Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17980 Gepost op: 05 november 2019, 20:55:00 »
Spruitjesstamppot! Erbij lekkere retro-groenteburgertjes van kidneybonen, courgette, paprika en maïs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17981 Gepost op: 06 november 2019, 09:30:51 »
Salade van rode biet, wortel, appel, kikkererwten en zilveruitjes. Daarbij opgebakken gnocchi met kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17982 Gepost op: 07 november 2019, 01:30:21 »
We hadden een gast te eten, dus ietsje uitgebreider dan normaal, maar nog steeds eenvoudig. Tagliatelle in pompoensaus, een salade van ijsbergsla, kidneybonen, koolrabi, paprika en komkommer bestrooid met geroosterde zonnebloempitten, en een stokbroodje uit de oven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17983 Gepost op: 07 november 2019, 13:18:23 »
Gisteren een roerbak van geroosterde mais/ kidneybonen/ puntpaprika/ vegagehakt en erbij een dot guacemole.

Vanavond boerenkoolstamppot met vegaballetjes uit de jus (de goedkoopste vegaballetjes van AH zijn dus heel prima wanneer je ze opwarmt in de jus). Erbij amsterdamse uitjes en erdoor een fijngesneden puntpaprika.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17984 Gepost op: 07 november 2019, 20:17:10 »
Ik had weer zin in taugé, dus mijn vriend had mie met taugé, spitskool, prei en tofublokjes gemaakt. Met ananasjes  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17985 Gepost op: 07 november 2019, 23:53:17 »
Geroosterde aardappeltjes uit de oven, lekker gekruid met rozemarijn en paprikapoeder. Erbij beetgaar gestoomde bloemkool in een lichte kaassaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17986 Gepost op: 08 november 2019, 12:57:44 »
Minestrone

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17987 Gepost op: 08 november 2019, 21:39:10 »
Lasagne bolognese met sojagranulaat, bleekselderij, wortel en groene paprika.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17988 Gepost op: 08 november 2019, 23:15:49 »
Bij mijn werk hebben ze altijd al een uitgebreide vrijdagmiddagborrel, en soms is er een feestelijk thema. Vandaag was er iets qua planning niet helemaal goed gegaan, er waren maar liefst drie dingen gepland. Een Après-ski feest, reünie met oud collega's èn er waren studenten uitgenodigd om tegen te lasertaggen in het gebouw (ja echt).

Heel gezellig allemaal en er zou pizza komen rond half acht. De pizza arriveerde pas om half negen, de pizzaboer vond een stuk of 75 pizza's  een beetje veel  ;) . Omdat er veel meer mensen waren dan verwacht, was en een uur later nog maar een stuk of 20 pizza's besteld  ;D

Ik had bij de eerste ronde een halve groentenpizza kunnen kapen, en had gelukkig al een goede bodem gelegd met stukjes stokbrood met hummus en kaasjes. Nu ben ik een beetje dood, met een verkoudheid die na twee weken eindelijk wat beter begint te worden, is het niet zo heel slim om te gaan lasertaggen en over muziek heen te praten   :angel: .

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17989 Gepost op: 09 november 2019, 21:30:25 »
Lekker romige risotto met fijngesneden venkel en bloemkool, op smaak gebracht met limoensap en -rasp, knoflook, pepertje, salie, Italiaanse harde kaas en een klontje boter.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17990 Gepost op: 10 november 2019, 12:11:52 »
Gisteren wraps met zwartebonenmengsel, salsa, feta en wat blokjes avocado  (was toch te hard voor guacamole).

Vandaag wordt het iets met van dat zelf kneedbare gehakt van Garden gourmet. Of ik maak groenten uit de oven, of iets van gestoofde spitskool. Koelkast puilt een beetje uit  :angel:.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17991 Gepost op: 10 november 2019, 16:47:58 »
Ik had gisteren een toogoodtogo-pakket opgehaald bij een groenteboer. Veel groenten die snel op moeten, dus gisteren rijst met kool, taugé, een eitje en pindasaus. Vandaag en morgen Franse soep: soep van gepureerde broccoli, bleekselderij, boerenkool, soepgroenten, en ik vergeet vast nog wat. Ananas toe.
En dan heb ik de tuinkers en een deel van de komkommer op brood gegeten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17992 Gepost op: 10 november 2019, 20:19:20 »
Patat en falafel! Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel en komkommer, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17993 Gepost op: 10 november 2019, 20:21:27 »
Vandaag blote billetjes in het gras. Morgen erwtensoep (vandaag al gemaakt)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17994 Gepost op: 11 november 2019, 01:02:26 »
Vandaag wordt het iets met van dat zelf kneedbare gehakt van Garden gourmet. Of ik maak groenten uit de oven, of iets van gestoofde spitskool. Koelkast puilt een beetje uit  :angel:.

Het waren Spaans geïnspireerde aardappelpartjes en groenten (aardpeer, pastinaak, wortel, ui) uit de oven geworden. Met een kwartkruidensausje met gepofte knoflook. Van het gehakt had ik balletjes gemaakt, een paaar naturel of te proeven, en de rest met knoflook, peterselie en paprikapoeder. Erbij nog ketchup met een schep   chipotle in saus erdoor. Hadden de balletjes wel nodig, het gehakt heeft een beetje muffe smaak.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17995 Gepost op: 11 november 2019, 11:42:54 »
Gisteren hutsepot met aardappelpuree en Garden Gourmet-worsten (en mosterd). De Vlaamse hutsepot zou iets heel anders zijn dan Nederlandse hutspot, die een stamppot zou zijn. De Vlaamse hutsepot bestaat uit allerlei kleingesneden wintergroenten als savooiekool, spruiten, wortelen, raap die na aanstoven behoorlijk lang gekookt worden, in oorsprong ook met spek.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17996 Gepost op: 11 november 2019, 13:07:00 »
Bij mijn werk hebben ze altijd al een uitgebreide vrijdagmiddagborrel, en soms is er een feestelijk thema. Vandaag was er iets qua planning niet helemaal goed gegaan, er waren maar liefst drie dingen gepland. Een Après-ski feest, reünie met oud collega's èn er waren studenten uitgenodigd om tegen te lasertaggen in het gebouw (ja echt).

Heel gezellig allemaal en er zou pizza komen rond half acht. De pizza arriveerde pas om half negen, de pizzaboer vond een stuk of 75 pizza's  een beetje veel  ;) . Omdat er veel meer mensen waren dan verwacht, was en een uur later nog maar een stuk of 20 pizza's besteld  ;D

Ik had bij de eerste ronde een halve groentenpizza kunnen kapen, en had gelukkig al een goede bodem gelegd met stukjes stokbrood met hummus en kaasjes. Nu ben ik een beetje dood, met een verkoudheid die na twee weken eindelijk wat beter begint te worden, is het niet zo heel slim om te gaan lasertaggen en over muziek heen te praten   :angel: .

Wow! Zijn er nog openstaande vacatures bij jullie?!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17997 Gepost op: 11 november 2019, 13:07:52 »
Gisteren tomatensoep met flammkuchen met biet/ geit/ pecan. Vandaag pasta met spinazie/ roomkaas/ citroen/ en vast nog andere dingen (knoflook).

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17998 Gepost op: 11 november 2019, 18:47:58 »
Vandaag een vrije dag in België owv wapenstilstand. Vanmiddag heb ik een vriend bezocht, maar wel het eten meegenomen omdat hij vrij druk heeft. Ik maakte aloo gobi, maar dan met zoete aardappel. Daarbij nog rode rijst uit de Camargue (geen andere rijst in huis) en raita. Frank zelf had ook een schaal broccoli met bechamelsaus uit de oven. Paste er toch wel bij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17999 Gepost op: 11 november 2019, 19:53:59 »
Een ovenschotel van bloemkool en bleekselderij in mosterdsaus, met een bodem van aardappelschijfjes, bedekt met mozzarella en bestrooid met nigella.
Gemüse ist mein Fleisch