omdat het alle allergische reacties versterkt en ik denk dat ik best veel moet eten voordat ik er echt last van krijg. Gewone bouillonblokjes gaan namelijk goed (nouja, ik eet ze natuurlijk niet puur en gebruik meer water dan dat er op het doosje staat, maar het gaat goed), dus ik denk dat een beetje via de azijn in de rijst ook niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Van wagamama had ik trouwens wel een reactie, maar geen idee wat het precies was natuurlijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Blacklist
« Reactie #255 Gepost op: 31 oktober 2006, 07:21:13 »
Afgelopen zondag bij De Reiger in Zijtaart gegeten. Voorgerechten konden niet vegetarisch gemaakt worden, dus ik moest maar naar de saladebar. Daar sla met eiersalade gehaald.
Hoofdgerecht: een wrap met groenten en brie, een stuk tomaat, wat rijst en een gevulde paprika.
De groenten in de wrap waren rauw, de rijst niet gaar en de paprika veel te zout. Dus ik weer naar de saladebar. Sla met eiersalade..
En het toetje (ijs met kersen) was erg lekker.

Maar 19,90 betalen voor een keuzemenu dat vervolgens bestaat uit salade van de (gratis) saladebar..  
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #256 Gepost op: 02 november 2006, 09:41:00 »
Afgelopen zondag bij De Reiger in Zijtaart gegeten.

Het is al knap dat een gehucht met 6 inwoners een restaurant heeft  :)

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Blacklist
« Reactie #257 Gepost op: 06 november 2006, 23:22:50 »
Afgelopen zondag bij De Reiger in Zijtaart gegeten.

Het is al knap dat een gehucht met 6 inwoners een restaurant heeft  :)

Je moet eens zien hoe druk het daar is op een zondagavond.. Ik vraag me af wat al die mensen toch te zoeken hadden in dat gat ;)
Voor het eten moet je er als vega iig niet zijn!
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #258 Gepost op: 11 december 2006, 14:32:42 »
Nou, ik heb er weer 1 voor de blacklist: de afhaalwok tegenover Musis Sacrum in Arnhem. Afgelopen zaterdag was ik in Musis Sacrum voor een lekker metalfestivalletje. Leuke bands enzo, maar minder leuk eten. Ik mailde aan de organisatie:


De Arnhem metal meeting was weer geslaagd, net als vorig jaar! Wat ik wel erg slecht vond, was het eten. Volgens de site zou er 'a selection of meat and vegetarian sandwiches' zijn. Ik, als vegetariër, kon echter alleen kiezen tussen kaassouflé en broodje kaassoufflé. Bovendien waren die ten tijde van Pungent Stench (halverwege het festival) al uitverkocht. Wat is er gebeurd met de patat van vorig jaar? Ik hoop dat de catering volgend jaar wat meer te bieden heeft voor mensen die ervoor kiezen geen vlees te eten.


Waarop zij antwoordden:

Beste mevrouw Roodbaard,

Goed om te horen dat je het een geslaagd evenement vond/vind.

Hoewel we zeer tevreden zijn over al het geboden deel ik je mening dat dit beter had gemoeten. Om niet nader te noemen reden heeft het Musis Sacrum niet kunnen voldoen aan datgene wat wij aan het publiek beloofd hebben. Mijn excuses hiervoor. Hopelijk heb je een lekker vegetarisch maal bij de afhaalwok – aan de overkant van Musis – gehaald.


Hopelijk tot volgend jaar en we zorgen dan beter voor de vegetariërs onder ons.

mvg,



Gelukkig reageren ze er goed op :) en gaan ze er wat aan doen. Voor de blacklist nomineer ik dus ook NIET musis sacrum maar wel die afhaalwok. Ik vond het erg jammer (of zeg maar gerust zwaar asociaal) dat die tent (die ik dus bij deze op de blacklist zet) VLEES  door de vegetarische hap gooit. De bastards! Toen ik er wat van zei kreeg ik niet echt een antwoord ('uhh, volgens mij is dat vlees, mevrouw'), dus toen heb ik later op het station maar een grote zak M&M's gehaald....



In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #259 Gepost op: 18 december 2006, 20:43:40 »
Iedereen weet het wel, maar dikke tip: ga nooit lukraak zomaar plotseling naar een (afhaal-)Chinees! Ik had het moeten weten, ik had eerst rustig op de kaart moeten kijken, maar nee ik had zo'n honger en liep meteen naar binnen in de China Garden, nu Fong Shou genaamd, in Horst. Enter leeg chinees restaurant met inboedel die in de Chinese jaren 80 retro waren, twee jonge kibbelende Nederlandse meiden met te dikke kont achter de toonbank en een oud Chinees-ogend vrouwtje.
Of ik voor twee personen wat gevarieerd vegetarisch chinees mee kon nemen? Ja hoor geen probleem, antwoorde een van de meiden. Ik wilde bami ZONDER vlees, ZONDER VLEES zei ik drie keer, jaaaa zonder vlees helemaal vegetarisch geen probleem en ze schreef het op. En ik wilde ook iets van tofoe... nou daar had ze nog nooit van gehoord. Chinees vrouwtje erbij, nee zij ook niet. En toen had ik weg moeten gaan, maar ja ik had Chinees beloofd aan mijn ega, dus Chinees ging ze krijgen. Maar vegetarische sate kon wel, nou dat leek me wel wat. En ook wat tjap tjoy want veel meer keuze was er ook niet.

En daar ging ik zitten wachten op 2 meter rechtvoor de toonbank in het zicht van de meiden. De meiden en het vrouwtje waren ondertussen er lustig onderling op los aan het kibbelen wat er nou aan was om vegetarisch te eten was bij de chinees, dat het zo weinig was, ook weinig keuze, je had niet echt gegeten als je dat ophad, en de meiden gingen als ze thuis waren nog eens lekker dittem en dattum vlees verschransen. Opeens slaakt het chinese vrouwtje een kreet, ze draait zich om en doet het schuifdeurtje omhoog van de dichte keuken. Ze roept iets chinezerigs naar binnen, sluit het schuifdeurtje en vertelt me dat ze vergeten was om te melden dat er geen vlees in de bami moest. Of ik dat erg vond. Ja dat vond ik dus erg. Zij schuifdeurtje omhoog, riep iets, en vertelde me dat het opnieuw gemaakt zou worden. Ik blij. Ik had toen nog hoop.
Na nog wat gekibbel aangehoord te hebben is mijn portie dan eindelijk klaar. Opeens komen er twee man achter mij binnen die ook enorme honger hebben want ze gaan pal achter mij staan en dringen om te bestellen. Ik betaal, pak ietwat gehaast de tas aan met eten, wil snel weglopen tot het oude Chinese vrouwtje opeens zegt: jaaa maar de sate is natuurlijk van kip, maar dat is logisch!
AAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHH HH!