Nog steeds op de Faeröer, omwille van de hogere prijzen hier en het saaiere vega aanbod heb ik vooral zelf simpele dingen gemaakt van pasta pesto met een salade tot broccoli met roerei, pindasaus en noedels.
Vrijdag uitgenodigd bij iemand thuis. Dit keer wel vegavriendelijk nadat ik eerder een uitnodiging voor walvis met spekjes heb afgeslagen. Soort pizza, flinke salade met o.a.vers fruit, zelf gebakken broodjes, soort eton mess toe. Ook was er zelfgemaakte jam van engelwortel, bijzonder.
Vandaag op het zuidelijke eiland Suðuroy bij Café Mormor linzensoep met zelfgebakken broodje. Erg lekker maar met € 19 wel aan de prijs. Daarna vastgesteld dat mijn ferry niet doorging door de harde wind. Dan maar hotel gezocht en 's avonds iets gegeten in het enige wat open was in Tøvoyri volgens mij, een pizza en burgerplek. Pizza met margherita (lees: tomatensaus, heel veel kaas, oregano), een kleine salade en een biertje voor € 19,50.
Verder is dit wel een fantastische bestemming met een goede algemene dienstverlening en vriendelijke mensen. Liften is hier ook belachelijk simpel. Iedereen stopt gewoon.