Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18960 Gepost op: 19 juni 2020, 20:31:49 »
Gladnoedels met spitskool, broccoli, wortel en paprika, lekker op smaak gebracht met knoflook, gember, pepertje, goede sojasaus, kwakje stroop en citroensap. Bestrooid met sesamzaad en katjangs uit de vijzel, en blokjes gemarineerde tofu (nieuwe ontdekking: de unicurd deep fried tofu, o.a. Amazing Oriental, lekker stevige bite). Op tafel atjar van komkommer, gebakken uitjes, sambal, kokosrasp en chilisaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18961 Gepost op: 19 juni 2020, 21:25:12 »
Potluck bij een kennis in de tuin. Zelf gebracht: linzengehaktbrood uit de Vega Optie van Joke Boon. Zeer positief onthaald. Als toetje was er een tiramisu met aardbeien en rabarber.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18962 Gepost op: 20 juni 2020, 07:45:09 »
Gister witte asperges met erg goed gelukte hollandaisesaus en aardappelgratin. Een lekkere riesling erbij. Nectarine toe.

Vandaag polenta met gemengde paddenstoelen en parmezaanse kaas en verse doperwtjes met slahartjes op z'n Frans. Kersen toe.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18963 Gepost op: 20 juni 2020, 21:20:26 »
Tomaat is toch ook niet zo verantwoord als je gevoelig bent voor histamine (meen ik me te herinneren)?

Het staat inderdaad op veel van die lijstjes, maar ik lijk daar juist geen last van te hebben. We eten vaak tomaten uit blik, tomatenpuree en cherrytomaatjes en dat gaat goed, gek genoeg. Het is bij alles uitproberen.

Er stond geen gistextract bij, wat meestal de boosdoender is bij soep.
Nu had ik die dag ook al (hele slappe) koffie op, en chocola, dus dan heb je al minder ruimte over.

Aja, fijn dat tomaat (meestal) wel goed gaat! Ik heb me er ooit eens in verdiept, maar ik heb alleen extreme last van aardbeien in grote hoeveelheden en rode wijn. Maar laatste jaren zijn de klachten wel echt minder. Waarbij dat precies aan te danken heb, weet ik niet. Rode wijn drink ik nooit meer, maar dat is het volgens mij niet :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18964 Gepost op: 20 juni 2020, 21:49:28 »
Pizza!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18965 Gepost op: 20 juni 2020, 22:38:27 »
Hier ook pizza! Afgehaald bij Pizza Dennis, een familiebedrijfje dat al jaren in Delft zit. Er zit altijd lekker veel beleg op, en als je ze afhaalt zijn ze maar 5 euro.   

Mijn vriend hald 4 kazen, ik de vegatriana, met champies, artisjok, zwarte olijven en ui. Had ik zin in. Dat zijn wel dingen waar ik een beetje mee moet uitkijken, maar gelukkig viel het mee met buikpijn.

Ik heb ooit een mooi lijstje gevonden met kruisallergieën, die ook specifiek aangaf per soort allergie. Ik ben wel allergisch voor boompollen en stof, maar bijna niet voor graspollen. Dus dat kan wel verklaren waarom ik op sommige dingen niet reageer die wel in de algemene lijstjes staan. Nu het met mijn allegie veel beter gaat, kan ik meestal ook wat meer hebben qua eten

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18966 Gepost op: 21 juni 2020, 00:06:29 »
Etentje met vrienden 's middags: vegetarische paella (gemaakt door een Spanjaard), gemengde salade met feta, karamelflan.

Als tweede dessert waren er kaiserschmarrn. Uiteindelijk is het zo laat geworden dat we die pas om 7 uur 's avonds gegeten hebben. Dat telde dus als avondeten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18967 Gepost op: 21 juni 2020, 20:04:23 »
Dry fried sperziebonen, aardappelsliertjes met Chinese azijn, mapo tofu, Shaghai paksoi met vega oestersaus, pittige komkommersalade, rijst.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18968 Gepost op: 21 juni 2020, 20:16:37 »
Pellkartoffeln mit Kräuterquark. In de schil gekookte nieuwe aardappeltjes met kwark gekruid met bieslook uit de tuin en knoflook. Erbij een salade van wortel, venkel, paprika, komkommer, ijsbergsla en kidneybonen met een zoet-pittige dressing met o.a. nectarinejam en grove mosterd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18969 Gepost op: 21 juni 2020, 20:38:09 »
Flammkuchen met griekse yoghurt, champignons, vega spekjes en kaas. Erbij een komkommersalade en een witlofsalade met wortel en appel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18970 Gepost op: 22 juni 2020, 00:06:23 »
Gestoomde bloemkool, aardappels in de schil, wortelsalade. Erbij mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18971 Gepost op: 22 juni 2020, 08:54:03 »
Gisteren een goede tajine van de interessante recepten-website van De Vegetarische Slager. Ui, erwten, krieltjes, wortelen en gehacktballen in tomatensaus.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18972 Gepost op: 22 juni 2020, 15:00:54 »
Pannekoeken gourmet! Met mozzarella, cherry tomaatjes, iets voorgebakken champignons, verse basilicum, rode ui, en wat er verder nog aan lekkers in de koelkast ligt. Komkommersalade ernaast. Als toetje natuurlijk een paar appelpannekoekjes met poedersuiker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18973 Gepost op: 22 juni 2020, 19:25:27 »
Aardappel/tomaatgratin.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18974 Gepost op: 22 juni 2020, 20:22:28 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een frisse salade van geblancheerde bloemkool, bleekselderij, radijs, rode paprika, ijsbergsla en kidneybonen in een yoghurt-mosterddressing, bestrooid met geroosterd sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18975 Gepost op: 22 juni 2020, 21:35:59 »
Gister een fantastische pizza gegeten met ui, paprika, artisjokken, tomaat en gorgonzola bij pizzeria in mijn geboorteplaats Bolsward, vandaag een vegetarische schnitzel, geroosterde krieltjes uit de oven, gekookte venkel en komkommer-radijssalade. Er extra bij wat dille-mayonaise voor bij de geroosterde krieltjes.

Morgen bbq met de de volwassen kinderen
We beginnen met filodeeg/ haloumi-sigaren en kaasfondue van camembert uit de bbq-oven met stokbrood uit diezelfde oven met kruidenboter in de kerven, pizza’puntjes  van tortilla’s, roomkaas, jalopeno’s, cheddar en bosui

Gevulde portobello’s met kruidenroomkaas, rucola en pijnboompitjes

Oosterse Gemarineerde Auberginehelften met zeezout, Groentenpakketjes met Oosterse Chili-dip. Erbij gemarineerde tofu-spiesjes met mango/ kerriesausje.

Feta in folie met salsa van tomaat jalopeno’s limoensap, knoflook,
suiker en lente-uitjes met geroosterde plakken zoete aardappel.

Erbij: salade en tzatziki met puntjes pitabrood

Dessert: gegrild fruit met Griekse yoghurt met honing, lavendelbloempjes en geroosterde noten
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2020, 21:50:51 door Hedwig »

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18976 Gepost op: 22 juni 2020, 22:05:58 »
Dat klinkt allemaal vreselijk lekker Hedwig!  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18977 Gepost op: 22 juni 2020, 22:44:33 »
Sperzieboontjes, restje bloemkool van gisteren, rijst, pindasaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18978 Gepost op: 23 juni 2020, 00:10:20 »
Gebakken aardappelschijfjes, aufwiederschnitzel, bloemkool met een beetje saus. Mijn vriend wilde eerst vandaag pastasalade of falafel maken, maar verzon dat we de komende paar dagen waarschijnlijk dat al gaan eten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18979 Gepost op: 23 juni 2020, 20:30:17 »
Farinata, lekker gekruid met knoflook, rozemarijn, pepertje en prei. Met een fikse salade van ijsbergsla, venkel, koolrabi, wortel, paprika, ijsbergsla en kikkererwten met een rode-wijnazijn-stroop-mosterddressing, bestrooid met kleine blokjes feta.
Gemüse ist mein Fleisch