Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #360 Gepost op: 03 juli 2006, 17:05:18 »
mijn moeder roerbakte de spitskool altijd (in smalle reepjes gesneden) en deed er dan kerriepoeder bij. is erg lekker bij de aardappels of zo.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #361 Gepost op: 03 juli 2006, 22:08:55 »
Roergebakken spitskool is ook lekker in de risotto met doperwten of tuinbonen, munt en parmezaanse kaas.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2006, 22:42:04 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #362 Gepost op: 03 juli 2006, 22:34:11 »
Oeh, dat klinkt goed! (Inmiddels is de spitskool reeds opgegeten, maar ik onthou hem!)
This is between me and the vegetable!

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #363 Gepost op: 04 juli 2006, 17:24:21 »
Ik heb een pak Tarly staan, maar ben er eigenlijk niet zo'n fan van. Is er een manier om het lekker te maken? ;)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #364 Gepost op: 04 juli 2006, 17:44:06 »
In de oven (dan dus eerst koken) met paprika, een beetje kwark, kaas, een uitje, plakjes tomaat, evt. plakjes zwarte olijven, oregano, is wel aardig.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #365 Gepost op: 04 juli 2006, 19:42:35 »
Als je iets zoekt wat snel klaar is: gekookte tarly waarbij je broccoliroosjes kort even meekookt. Roerbakken met stukjes/plakjes tomaat en feta. Heb ik jaren geleden zo eens bij iemand gegeten en is simpel en snel klaar.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #366 Gepost op: 04 juli 2006, 21:31:17 »
Als je iets zoekt wat snel klaar is: gekookte tarly waarbij je broccoliroosjes kort even meekookt. Roerbakken met stukjes/plakjes tomaat en feta. Heb ik jaren geleden zo eens bij iemand gegeten en is simpel en snel klaar.

Is het ook lékker?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #367 Gepost op: 04 juli 2006, 21:46:49 »
Tarly is gewoon niet lekker. De bijt is nogal rubberig, bleh.

Misschien kan je het eerst aanfruiten met een uitje en dan droogkoken volgens de aanwijzingen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #368 Gepost op: 04 juli 2006, 22:08:07 »
rubberig


is er dan een geen burgertje van te bouwen?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #369 Gepost op: 04 juli 2006, 22:59:47 »
rubberig


is er dan een geen burgertje van te bouwen?
Als je een fan van de Mac was misschien?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #370 Gepost op: 05 juli 2006, 11:54:07 »
Als je iets zoekt wat snel klaar is: gekookte tarly waarbij je broccoliroosjes kort even meekookt. Roerbakken met stukjes/plakjes tomaat en feta. Heb ik jaren geleden zo eens bij iemand gegeten en is simpel en snel klaar.

Is het ook lékker?

Ja, ik vond het wel lekker! De feta maakt het wat hartig/zoutig en daar hou ik wel van.  :)

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #371 Gepost op: 28 augustus 2006, 22:39:07 »
Ik verhuis donderdag en wil dus zoveel mogelijk restjes van mijn frigo opgebruiken. Woensdag kook ik niet, want dan wil ik al ingepakt hebben, dus is voor morgen. Ik wil ook niet te veel bijkopen, wegens krapzitten en dan met meer spullen zitten om te verhuizen prolly.

Ik heb nog (buiten standaard dingen, en currypasta's) :

- wortelen
- champignons
- halve paprika
- zwarte olijven
- beetje room
- melk
- aardappelen
- stukje gember
- beetje halfverlepte koriander

Andere dingen, die misschien minder standaard zijn en ik nu in de voorraadkast heb zijn: zeewier, gedroogde muerpaddestoelen, noten, rozijnen, pindakaas, quinoa, ketjap...

Kan iemand een origineel recept bedenken? Oh ja, heb geen pasta meer (buiten lasagnevellen, maar mijn oven werkt niet, buiten de grill).


Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #372 Gepost op: 29 augustus 2006, 10:14:54 »
Ik heb van een vriendin uit Frankrijk een flesje truffelolie gekregen. En ze zei er bij dat deze olie voor warme gerechten is. Ik heb nog nooit met truffelolie gekookt, wat doen jullie daar zoal mee?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #373 Gepost op: 29 augustus 2006, 10:33:43 »
Een beetje over de pasta. Of over een fijn stukje kaas. Of over de pizza. Allemaal niet te veel, maar wel fijn. Schijnt ook erg goed te zijn in combinatie met soep van topinamboer (dus dan ook door de artisjokkendressing denk ik haast.)
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #374 Gepost op: 29 augustus 2006, 12:22:02 »
Ik verhuis donderdag en wil dus zoveel mogelijk restjes van mijn frigo opgebruiken. Woensdag kook ik niet, want dan wil ik al ingepakt hebben, dus is voor morgen. Ik wil ook niet te veel bijkopen, wegens krapzitten en dan met meer spullen zitten om te verhuizen prolly.

- melk
- aardappelen
- wortelen
- stukje gember
- beetje halfverlepte koriander

Het weer begint al knap herfstig te worden, dus een pittige wortelstamppot met exotische inslag lijkt me niet verkeerd. De wortelen zou ik snipperen en roerbakken in wat olie met gember. Liefst ook wat knoflook, of ui erbij (basisvoorraad?). Mengen door de aardappelpuree, en op smaak brengen met ketjap, koriander, zout en peper/sambal.

- champignons
- halve paprika

Roergebakken champignons en paprika lijken me erg lekker bij/door de stamppot.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 12:24:02 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #375 Gepost op: 29 augustus 2006, 12:28:01 »
ik dacht meer aan een couscous-stoofschotel: met wortelen, aardappel, champignons, paprika, olijven, koriander, misschien de rozijnen...

CarolineV

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #376 Gepost op: 29 augustus 2006, 16:23:44 »
Ik heb nog nooit met truffelolie gekookt, wat doen jullie daar zoal mee?

Ik maak er o.a. een romig truffelsausje voor bij de pasta mee.

Sjalotje en knoflook aanzetten in wat boter, 200ml room toevoegen en een drietal lepels truffelolie, laten inkoken. Op smaak brengen met peper, zout en eventueel nog wat truffelolie.
Serveren met (bij voorkeur verse) tagliatelle, wat geroerbakte spinazie, rucola en in dunne reepjes gesneden en ontpitte tomaat.
In beperkte porties is dit een prima voorgerechtje, maar het voldoet ook prima als hoofdgerecht (komt uit een menu in de kleuren van de Italiaanse vlag en dit was het voorgerechtje  ;))

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #377 Gepost op: 29 augustus 2006, 16:42:11 »
klinkt erg lekker... ik ga ook maar eens truffelolie kopen.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #378 Gepost op: 29 augustus 2006, 17:20:20 »
Ik heb nog nooit met truffelolie gekookt, wat doen jullie daar zoal mee?

Ik maak er o.a. een romig truffelsausje voor bij de pasta mee.

Sjalotje en knoflook aanzetten in wat boter, 200ml room toevoegen en een drietal lepels truffelolie, laten inkoken. Op smaak brengen met peper, zout en eventueel nog wat truffelolie.
Serveren met (bij voorkeur verse) tagliatelle, wat geroerbakte spinazie, rucola en in dunne reepjes gesneden en ontpitte tomaat.
In beperkte porties is dit een prima voorgerechtje, maar het voldoet ook prima als hoofdgerecht (komt uit een menu in de kleuren van de Italiaanse vlag en dit was het voorgerechtje  ;))

Oeh dat klinkt lekker inderdaad, bedankt!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #379 Gepost op: 30 augustus 2006, 21:05:00 »
De keuken moest al een dag eerder uitgeruimd worden omdat ze er in gingen werken, wat ze uiteindelijk niet hebben gedaan, dus we zijn in de plaats uit gaan eten. Toch bedankt voor de tips!