Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 21.115
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25260 Gepost op: 27 augustus 2025, 20:04:57 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, erbij een stoofje van broccoli, venkel, bospeen, paprika en bruine bonen. En vanmiddag had ik nog een snelle misosoep met aubergine, champignon, tofu en bosui.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.841
« Reactie #25261 Gepost op: 27 augustus 2025, 22:30:18 »
Vanmiddag in Middelburg geluncht met mijn zus bij Jells lunchcafé. Het ligt aan een hofje recht onder de Lange Jan. Het hele hofje is hun terras,dat heel groot is, maar leuk is ingericht met allerlei planten, kruiden en fruitboompjes.

Ik had een platbrood met falafel, geroosterde groenten, rode ui,  tzatziki en een dot ruccola en sla. Het platbrood was niet erg plat, meer fluffy als een focaccia, maar lekker en goed belegd. Ik had ook nog een stukje cheesecake met mango.

Vanavond at ik weer thuis, aardappelblokjes met allerlei groenten in ewn wit sausje met little willies.

Offline Sam

• 7.406
« Reactie #25262 Gepost op: 28 augustus 2025, 18:48:30 »
Curry avond: dhal, saag, een milde curry met aardappel en bloemkool, en shahi paneer. Erbij zelfgebakken nan, en een paar poppadums.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.115
    • Mijn Homepage
« Reactie #25263 Gepost op: 28 augustus 2025, 21:17:30 »
Curry avond: dhal, saag, een milde curry met aardappel en bloemkool, en shahi paneer. Erbij zelfgebakken nan, en een paar poppadums.
Dat klinkt lekker, Sam!

Wij hadden gebakken gnocchi met erbij een fikse salade. En op mijn werk heb ik vanmiddag weer een snelle soep van fijngesneden groente en champignons in elkaar gedraaid.

Offline Sven

• 4.111
« Reactie #25264 Gepost op: 28 augustus 2025, 21:46:34 »
Vega thali bij Indian Tadka in Brussel. Daarbij rijst en garlic naan. Lekker, ruime portie en niet bepaald duur. Eigenlijk vrij toevallig beland, want we hadden eerst het restaurant ernaast voor ogen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.841
« Reactie #25265 Gepost op: 28 augustus 2025, 23:08:49 »
Nu krijg ik ook weer zin in Indiaas ;)

Vandaag omelet met ui op natuurwinkelbrood als lunch.

Vroeg gegeten want ik ging weer naar een concert (dichterbij deze keer): couscous met groentenajine (o.a. aubergine, courgette, paprika en kikkererwten).

Offline Sam

• 7.406
« Reactie #25266 Gepost op: Gisteren om 20:40:48 »
Er was nog meer dan genoeg over voor nog een curry maaltijd, dus dat was snel en erg lekker. Nog een lunch-hapje over voor morgen!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.841
« Reactie #25267 Gepost op: Gisteren om 21:31:25 »
Weer vroeg gegeten, wsnt deze keer naar een concertfilm. Pastasalade met feta, maïs, paprika, tomaat, komkommer en gemengde sla.

Offline Sven

• 4.111
« Reactie #25268 Gepost op: Vandaag om 00:05:14 »
Chili sin carne met rijst
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.115
    • Mijn Homepage
« Reactie #25269 Gepost op: Vandaag om 16:22:26 »
Gisteren stond er nasi goreng tempeh op tafel, met erbij pindasaus, gebakken uitjes, en een atjar. Vandaag zit ik in de trein naar Chemnitz met als reisproviand een stokbbrood, hummus en een mix van tomaten, bosui en pepertjes, twee thermoskannen thee en een fles water. Wellicht haal ik vanavond nog iets kleins, warms bij de Vietnamees die dicht bij het hotel zit (zag ik op Google Maps), maar een complete maaltijd zal niet nodig zijn.