Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25640 Gepost op: 29 december 2025, 20:35:18 »
Een soort Shepherd's Pie van winterpeen, paprika, venkel, bruine bonen en peterselie in tomatensaus, bedekt met aardappel-knolselderij-puree.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25641 Gepost op: 30 december 2025, 17:15:54 »
Gisteren pizza met paprika, olijven, jalapenos en drie soorten kaas. Vandaag filo pakketjes met spinazie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25642 Gepost op: 30 december 2025, 19:18:37 »
Wij zijn bij mijn vader in Leeuwarden. Ik heb een penne met geroosterde venkel, broccoli en paprika in tomatensaus gemaakt. Erbij een salade van ijsbergsla, rucola, komkommer en kidneybonen.

Offline meisbaer

• 5.952
« Reactie #25643 Gepost op: 30 december 2025, 21:07:26 »
Gisteren en vandaag had mijn vriend weer gekookt: volkoren pasta met kikkererwten en soepgroenten, stoofpotje van aardappelblokjes groenten en gemengde bonen met nuggets.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25644 Gepost op: 31 december 2025, 21:13:36 »

Offline Sven

• 4.191
« Reactie #25645 Gepost op: 01 januari 2026, 10:27:58 »
Op.oudjaar een etenje bij mij met een internationale groep van 10 mensen. Het eten was Indiaas: dahl van rode linzen, mattar paneer, palak aloo en raita. Daarbij rijst en knoflook naan. Iemand anders had nog pompoenquiche en aardappelgratin gekocht en dat was eveneens op. Kerststronk (gebak) en ijsstronk toe.

Daarna vuurwerk bij het Atomium. Spectaculair, maar chaos met openbaar vervoer achteraf. Ben dan maar te voet naar huis gegaan (5km). Ook geen probleem.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.952
« Reactie #25646 Gepost op: 01 januari 2026, 14:21:36 »
Gisteren volkoren pita's met falafel, gemengde sla en knoflooksaus. 's Avonds nog Mora (Veg slager) mini hapjes uit de oven en oliebollen.

Vandaag volkoren wraps met kerrieaardappels, sperziebonen, paprika en prei. Met hardgekookt ei.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25647 Gepost op: 01 januari 2026, 19:41:37 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een fikse salade van allerlei overgebleven groente en bruine bonen.

Vanochtend heb ik gebruncht met een grote hartige groentepannenkoek, lekkere restverwerking.

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25648 Gepost op: 01 januari 2026, 20:18:58 »
Gisteravond zelfgebakken oliebollen en appelflappen, daarna veel hapjes, kaasjes, chips etc.

Vandaag restjes daarvan, pyjama dagje want het werd een latertje 😁

Offline karl

• 6.556
« Reactie #25649 Gepost op: 01 januari 2026, 20:26:14 »
Gisteren de hier in supermarkten veel verkochte aperitiefhapjes uit de oven, voor ons vegetarische natuurlijk, en penne met kerstomaten en rucola. Vandaag een kookpot van aardappelen, wortelen, pastinaak, ui, peterseliewortel, pompoen en linzen (die laatste een traditioneel Italiaans nieuwjaar-ingrediënt.)

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25650 Gepost op: 02 januari 2026, 17:00:07 »
Vandaag toch wel erge behoefte aan groente, en iets stevig winters, dus het wordt spinaziestamppot. Met een vegetarische roockworst erbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25651 Gepost op: 02 januari 2026, 20:20:10 »
We zijn weer thuis. We vonden dat het tijd was voor iets stevigs: lasagne linzenbolognese, gevuld met fijngesneden knolselderij, bospeen, broccoli en berglinzen in een kruidige tomatensaus.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2026, 19:50:00 door Eelco »

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25652 Gepost op: 03 januari 2026, 16:15:06 »
Pasta pesto met veel kastanjechampignons, met een scheutje overgebleven slagroom.

Offline Sven

• 4.191
« Reactie #25653 Gepost op: 03 januari 2026, 18:31:47 »
Nieuwjaarsdag bij mijn ouders: bloemkool met bechamel, champignons met peultjes, supermarktrösti, kaasschnitzel.

Gisteren: pittige curry van rode bonen en tomaat met daarbij overgebleven basmatirijst en knofllooknaan van oudjaar.

Vanmiddag: veggie whopper met friet bij Burger King.

Vanavond: rest van curry en rijst. Broccoli om het geheel aan te vullen.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2026, 19:58:32 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25654 Gepost op: 03 januari 2026, 19:50:33 »
Tagliatelle in salieboter met erbij een stoofje van bloemkool, broccoli, bospeen en canellinibonen.

Offline karl

• 6.556
« Reactie #25655 Gepost op: 04 januari 2026, 11:20:22 »
Gekookte aardappelen en pompoen, gebakken champignons en gebakken schijven yacon en ui. Ik wou een soort béchamelsaus maken doch wij hebben zelden bloem in huis, die altijd weer vervalt. Kikkererwtenmeel gekocht dat, met olijfolie, melk, mosterd, kappertjes een wat ongewoon doch eetbaar resultaat gaf. Maar ik ga de mogelijkheden van dat kikkererwtenmeel eens opzoeken, een hartige pannenkoek lijkt me een eerste optie.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25656 Gepost op: 04 januari 2026, 18:45:40 »
Maar ik ga de mogelijkheden van dat kikkererwtenmeel eens opzoeken, een hartige pannenkoek lijkt me een eerste optie.
Sven heeft een recept voor kikkererwtenpannenkoekjes. Een farinata is ook een leuke optie.

Ik eet vanavond een lasagne gevuld met 'pompoenbolognese' (gepureerde pompoen met berglinzen, bosui, knoflook, pepertje), bedekt met vegan bechamelsaus.

Offline meisbaer

• 5.952
« Reactie #25657 Gepost op: 04 januari 2026, 21:31:27 »
Gisteren als lunch wrappizza's uit de pan met tomatenpuree met veel Italiaanse kruiden, wat fijne rode ui, tomaat en courgette. Erover geraspte herfstkaas (belegen graskaas) en pecorino.

' s Avonds flink gekookt, want ik had zin om een thali te vullen. Mattar paneer met currypasta uit Sri Lanka en kokosmelk, chana massala met courgette en tomaat, beetje dahl, bietenraïta , mangochutney en naan.

Ik had een grote pan dahl gemaakt (gele linzen, chana dahl, kaneel, kokos etc) en daar had ik vandaag bij de lunch een kom van. Groot deel in de vriezer en nog een kommetje in de koelkast voor later deze week.

Als avondeten vandaag gnocchi en groenten (pompoen, courgette, kikkererwten en paprika) uit de oven met Italiaanse kruiden en olijfolie. Met beetje geraspte pecorino erover aan tafel.

Ik kook altijd netjes de gnocchi voordat ie in de oven gaat, heeft iemand dat ook al eens zonder voorkoken geprobeerd?

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25658 Gepost op: 05 januari 2026, 19:25:53 »
Bietenrisotto, lekker op smaak gebracht met citroensap, rozemarijn en lavas. Erbij een stoofje van bloemkool en kikkererwten (met knoflook, pepertje, salie).

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25659 Gepost op: 05 januari 2026, 19:43:01 »
Ramen noedels met edamame boontjes, witte kool en wortel, gebakken met twee soorten sojasaus en chili.