Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17440 Gepost op: 22 juni 2019, 19:16:32 »
Een hartige pannenkoek, gevuld met ui, tomaat, venkel en kaas, bestrooid met rucola.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17441 Gepost op: 22 juni 2019, 19:33:25 »
Vega BBQ, met onder andere de Incredible Burger en nuggets van Boon om eens uit te proberen.
Met knoflooksaus. Veel knoflooksaus!

Update: De nuggets van Boon vond ik erg smakeloos. De incredible burger ziet er eng echt uit, maar smaakt gebakken net als een gewone vegaburger. Niet slecht, maar de hogere prijs zeker niet waard voor mij. Allebei dus geen blijvertje op mijn boodschappenlijstje.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2019, 21:27:32 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17442 Gepost op: 22 juni 2019, 19:35:10 »
Ook elke dag  gegeten, maar weinig computertijd.

Gisteren hadden we nog een verspakket liggen van AH voor moussaka, maar daar had ik helemaal geen zin in. Ik heb er ratatouille van gemaakt, even in de oven met een ei erop. Met stokbrood. Een vriendin bracht nog een ‘bountytaart’. Daar aten we ook een stukje van.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17443 Gepost op: 23 juni 2019, 19:04:39 »
Triootje van tomaat: tomatensoep, caprese salade, en een foccacia met lijf en tomaat. Ik heb een tomatentrek waar je u tegen zegt  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17444 Gepost op: 23 juni 2019, 21:38:26 »
Terug van een weekendje Zeeland, salade van de AH in de trein. Geitenkaas-appel met pasta.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17445 Gepost op: 23 juni 2019, 21:53:35 »
Pellkartoffeln! In de schil gekookte aardappeltjes, met een klontje knoflookboter om ze aan tafel mee te bestrijken. Erbij een salade van venkel, bospeen, paprika, radijs, ijsbergsla en kidneybonen, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17446 Gepost op: 24 juni 2019, 10:02:51 »
Broodjes veggieterrier en zuurkool, restje ratatouille en bountytaart.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2019, 10:07:57 door LL de Ling »

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17447 Gepost op: 24 juni 2019, 13:52:08 »
papas aliñas en peultjes

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17448 Gepost op: 24 juni 2019, 23:14:55 »
In de trein onderweg naar Keulen twee wraps gevuld met hummus en groente gegeten. Vanavond in een Italiaans restaurant aan de rand van Keulen 'hausgemachte' spinazieravioli, die best aardig waren (het pizzadeeg was op, anders had ik toch liever een pizza genomen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17449 Gepost op: 25 juni 2019, 10:03:16 »
Gisteren tomatensoep (bakje van mijn moeder meegekregen  :)) met een vijgengranolading van AH (niet zo lekker als ik gehoopt had en ik had mijn principes er nog wel voor opzij gezet, want geen bio geitenkaas) en snijboontjes.

Vanavond waarschijnlijk een maaltijdsalade van AH (met mangodressing).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17450 Gepost op: 25 juni 2019, 11:06:04 »
Even een offtopic vraag, maar vind iemand van jullie barbecuen eigenlijk wel leuk?

Wij steken thuis echt nooit de barbecue aan. Gedoe, het brandt aan, wordt droog, duurt lang, gesleep met spullen naar de tuin, we leggen de spullen te snel op de barbecue waardoor we al uitgegeten zijn als de kooltjes pas goed gloeien, enzovoort.

Om nog maar te zwijgen over een gemengde barbecue (met vleeseters dus). Tangen die door elkaar worden gebruikt, vlees op jouw stukje rooster, vleeseters die met jouw groentespies aan de haal gaan, discussies over de bioindustrie, enzovoort.

Herkenbaar? Of doe ik iets fout?

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17451 Gepost op: 25 juni 2019, 11:20:56 »
Herkenbaar. En voor barbecueën moet je nog vrienden hebben ook...

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17452 Gepost op: 25 juni 2019, 12:28:14 »
Herkenbaar. En voor barbecueën moet je nog vrienden hebben ook...

Nee hoor hoeft niet. Wij hebben (Amerikaanse) buren gehad die volgens mij geen andere methode wisten om vlees te bereiden. Weer of geen weer, midden in de winter, altijd waren ze met dat ding in de weer. Gewoon met z'n tweetjes, op vrienden heb ik ze nooit betrapt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17453 Gepost op: 25 juni 2019, 12:50:50 »
Ik barbecue ook gewoon in mijn eentje hoor, als er geen vrienden kunnen. Een barbecue met vleeseters vind ik een drama, dat doe ik liever niet. Een vegetarische barbecue vind ik extreem lekker en gezellig. Maiskolf, paprika, halloumi, pakketjes met champignons, gepofte aardappel, wat vleesvervangers, rauwkost erbij, en vooral veel knoflooksaus.  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17454 Gepost op: 25 juni 2019, 12:51:22 »
De vegatopia-barbecue in het Amsterdamse bos vond ik best leuk. Wel wat jaartjes geleden...

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17455 Gepost op: 25 juni 2019, 18:04:20 »
Vanwege de hitte: gazpacho. Erbij bruschetta met tomaat en ui, een schaaltje olijven, en een omeletje met champignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17456 Gepost op: 25 juni 2019, 18:27:27 »
Vanmiddag met collega's op Köln HBf een salade met falafel en zoete aardappel gescoord. Nu zit ik in de trein terug naar Nijmegen met een kaiserbrötchen met kaas als proviand. Vanavond thuis nog wat kerstomaatjes snoepen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17457 Gepost op: 25 juni 2019, 21:32:39 »
Pitabroodjes met falafel en veel groenten. Even vegeten dat ik waarschijnlijk dat nog wel vaker ga eten. De komende dagen wordt het namelijk erg heet in Werchter, en falafel is ideaal festival eten dan.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17458 Gepost op: 25 juni 2019, 21:38:00 »
Ik barbecue ook gewoon in mijn eentje hoor, als er geen vrienden kunnen. Een barbecue met vleeseters vind ik een drama, dat doe ik liever niet. Een vegetarische barbecue vind ik extreem lekker en gezellig. Maiskolf, paprika, halloumi, pakketjes met champignons, gepofte aardappel, wat vleesvervangers, rauwkost erbij, en vooral veel knoflooksaus.  ;D
Ik vind aan tafel koken en eten sowieso leuk en gezellig - lekker lang kletsen, met eten frutselen, experimenteren en eten. Zo ook barbecue, al hebben dat dit jaar nog niet gedaan. Halloumi, gevulde champignons, gemarineerde tempeh, gemarineerde groente (paprika, courgette, aubergine), stokbrood, zelfgemaakte sausjes. Barbecue met vleeseters doe ik, net als Sam, ook liever niet, zelfs als er twee gescheiden barbecues zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17459 Gepost op: 26 juni 2019, 11:28:09 »
gisteren auberginerolletjes met gorgonzola, rucola en tomatensaus.
Vanavond terong belado met rijst en een gebakken eitje.

Ik ben niet zo van de bbq maar verheug me op de bbq die ik binnenkort (met vleeseters) ga hebben. Soms is het niet erg als de maaltijd uit brood met kruidenboter en een bak rauwkost bestaat. Dat heeft meer te maken met het gezelschap dan met het eten.  ;D